19 Şubat 2013 Salı

RÖPORTAJ / Erdem Yener - Rüyalar Kızı

Televizyon ve müzik dünyasının sevilen isimlerinden Erdem Yener, 2008 yılında yayımladığı ve rock müzikseverlerin oldukça ilgisini çeken ilk albümü "Kirli" ile kendisine kemik bir hayran kitlesi oluşturmuştu. Bu albümün ardından televizyon ekranlarında daha sık karşımıza çıkan ve canlandırdığı karakterlerle beğeni toplayan Erdem Yener, kendisinden yeni şarkılar dinlemek isteyen hayranlarını daha fazla bekletmedi ve geçtiğimiz günlerde "Rüyalar Kızı" adını taşıyan yeni çalışmasını paylaştı. Albüm habercisi olan "Rüyalar Kızı"nı anlatan Erdem Yener, bu hafta konuğumuz oldu.

Öncelikle vermiş olduğunuz uzun aradan bahsedelim. Neden bu kadar uzun bir ara vermeyi tercih ettiniz?
Aslında müziğe hiç ara vermedim. Konser vermeye hep devam ettim ama geçtiğimiz dönemde oyunculuğun ön plana çıkması ve benim de yeni bir stüdyo çalışması yapmamış olmam ara vermişim gibi gösterdi. Yeni ürettiklerimi neden bu kadar geç paylaştığımı sorarsanız; söylediklerimden emin olmak istiyorum. Sadece o kadar.

Bu uzun aranın ardından tekrar bir albüm yapmaya sizi iten nedenler nelerdi? Bu albümün fitilini ateşleyen süreçten biraz bahsedebilir misiniz?
Albüm yapmalıyım derken takvimsel ya da prodüksiyonel sorumluluklardan bahsetmiyorum. Anlatacaklarım var. Biriktiler, yavaş yavaş da vakitleri geldi. "Rüyalar Kızı" bir öncü, bir haberci olsun istedim. Daha anlatacaklarım var. Onları da bir arada sunacağım.

"Rüyalar Kızı"nın sözü ve müziği size ait. Bu şarkıyı nasıl bir döneminizde kaleme aldınız?
Dönem dönem durup, arkama bakarım. Neler doğruydu, neler yanlıştı, ben ne öğrendim, ne kazandım ve ne kaybettim diye. Böyle bir dönemde bende saklı bir konunun tamamına vakıf olup, vedalaşma adına yazdım bu şarkıyı.

"Rüyalar Kızı" için, zamanında anlatamadığınız duygularınızı içerdiğini söylüyorsunuz, artık daha direkt ve net olduğunuzu da belirtiyorsunuz. Bu açıklığa neler kavuşturdu sizi?
Yıllardır olabildiğince ilkel, direkt ve net olmaya çabalıyorum. En azından tüm gayretim bu yönde. Olabilen en basit iletişimin en güçlü iletişim olacağına inanıyorum. Ağzına geleni söylemek kısa vadede ne olursa olsun uzun vadede hep huzuru ve kusursuz iletişimi getirecektir inancındayım. Yavaş yavaş başarıyorum diyelim. Daha yolum var ama iyi yoldayım sanki.

"Rüyalar Kızı"nın video klibi de son zamanların en sert ve iddialı video klibi. Klibin senaryosu size mi aitti?
Şarkıya bir video düşünürken aklıma gelen şey hayatı güzel yaşamak isterken esas "güzelliği" yanlış anlamış insanlar farkındalıktan uzak yaşlansalar, kendi yalnızlıkları karşısında nasıl çaresiz kalırlar diye düşündüm. Böylelikle klip doğdu. Ama onu böyle bir video haline getiren isim Berent Baytekin oldu.

Klipte rol alan ünlü oyuncu Mustafa Alabora ile nasıl bir araya geldiniz?
Kendisiyle zaten tanışırız ve birbirimizi çok severiz. Babamızdır o bizim. Şarkıyı dinlettim, klibi anlattım, yattı kafasına. "Oynarım oğlum" dedi. Ben de oynayacak sandım bu sözün üstüne. Oynamaktan fazlasını yaptı. Döktürdü!

"Rüyalar Kızı"nın prodüktörlüğünü Demir Demirkan üstleniyor. Onunla bir araya gelmeniz ve birlikte çalışmaya karar vermeniz nasıl oldu? Albüm prodüktörlüğünü de yine Demir Demirkan mı üstlenecek?
Bir toplantı yaptık ve kafaca uyum sağlayabileceğimizi düşündük. Şarkının da ortak zevklerimiz çerçevesinde olduğu kanaatindeydik. Böylece çalıştık. İkinci albümü finalize ederken ki durumu öngöremiyorum ama her şeyden önce benim biraz bireysel çalışmam lazım zaten.

İlkbaharda yayınlamayı düşündüğünüz albümle ilgili neler söyleyebilirsiniz? Bizleri nasıl bir albüm bekliyor?
Direkt, net, sert ve çok açık.

Rock müzik dinleyicisi olmayan büyük bir kitle sizin müzisyen kimliğinizi "Rüyalar Kızı"yla keşfetti. Bu durum sizi rahatsız ediyor mu?
Hayır, hiç etmiyor. Beni dinleyenlerin ve müziğime ilgi gösterenlerin sayısı sürekli artıyor. Sebebi her ne olursa olsun zaten o sebepler de benim yaratıcılığımın birer ürünü. Hepsi mutlu ediyor beni.

Müzik sizin için ne ifade ediyor? Televizyon projelerindeki popülaritenizin müzik kariyerinizdeki başarınızda sizce nasıl bir payı var?
Müzik benim olmazsa olmazım. Bilinirlik açısından muhakkak ki faydası vardır televizyon işlerinin. Bu müziğe pozitif yansıdığı sürece -ki şu ana dek öyle- sorun yok.

Televizyon projeleri, reklamlar ve konserler derken 2012 sizin yılınız oldu diyebiliriz. 2013'e dair planlarınız, yapmak istedikleriniz neler?
Albüm ve sonrasında turne. Olabildiğince çok yere gitmek ve çalmak. Bu seneden dileğim bu.


www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder