24 Mart 2010 Çarşamba

RÖPORTAJ / Ayşe Özyılmazel - Ayşe Özyılmazel

Yıllardır yazılı basından tanıdığımız bir isim olan Ayşe Özyılmazel, kaleme aldığı şarkılarını, içinde yetiştiği müzikal geçmişi ile birleştirdi ve geçtiğimiz sene sonunda kendi adını verdiği ilk albümünü yayınladı. "Enerji" adlı hareketli şarkısı ile müzik listelerine hızlı bir giriş yapan, şimdilerde sözü ve müziği Yalın'a ait olan "İki Sakin" şarkısının video klibi ile ekranlarda yer alan Özyılmazel, albümünün hikayesini anlatıyor.

Aslında sizin albümden çok öncesine dayanan bir müzik geçmişiniz var. Albüm öncesi müzik adına yaptıklarınızdan biraz bahseder misiniz?
Doğup büyüdüğüm ve bulunduğum yerlerin içinde zaten müzik hep vardı. Müziğin içinde büyüdüm, yetiştim. Hep bir merakım vardı. O sahnelerin, o kulislerin içinde yaşadım. Çocukluğumdan beri o tozu bir kere yutmuşum zaten. Sonra 2001 ve 2004 yılları arası İstanbul Gelişim Orkestrası ile birlikte sahnedeydim. Orada zaten müziğin babalarıyla bir aradaydık. Çok mutlu olduğum bir dönemdi. Evet dediğiniz gibi müzikle alakalı bir geçmişim vardır. Bundan sonra geleceğim de var.

Bu kadar uzun süre müziğin içinde bulunduğunuz halde albüm neden şimdi çıktı? Bu dönem sizin için özel bir dönem mi?
"Her şeyin bir zamanı vardır" derler ya ben hayatı çok zorlamamayı tercih edenlerdenim. "Israr etmeyeyim nasıl olsa o gelir önüme" diyenlerdenim. Bir de benim hazır olmam lazımdı. Şarkıların içinde bulunmam lazımdı, sözlerde ve müziklerde işe dahil olmam lazımdı. Hakikaten "Tamam artık. Bu iş güzel oldu" dediğim anda zaten albümü çıkaracaktım. O zaman da bugün oldu. Albüm de bu yüzden bu zamana denk geldi.

Peki albüm çıkararak profesyonel sahaya adım atma fikri ne zamandır aklınızdaydı?
Aklımda hep vardı ama ama fikrin yürürlüğe girmesi ne zamandı dersen, Mert Ekren ile buluşmamız bir yıl önceydi. 2008'in sonunda diyelim.

Kayıt aşamaları ne kadar sürdü, ne gibi zorluklarla karşılaştınız?
Okumalar, kayıtlar, mix, mastering iki ayda bitti. İki ay bile değil bir buçuk ay içerisinde bitirdik. Çünkü bir yıl çok demlenmiştim ve artık stüdyoya bir kere gelip, iki - üç şarkıyı söyleyip çıkıyordum. O kadar biliyorduk ki artık şarkıları... Neresinde ne yapacağız, mix nasıl olacak, o kadar biliyorduk. Çok beklediğimiz için artık olaya hakimiyetimiz vardı. Kayda girip de "Ne yapalım acaba şimdi?" demedik hiçbir zaman. Hep ne yapacağımızı bildiğimiz için herhangi bir zorlukla da karşılaşmadık.

Müzik kariyerinizde atacağınız adımlar konusunda yorumlarını en çok dikkate aldığınız isimler kimler?
Mutlaka güvendiğim, inandığım dostlarım var ama bizim özellikle Mert Ekren'le aldığımız bir kararımız vardı. Bu iş bizimdir, bizim müziğimizdir. Her şeye biz karar verdik. Birileri bir soru sorduğunda onun bakış açısı, onun mantığıyla, yaşamıyla, korkularıyla paralel cevapları oldu. Normaldir, çünkü her zaman karşındaki apayrı biri oluyor. Yaşamın çok ayrı, kaderin ayrı bir kere. Onun için insanlara sormadım. Mert'le oturuyoruz, konuşuyoruz, tartışıyoruz ve bir karar alıyoruz. Ama yine biz alıyoruz o kararı. Dinlemiyorum insanları galiba.

Mert Erken ile nasıl bir araya geldiniz?
Biz Mert ile bebeklik arkadaşıyız. Mert Erken'i ilk ne zaman gördüğümü hatırlayamayacak kadar yaşım ufaktı. O dediğim tarihte zaten Mert'le ikimiz üç yıl kadar İstanbul Gelişim Orkestrası'nda şarkı söyledik. Beraber müzik yaptık ama Mert'le bu son yakınlığımız ve bu işlere başlamamız bir buçuk yıl gibi bir süre içinde gerçekleşti.

Sözü ve müziği Yalın'a ait olan "İki Sakin" özel olarak sizin için yazılmış bir şarkı mı?
O şarkı aslında üzerimize dikildi. Şarkıdaki ilk cümle benimdir. O cümleyle ben Yalın'a gittim, çok beğendi. Şarkının hikayesini anlattım çünkü benim yaşanmış bir hikayemdi. Yalın bunu oturup hemen oracıkta yazdı. Çok havaya girdi. Durumu da gördü, hikayesini de çok anladı ve anında yazdı. Albümde Mert'le ikimizin hariç bir de dışarıdan Yalın'ın emeği vardır. Bu da aslında benim bir hikayemdir. Zaten Yalın çok değer verdiğim bir dostum ve çok önemli bir müzisyen.

Albümü babanıza dinlettiğinizde tepkisi nasıl oldu?
Biz Mert'le çok emindik yaptığımız işten. İçimizde en ufak bir şüphe yoktu çünkü çok yaptık, çok bozduk. O kadar inanmışız ki artık. Ben çok emindim babamın da beğeneceğine. Öyle de oldu zaten. Ayrıca babam sevmeseydi bile asla umurumda olmazdı. Çünkü ben ve Mert çok inanmıştık. Bu Mert'le ikimizin işiydi ve gerisi hiç önemli değil bence.

Hıncal Uluç sizin için bir yazısında "geleceğin Sezen Aksu'su" benzetmesi yaptı. Buna ne diyorsunuz?
Teşekkür etmek istiyorum Hıncal'a ama bende Sezen Aksu'nun yeri çok büyüktür. Benim için çok mühim bir insan. Bütün gençliğimin tarihine imza atmıştır müzikleriyle. Hatta hayatıma imza atmıştır. Hıncal Uluç'un söylediği şey çok büyük bir iltifattı. İnsan hem teşekkür ediyor, hem de çekiniyor. Daha ne demek? O kıvama gelsek ne mutlu olur bana. Kendisi albümü dinleyince öyle görmüş ve öyle değerlendirmiş ama ben bir şeyi yaparken birini geçmek, birine varmak, biri gibi durmak için hiçbir şey yaratmıyorum. Yine de aslında söyledikleri çok fazla bir iltifat olmuştu.

Albüm ilk çıktığı dönem olumlu eleştiriden çok olumsuz eleştiriler aldınız. Bu sözlerin hedefinde olmak sizi ne derece etkiliyor?
Bana hiç zarar vermiyor. Demek ki dinliyorlar, demek ki merak ediyorlar, demek ki takip ediyorlar. Ne güzel işte daha ne olsun? Hiç önemli değil söylenenler. Herkes ne istiyorsa söylesin, yazsın ve çizsin. Başımın üzerinde yeri var hepsinin. İstediklerini yazıp söyleyebilirler. Ben mutluyum.

Bir seçim yapmak durumunda kalsaydınız eğer, müzik mi önceliğiniz olurdu köşe yazarlığı mı?
Buna şimdi net bir cevap veremiyorum. Eğer öyle bir seçme durumu olursa buna ancak o zaman bakabilirim.

Müzik dünyasında yapılan ortak çalışmalarla ilgili ne düşünüyorsunuz? Siz nasıl bir proje içinde bulunursunuz?
Ben her türlü müzikle alakalı mutlaka bir şeyler yapmak istiyorum. Rock, pop, arabesk... Hiç önemli değil. Müzikten güzel hiçbir şey yok bu hayatta. O yüzden kim gelirse gelsin. Her şekilde bir çalışma olabilir bu. Düet olur, yeni bir şarkı olur.

İlk albümle müzik marketlerdeki yerinizi aldınız. Artık sizden sürekli yenilenen bir diskografi görecek miyiz?
Müziğe devam edeceğim. Allah eğer o yeteneği ve müziği bende tutmaya devam ederse mutlaka devam edeceğim.

İnternetle de haşır neşir biri olarak dijital platformları nasıl buluyorsunuz?
Dijital satışlar herkes için çok önemli. Bir kere güzel bir iş yapılıyor. Sektörde yeni olduğum için geri dönüşleri henüz bilmiyorum ama bu şekilde devam etsin. Hak aramak açısından yapılan çalışmaların her zaman yanındayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder