27 Mart 2012 Salı

RÖPORTAJ / Göksel - Bende Bi' Aşk Var

Nostaljik şarkılardan oluşan iki proje albümünün ardından beş yıl sonra müzikseverlerle yeni şarkılarına yer verdiği "Bende Bi' Aşk" var albümüyle buluşan Göksel, çıkış şarkısı "Acıyor" ile kısa sürede zirveye yükseldi. "Yalnız Kuş", "Rüzgar", "Uzaktan" gibi şarkıları da kısa sürede dikkat çeken sanatçı yeni albümünü anlattı.

Beş yıl aranın ardından kendi şarkılarınızla müzikseverlerle tekrar buluştunuz. Albümün ilk konserinde kendinizi nasıl hissettiniz?
Beş yıl sonra ilk defa kendi yaptığım şarkıları sahnede seslendirdim. Dinleyicilerle birlikte söyledik. Mutlu etti beni. Uzun zaman sonra sahneye çıkarken tekrar heyecanlandım. İnsanların ilk konserimde şarkılarımı benimle söylemesi çok hoşuma gitti. Dinleyiciye bu kadar çabuk ulaşmış olması yalnız olmadığımı hissettirdi.

İlk kez Ozan Çolakoğlu ile çalışıyorsunuz. Bu birliktelik size ve albümünüze neler kattı?
Farklı bir aranjör ile çalışıyor olmak bana çok iyi geldi. Gerçekten heyecanlandım. Oturduk ve bugüne kadar yaptığım işleri analiz ettik. Yapacağımız işin benim bugüne kadar oluşturduğum kimliğin uzağında olmamasına dikkat ettik. Benim müzikal beğenilerim ve Ozan'ın müzikal beğenileri doğrultusunda böyle bir albüm ortaya çıktı. Ben önce evde şarkılarımın demolarını kaydettim sonra Ozan'a götürdüm ve sonrasında akustik olmasından yola çıkarak bazı renkler belirledik; yaylı grubu eski flüt sesleri gibi... Her şey canlıydı davullar da dahil olmak üzere. Aslında bir anlamda benim kendi şarkılarımdan oluşan albümlerimle, nostalji albümlerimin karışımı gibi oldu bu albüm. Bir taraftan eski mantıkla her şey akustik çalındı bir taraftan da içerisinde daha modern sesler var. Çok keyifli bir birliktelik oldu. Önümüzdeki projelerde de Ozan'la müzikal birlikteliğimiz devam edecek.

"Acıyor" şarkısının geçtiğimiz günlerde Fransızca olarak da yayınlanacağına dair haberler yapıldı. Şu anda hazırlıklar ne aşamada?
Çok yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Fransızca olarak iki ayrı söz yazıldı. Ben şimdi hangisinin içime sindiği konusunda karar vermeye çalışıyorum. Mükemmeliyetçi bir yapım olduğundan içime sinmesini istiyorum. Şunu söyleyebilirim ki şarkı Fransızca olarak çok güzel oldu, çok yakıştı.

Bu süreç nasıl başladı?
Yapım şirketim Universal ile birleştiği için yapımcılarımın yurt dışında çok sayıda görüşmeleri ve çalışmaları oluyor. Görüşmelerin birinde benim albümümden "Acıyor"u dinletmişler. Orada, Belçika'da albüm çıkartma fikri ortaya çıkmış. Dinleyiciye daha kolay ulaşmak adına bir de yabancı dilde versiyonun olması düşünüldü. Sonrasında ben Fransızcayı şarkıya çok yakıştırdığım için Fransızca olmasını tercih ettik. Belki ilerleyen zamanlarda İngilizce de yapabiliriz.

Bu şarkı yurt dışında istediğiniz başarıya ulaşırsa tamamı yabancı şarkılardan oluşan bir albüm yayınlamayı düşünür müsünüz? Yurt dışına açılmak konusunda düşünceleriniz nelerdir?
Böyle bir isteğim olmadı şimdiye kadar. Fakat zamanın ne göstereceğini bilmiyorum. Şu an Fransızca şarkı üzerinde çalışırken çok keyif alıyorum. Geri dönüşler güzel olursa belki çalışabilirim.

Mabel Matiz'le buluşmanız nasıl oldu? "Yarım Kalan" şarkı size nasıl ulaştı?
Menajeri vasıtasıyla Mabel'in bütün şarkılarını dinledim. En son bu şarkıyı dinledim ve çok sevdim. Mabel'i de çok sevdim. Bir tane de farklı bir kalem olsun istedim, benim yazdığım şarkılardan farklı bir şarkı olsun istedim. Yakıştığını düşünüyorum.

Yeni klip şarkısını belirlediniz mi? İkinci klip için hangi şarkıyı tercih ediyorsunuz?
"Uzaktan"a çekeceğiz. Bu şarkıda uzaktan tatlı bir aşk durumu var. Bahar geldi zamanlamanın çok uygun olduğunu düşünüyorum. Albümdeki tüm şarkıları çok seviyorum görüyorum ki dinleyicilerde hepsini benimsedi. "Uzaktan"ın güzel olacağını düşünüyorum.

Sizin özel olarak çok sevdiğiniz bir şarkı var mı peki?
"Yalnız Kuş"u çok seviyorum. İkinci klip olarak "Yalnız Kuş" ve "Uzaktan" arasında gidip geldik ama sonrasında "Yalnız Kuş"un sonbahara daha çok yakışacağına karar verdik.

Üretken bir sanatçısınız. Kendi şarkılarınızla müzik piyasasında var oluyorsunuz. Yakın zamanda başka seslerden sizin şarkılarınızı duyabilecek miyiz?
Aslında başlangıçta çok heyecanlandıran bir durum değildi şarkılarımı başkalarıyla paylaşmak ama şimdilerde bu albümden sonra neden olmasın diyorum. Heyecan duymaya başladım evet ilerleyen zamanlarda şarkılarımı diğer müzisyen arkadaşlarımla paylaşmayı düşünüyorum.

Neden heyecanlandırmıyordu peki?
Başlangıçta ilk şarkılarımı yaptığımda çok gençtim. Belki biraz zaman geçmesi gerekiyordu. Şimdi daha profesyonel bakabiliyorum.

Albümün bütününe baktığımızda hüzün ve aşk acısı gibi temalar dikkat çekiyor. Bu şarkıların oluşum süreçlerinden bahsedebilir misiniz?
Bu albümdeki şarkıların her biri bana ait şeyleri anlatıyor. Evet belki başka insanların yaşadıklarından da etkilendim ama ağırlıklı olarak benim belirli dönemlerime denk geliyor her bir şarkı. "Yalnız Kuş" kendimi yalnız hissettiğim bir dönemin ürünü mesela ama diğer taraftan yalnızlığını kendi tercih etmiş ve özgürce uçmayı isteyen bir kuş da anlatılıyor şarkıda.

Peki görsel konsepte gelirsek, çok farklı ve çok olumlu tepkiler alan bir imajla çıktınız karşımıza. Çıkış noktanız ne oldu?
Saçlarımı kestirmem aslında albümün konsepti ile çok alakalı değil. İçimden geldi kestirmek. Aslında bir risk aldım albüm öncesi yapılacak bir davranış değildi. Bir şekilde birbirini tamamladı. Albümde 60'lı 70'li yılların tınıları var devam eden, saçımı kestirirken o dönemin film karakterlerinden ilham aldım. Kadınlığımı daha çok sevdiğim bir döneme denk geldi. Kendimi saklamadım aşık bir kadının duygularından korkmadığı ve saklamadığı bir albüm oldu her anlamda.

"Bende Bi' Aşk Var", hem sözel hem de görsel anlamda kendinizi daha rahat ifade ettiğiniz bir albüm. Günlük yaşantınızda da bu değişimler söz konusu mu?
Normal hayatta kendini çok rahat ifade edebilen biri değilim. O yüzden belki şarkılar yazıyorum, söylüyorum ve sahneye çıkıyorum. Çünkü oralarda günlük hayattan ettiğimden daha rahat ifade edebiliyorum kendimi.

Nostalji proje albümleriniz çok beğenilmişti. Yine bir proje albümü düşünüyor musunuz?
Yakın bir tarihte yok ama o proje albümleri çok keyifli oluyor. İnsan bir anda rutininden çıkmış oluyor ve özlüyorsun bazen o ritmi. Sonra belki yine proje albümler yapabilirim ama şimdilik bu konuda bir düşüncem yok.

www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder