25 Ocak 2012 Çarşamba

RÖPORTAJ / Işın Karaca - Arabesque II / Geçmiş Bize Yakışıyor

Türk popunun güçlü vokallerinden Işın Karaca "Arabesque" projesinin ikinci albümünü geçtiğimiz aylarda yayınladı. Geçtiğimiz yıl farklı tarzda şarkıları da başarıyla yorumlayarak en çok satan albümlerden birine imza atan sanatçı şimdi de devam albümüyle başarısını perçinliyor. Sanatçıyla son albümünü ve yakın gelecekteki projelerini konuştuk.

Arabesk projesini devam ettirmeye nasıl karar verdiniz?
İlk projeyi de hazırlarken devamını yapmak aklımda olan bir şeydi. Konsept bir albüm yapmak için yola çıktığımızda o kadar çok sevdiğim şarkı varmış ki, bazılarını ilk albüme koyamadık. Hem dinleyiciyi sıkmak, hem de şarkıların çabuk tükenmesini istemedim. Zaten kendiliğinden ikinci albümün repertuvarı oluşmuştu. Şarkılara kıyamadım. O yüzden iki albümün arasını fazla uzatmadan hemen çalışmalara başladık.

Serinin ilk albümünü çıkarırken bu kadar fazla ilgi göreceğini tahmin etmiş miydiniz, bu başarıyı neye bağlıyorsunuz?
İlgi göreceğini, benim gibi bir vokalin sesinden insanların duyduğunda şaşıracaklarını ve beğeneceklerini biliyordum. Bu konuda hiç de mütevazı olamayacağım. Yaşam her an kariyerinize yeni sürprizler ekleyebilir. Bazen umduğunuz gibi olmaz işleyiş. Çok şükür ki tanrı bana böyle bir güçlü sesi doğarken hediye etmiş. Ben de kimseyi bu sesten mahrum bırakmak istemiyorum. Stilim ve vokalimin genişliği ölçüsünde, doğru yorumladığım şarkılar nasıl benim gönül telimi titretdiyse dinleyicide de aynı etkiyi yarattı. Etki tepkiyi doğurdu ve tiraj, konser, alkış açısından büyük bir başarıya ekipçe imza atmış olduk. Çok çalışıldı arabeskin formunu bozmadan doğru sunmak adına. Müzikseverler de yılın en çok satan albümü olarak bu müziği yeniden parlatarak beni ödüllendirdi.

"Arabesque II"de yer vereceğiniz şarkıları nasıl seçtiniz, kimlerden destek aldınız?
İlk albümde olduğu gibi kardeşim Akın Büyükkaraca'nın, benim ve Selami Şahin'in araştırmaları sonucunda ortaya çıktı. İlk projeden sakladığım aklımda olan şarkılar vardı. Yapımcım Bülent Seyhan'ın da önerileri oldu. Arabesk külliyatı engin bir deniz. Dinleyicinin benden duymak istediği tarzdan şarkılar üzerinde yoğunlaştık. Bu denizde kaybolmadan ekipçe yüzdük ve karaya vardık.

Albüm çıktıktan sonra uzun bir süre klip çekmediniz, özel bir tercih miydi?
Önce bir şarkılar dinlensin hazmedilsin, yorumları duyayım, konserlerde söylediğimde seyircimin ilgisini görmek istedim. Bir de hamilellik süreci vardı. Hep doğum sonrasına klip çekerim yeni sezonda yayınlanır diye düşünmüştüm. Ramazan, yaz ayları ve doğum derken ancak fırsat bulabildim. Eşim diye söylemiyorum ama son zamanların en iyi yönetmenlerinden Sedat Doğan'la "Tanrım"a harika bir klip hazırladık.

Arabesk serisinin devamı gelecek mi?
Şimdi küçük bir es. Dinleyicim benden Işın Karaca şarkıları duymak istiyor. Hamilelikte yeni bir Işın Karaca keşfettim. Çok güzel şarkılar çıktı ortaya. Onları paylaşmak için sabırsızım. Yeni şarkılar için heyecan içindeyim. Merak ediyorum yeni Işın Karaca şarkılarını.

Peki gelecek planlarınızda başka proje albümleri var mı?
Evet var, ufaktan hazırlıkları da başladı. Her daim müzik dinleyicisini şaşırtmak istiyorum. Önce Işın Karaca markasını, müziğini ve kimliğini büyüttüm. Şimdi o özgüvenle yeni projelere hazırım.

Işın Karaca'dan yeni pop şarkıları ne zaman duyacak müzikseverler?
En kısa süre içinde. Titiz bir insanım. Prodüktörüm, kardeşim Akın Büyükkaraca'da öyle. Ne zaman içimize siner, tamam dersek...

Geçtiğimiz aylarda bir bebek dünyaya getirdiniz, öncelikle tebrik ederiz. Kendinizde nasıl bir değişim hissediyorsunuz ve sizce bu durum yeni ürettiğiniz şarkıları nasıl etkileyecek?
Teşekkür ederim. Dünyanın en büyük insana verilmiş mucizesi. Baştan aşağıya yenilendim yıllar sonra. Biliyorsunuz kocaman bir erkek evlat sahibiyim. Ne güzel bir duyguymuş... Yeniden tattığım için çok şanslı hissediyorum kendimi. "Uyanış" albümüyle birlikte yazdıklarımı paylaşmaya başlamıştım. Yeni sözlere ve melodilere ben de inanamıyorum. Fena şeyler geliyor. Hazır olun. Bakış açınız değişiyor hayata. Kızımın kokusu, sesi... İzliyorum gün be gün mucizevi bir şekilde büyümesini.

Canlı performansınızla da büyük beğeni topluyorsunuz. İleride bir konser kaydını DVD olarak yayınlamayı düşünür müsünüz?
Epeydir yapak istediğim bir şey. Çoğu insanın da beklediğini biliyorum. Şartlar, zaman, mekan gibi bir sürü şeyin denk gelmesi gerekiyor. İstiyorum.

Bir de oyuncu Işın Karaca var. Sizi yakın zamanda herhangi bir projede aktris olarak görebilecek miyiz?
Aslında çok teklif geliyor. Özellikle komedi... Ama sinema gönlümde yatan aslan. Dizilerin harcanan büyük mesaileri var ve benim fazla zamanımı alacağını düşünüyorum. Müziğe ve şimdi aileme zaman ayıramam. Yükseleceğim bir proje de bugüna kadar çıkmadı. Yoksa kapılarım hep açık tekliflere. Sadece aşırı titizim. Hep en iyisi olsun diye derdim. Şimdilik öyle net bir proje yok. Olunca zaten söylerim. Tutamam kendimi. Oyunculuğu çok seviyorum ve müzik kadar da iyi yaptığımı düşünüyorum.

Dinleyicileri yasal müzikle buluşturan dijital müzik platformları hakkında ne düşünüyorsunuz?
Yasal platformlardan müzik dinlemeyi her zaman savunan ve dinleycisini yönlendiren bir sanatçıyım, emekçiyim. Sosyal medyanın gücünü yıllar öncesinden farkeden, sürekli kullanan, önemseyen biriyim. Telif haklarının yaygınlaşması ve üretimin hak sahiplerine kavuşması için müziğin bilinçli, yasal tüketilmesini diliyorum.

www.aveamuzik.com
24.01.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder