2 Mart 2010 Salı

RÖPORTAJ / Burcu Güneş - Sihirbaz

Türk pop müziğinin önemli kadın vokallerinden Burcu Güneş, müzik kariyerinde ikinci kez prodüktör koltuğuna oturduğu "Sihirbaz" albümünü geçtiğimiz yaz müzikseverlerle buluşturdu. Söz ve müziklerinin çoğunda Burcu Güneş'in kendi imzasının bulunduğu albümün hareketli çıkış şarkısı "Gözlerinde Bıraktım Aşkı" ile beğeni kazandı ve uzun süre müzik listelerinde üst sıralarda yer aldı. Şu sıralar Sevgililer Günü için hazırlanan ve Selami Şahin ile düet yaptığı "Ben Bir Tek Adam/Kadın Sevdim" çalışmasıyla ekranlarda sıkça gördüğümüz güçlü yorumcu, kendi deyimi ile "yeteneklerinin tekrar farkına vardığı" albümünü anlattı.

"
Sihirbaz"ın hazırlık döneminden ve yapım aşamasından biraz bahseder misiniz?
"Sihirbaz"ın hazırlık dönemi daha önceki albümlerimin içinde kendimi en yalnız hissettiğim hazırlık dönemiydi. Bugüne kadarki müzikal tecrübemi katabileceğim, aynı zamanda da içimden gelen müziğin sunuluşunda kültür farklılıklarını birleştirmeyi gözettiğim, bendeki olgunluğa ait birçok iz bulduğum bir süreçti. Bilinçli olarak yazılmış, albüme konulmuş şarkılar olduğu gibi, bir şarkıyla birkaç aranjörün çalıştığı, sonucundan tatmin olana kadar denendiği, her albümde olduğu gibi zamanın unutulduğu, sadece müziğin ve yaratıcılığın var olduğu, meşakkatli bir yapım aşaması oldu.

"Sihirbaz" müzikal çeşitliliği ile göze çarpan ve aşkı derinlemesine ele alan bir albüm. Repertuvar seçiminde nelere dikkat ettiniz?
Albüm repertuvarında aşk en çok ilham aldığım duygu anladığınız üzere. Samimi, bizden, sıcak melodiler olmasına dikkat ettim. Saf ve yalın duyguların aktarıldığı sözler ve aşkın bir insan üzerindeki öğretisi, yüceliği, güzelliği, olumlu ve olumsuz etkileri ile tamamı aşkla dolu bir albüm repertuvarını oluşturdu. Her şarkının ayrı bir atmosferi ve yarattığı bir dünya olsun, dinleyiciyi bir yerden alıp başka bir yere götürsün istedik. Tarifi mümkün olmayan duygular yaşandı. Müzik gerçekten böyle bir şey. Müzik direktörüm Tufan Taş ile bazı şarkıların doğuşu ve aranjelerini tasarladığımız esnada haftalarca çalıştık, durup baktık, çaldık dinledik, oturup hayal kurduk, ne çalar, nasıl çalarsa bu ruhu kazanır şarkı diye, bu hissi daha içinde nasıl veririz ve yaratırız diye. İnanın bu hayatımdaki şarkı yazmaktan sonraki en zevkli süreç.

"Sihirbaz"ın prodüktör koltuğunda sizi görüyoruz. Albümün prodüktörlüğünü üstlenmiş olma deneyimi size neler kazandırdı?
Prodüktör olarak aldığım sorumluluğun farkındalığı ve anlamı biraz değişmişti bu albümde. Kendimi piyasadaki değişen müzikal koşulların içinde bir hedef koymak ve başından sonucunu hayal ederek işe başlamam gereken bir sürecin içinde buldum. Hem benden yorumcu ve vokal olarak beklenilenleri karşılamak, hem de repertuvarı iyi şarkılarla dolu arşivlik bir albüm daha ortaya koymam gerekiyordu. Çıtayı hep yüksekte tutmuş biri olarak işim hem kolay, hem de zordu. Pop yaparken işe müzikal çeşitlilik katmak ve popüler kültürü düşünürken işin dozunu iyi ayarlamak lazım ki içten gelen yaratıcılığa, müzikal yeniliklere veya deneyselliklere de fırsat kalsın. Tabi bir de repertuvarın hazırlanışı sırasında, bu işin tanıtım kısmı da kendini inceden hissettirmeye başlar. Bunun devamında görsel imaj, yani paketin bir diğer önemli kısmı olan pazarlama. Prodüktör bunları da düşünmek zorundadır. Benim için en çok yalnız kaldığım ve kendimi en çok dinlediğim albüm hazırlanış safhası oldu ve bu deneyimler bana öyle güzel geldi ve öyle bir kendime güven, inanç ve gücü tazeledi ki yeteneklerimin, işimin güzelliklerinin yeniden farkına vardım ve hayatımı kutsadım.

"Ateş ve Suyun Aşkı" şarkısında düet yaptığınız Fuat Güner ile nasıl bir araya geldiniz? Düet fikri nasıl gelişti?
Bir gün Fuat Abi bana gelmişti. Bizim birbirimizle olan dostluğumuz çok iyidir, her hafta işlerimizden fırsat buldukça bir araya gelir, sohbet eder, yemek yer, gezeriz. Zaten bazı projeler üzerine konuşuyorduk. Albümün biten şarkılarını dinledik ve aranjeler üzerine konuştuk, fikirlerini aldım, ki benim için onun fikirleri çok değerlidir. Sonra giderken "Ya biz vokal yapamayacak mıyız abla?" diye takıldı bana. "Birlikte bir şarkı da koyamadık gitti hala" dedi gitti Fuat Abi. Benim kafama takıldı, aşağı stüdyoya inip hemen eski şarkıları açtım. Birden bir kayıt dikkatimi çekti Can Yücel'in " Ateş ve Suyun Aşkı" şiirini bestelemiştim. Fuat Abi'yi arayıp telefonda söyledim, çok etkilendi, dahası heyecanladı. Onun için de, benim için de heyecan çok önemlidir ve heyecan varsa üzerine gitmek gerekir. Şarkıyı bir araya gelip kaydettik, sonra bazı yerlerini değiştirip nakarat yazdı Fuat Abi. Birkaç gün içinde de aranjeye başladı Artun Sürmeli ile birlikte. Bir gece beni çağırdı, dinledim, harika olmuştu. Okumaya girdik. Sonuç herkesin tüylerini kaldırıyorsa stüdyoda, günlerce çalışılmasına rağmen, bıkmadan dinlemek istenilen halde ise şarkı hala bizler tarafından, dinleyici de beğenir diye düşündük, albüme koyduk.

Albümde Selami Şahin'in de iki şarkıda imzasını görüyoruz. Kendisi ile bir araya gelişinizden bahseder misiniz?
Selami Abi ile sık sık karşılaşır olduk ve hatta olmadık yerlerde olunca bunun bir tesadüf olmadığını söyledim ona, "Bizim galiba bir araya gelmemiz gerekiyor artık" dedim. Güldük. Ayaküstü bir karşılaşmamızda da bana "Bundan İbaret"i söyledi. Çok sıcak bir melodisi vardı, çok etkilendim. Birbirimizi aradık sonrasında şarkıyı aldım. Hatta birkaç şarkı daha yollamış, birini daha beğendim, aldım. Hareketli bir şarkı "Benim Gibi Sevgili Bulamazsın". Okumalarda da yanımdaydı stüdyoda. Çok eğlendik birlikte, biliyorsunuz çok şakacı biridir Selami Abi ve beni saatlerce güldürür. Her bir araya gelişimizde kahkahalardan ortalık çınlar. Türk müziğinde yüzlerce şarkı yazmış, romantik aşk şarkılarının vazgeçilmez ismidir. Benim çok saygı duyduğum ve sevdiğim biridir. Birlikte çalıştığımız için çok mutluyum.

"Gözlerinde Bıraktım Aşkı" şarkısına albüm çıkışından uzun bir süre sonra klip gelmesi şarkının popülerliğini uzatmak adına belirlenmiş bir strateji miydi?
Öyle zannedildi ama hayır. Biz ramazandan sonra klip çekelim dedik ama o arada da anlaşmalarımızla ilgili değişiklikler oldu ve yönetmen değişti. Kısacası işle ilgili bir takım değişiklikler ve yönetmenler aradaki zamanı uzattı.

İkinci video klip şarkınızı nasıl belirleyeceksiniz? Belirlenmiş bir şarkı var mı?
"Sihirbaz" ya da "Mutluyuz" olabilir.

"Gözlerinde Bıraktım Aşkı"nın albümde ayrıca iki farklı remix düzenlemesi var. Remix çalışmalarının son dönemlerde popülerlik kazanmasını siz neye bağlıyorsunuz?
Tüm dünyada tutan şarkıların veya etkisini yükseltmek istediğin bir şarkının remix düzenlemeleri yapılıyor. Bu da son derece doğal. Bizdeki yansıması da güzel. Şarkıyı farklı farklı yeniden dinletmek ve tanıtımı adına da doğru buluyorum.

Albümde sekiz şarkının söz ve bestesinde Burcu Güneş imzası bulunuyor. Bu şarkılar nasıl bir döneminizin ürünü olarak ortaya çıktı?
Hepsi yalnız, arayan, deneyen, bekleyen, isteyen bir dönemin ürünü.

Albümde Tufan Taş, Erhan Bayrak, Artun Sürmeli, Mustafa Ceceli ve Semih Tuncer'den oluşan bir aranjör kadrosu görüyoruz. Müzikal açıdan bütünlüğü koruma endişesi yaşadığınız oldu mu?
Hayır. Çünkü Bu arkadaşlarımın hepsi son derece profesyoneller ve birbirlerinin işlerini tanıyan, bilen ve birbirleriyle muhabbeti olan insanlar.

Korsana karşı duran yasal dijital müzik platformlarının daha etkili olması açısından sizce ne gibi çalışmalar yapılabilir?
Dijital müzik platformları ve sanatçılar daha fazla işbirliği içinde olabilirler. Albümlerin çıkış ve tanıtım döneminde daha farklı ve ortak projeler yapılabilir. Ayrıca bu çalışmalar konserlere kadar uzayan bir sürece de yayılabilir.

www.aveamuzik.com
01.03.2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder