"Güneşi Beklerken"in çalışmaları ne zaman başladı? Nasıl bir stüdyo dönemi geçirdiniz?
2011'in son günlerinden başlayıp 2012 Eylül'e uzanan bir prova ve kayıt sürecinde tamamladık albümü. Prova ve ön kayıtları kendi stüdyomuzda, kalan kayıtları Babajim İstanbul Stüdyoları'nda yaptık. Zaman zaman zor ama genelinde neşeli ve öğretici bir süreçte hazırlandı "Güneşi Beklerken".
Hüzün ve yalnızlık temalarının ön planda yer aldığı bir albüm "Güneşi Beklerken". Peki albüm, grubun nasıl bir sürecini yansıtıyor?
"Güneşi Beklerken" yedinci stüdyo albümümüz. Biz kendimizi ve hayatı anlamak, anlamlandırmak istedik, her albümümüz yaratıldığı dönemin samimi ve şiirsel izlerini taşıdı. "Güneşi Beklerken" hüzün, yalnızlık gibi duygu renklerinin yanında zaman, aşk, isyan, ölüm gibi insan ve evrene dair birçok duygudan besleniyor.
Prodüktör olarak Serdar Ateşer ile çalıştınız. Kendisiyle çalışmak sizin için nasıl bir deneyimdi? Sizce kendisinin albüme nasıl yansımaları oldu?
Çok yetenekli bir müzisyen, çok iyi bir insan. Bizim için birçok şeyi kolaylaştırdı, güzelleştirdi, tecrübesi ve renkli kişiliğiyle. Teşekkürler Serdar Ateşer.
"Güneşi Beklerken" grubun yedinci albümü. Peki siz bu albümü müzikal yolculuğunuzda nasıl bir yerde konumlandırıyorsunuz?
Birçok şey yaşadık, denedik, sonuçlarını aldık. Bu albüm yeni bir kapı açtı bizlere, bakalım yolculuğumuz ne yöne gidecek? "Güneşi Beklerken"le gurur duyuyoruz.
Apolitik bir grup değilsiniz ve her albümünüzde yaşadığımız döneme ve dünyaya karşı duyarlılığınızı şarkılarınızla aktardınız. Bu duruşunuzu yeni albüme nasıl yansıttınız?
"Eski Şarkısı", "Mermiler", "Sana Değmez" Türkiye'deki genel hava ve siyasi ortama dair fikirlerimizin geçtiği şarkılar.
2010'da yayımladığınız İngilizce single'ınız nasıl bir yere ulaştı? Tekrar İngilizce çalışmalar yapmayı düşünüyor musunuz?
İnternet üzerinden yayınladığımız 2 şarkılık bir single albüm. "Loveliest Mistake" ve "Independence Day" adlı şarkılar özellikle yurt dışından çok iyi tepkiler aldı.
Grubun yıllardır süre gelen hem grup üyeleri, hem eleştirel duruşu hem de müzikal istikrarını nelere bağlıyorsunuz?
Sevgi, saygı, özen grup için gerekli. Müzik içimizde, üstüne konuştuğumuz dünya ise dışarıda ve hiç durmadan dönmekte.
Sizce mor ve ötesi'ni "mor ve ötesi" yapan şeyler nelerdir?
Yetenek, sezgi, benzersizlik, becerisizlik.
Son dönemde rock müzikte Türk müziği enstrümanları sıkça kullanılmaya başlandı. Siz bu akımdan uzak duran bir grup olarak bu eğilimi nasıl değerlendiriyorsunuz? mor ve ötesi'nin özellikle bu çeşitlilikten uzak durma sebepleri neler?
"Güneşi Beklerken"e bakarsanız aslında Kapadokya kemane, ney, asma davul, ud gibi birçok Türk Müziği enstrümanı duyabilirsiniz. Sanırım farkımız bu enstrümanları müziğimizde nasıl kullandığımızla alakalı.
Son olarak, önünüzdeki konser programından bahsedebilir misiniz?
İlk olarak önümüzde 8 Şubat Ghetto konseri var. Bu önemli bir konser; hem bir internet sitesi üzerinden tamamı canlı yayınlanacak, hem de "Güneşi Beklerken"in birçok şarkısını ilk defa sahnede çalacağız. Ardından 16 Şubat gecesi Ankara Jolly Joker'de olacağız. Mart ayında da Amerika'da kısa bir turnemiz ve bir festival (SXSW) angajmanımız var.
www.aveamuzik.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder