10 Nisan 2012 Salı

RÖPORTAJ / Zerrin Özer - Giden Gitti


Türk popunun en güçlü seslerinden Zerrin Özer sözü ve müziği Soner Sarıkabadayı imzası taşıyan yepyeni şarkısı "Giden Gitti" ile sevenleriyle buluştu. Yakında şarkının klibiyle ekranlara gelecek olan sanatçı ile yeni çalışması hakkında konuştuk. 


2010 yılı "Yerin Hazır", "Fire" ve "Her Devrin Devleri" albümünün süpervizörlüğü derken sizin için yoğun geçti. Peki bu son bir buçuk yıldır neler yapıyordunuz? 
Son bir buçuk senedir Bodrum'da yaşıyorum. Bodrum'u çok seviyorum. Ruhum çok dingin daha güzel dingin müzikler dinliyorum. Daha çok karar alıyorum aldığım kararlar da bu single'da belli oluyor sanıyorum. Çok mutluyum. Soner'i tanıdım sevdim tanımadan önce de seviyordum. Çok yetenekli bir insan. Bayağı titiz çalıştık single'a bir sene falan hazırladık. Hiç zorlamadık akışına bıraktık. Bu şekilde single çıktı ortaya. 


Soner Sarıkabadayı ile ilk kez çalışıyorsunuz. Kendisiyle nasıl bir araya geldiniz? 
Benim erkek arkadaşımın Soner'i çok sevdiğini biliyordum. Onun şarkısını nasıl seslendirebilirim, benim tarzıma ve sesime uyar mı diye düşündüm. Sonrasında direkt bu şarkıyı söyledi bana ve çok sevdim ilk dinlediğimde. Gitarla çaldı bana, gözyaşlarımı tutamadım ve tamam dedim içine girdim şarkının. Sonra böyle başladı. 


Şarkıda sizi çeken ne oldu? 
Duygusu, söz ve müzik o kadar bütün ki... Soner'in vokali çok güzel oldu Yıldıray Gürgen'in aranjesi çok güzel oldu. Emek verildiğinde o iş hak ettiği yeri buluyor. Çok teşekkür ediyorum emek veren herkese. 


Gençlerden Soner Sarıkbadayı'yı beğendiğinizi söylemiştiniz. Başka isimler var mı gençlerden beğendiğiniz? 
Emre Aydın'ı ve tarzını çok seviyorum. Kolpa'yı seviyorum. Duman'ı söylemiyorum bile. İstediği müziği yapan herkese bayılıyorum çünkü sevdiği müziği yapan kişi yaptığı işe de inanıyordur böyle olunca bu da dinleyiciye geçiyor ve o işi yapanı seviyorsun. 


"Giden Gitti"nin bir de dans versiyonu var. Dans versiyonu nasıl dahil oldu albüme? 
Bu tamamen Soner'le birlikte verdiğimiz bir karardı. Güzel oldu fakat ne kadarda dans olsa ben bir slowcuyum. Şarkıları kesinlikle ayırmıyorum ama kendimi slow şarkılarda daha iyi ifade ettiğimi düşünüyorum. 


Şarkıya nasıl bir klip çekmeyi düşünüyorsunuz? 
Bilmiyorum aslında ne istesem yapabilirim ama burda bir bütünlük var herkesin ortaya koyduğu bir emek var ve yine herkesin emeğinin olduğu bir klip olsun istiyorum. Soner'in bir fikri var ve düşündüm benim de çok hoşuma gitti ama söylemeyeceğim sürpriz olsun. Aslında çok çabuk klibi düşünmüyordum ama böyle gelişti. 


Kapakta sadece saçınızı görüyoruz. Klipte sizi görebileceğiz değil mi? 
Orada Soner'in farkını göreceksiniz. Dedim ki bu ne, o da dedi ki bu çok önemli bir kapak. Her gören bayıldı hem çok iddialı hem de basit hem de vurucu. "Zerrin Hanım bu başka kimseye yapılamaz ki" dedi, çok da güzel anlattı. Soner'den çıktı fikir. Çok seviyorum onu, müziği bu kadar seven emek veren bir adam nasıl sevilmez. 


Soner Sarıkabadayı'nın fikirlerine çok önem verdiğinizi ifade ettiniz. Etrafınızda fikirlerine çok güvendiğiniz insanlarda direkt olarak aradığınız özellik nedir? 
İnandırıcı olmalı. Kendisi söylediğine inanıyor olmalı ve söylediğini yapıyor olmalı benim için çok önemli bu. Zaten kişi kendine inanıyorsa muhakkak ki inandırıcıdır. Soner kendine ve işine çok inanıyor bu bağlamda. 


Bir albüm çalışması gündeminizde var mı? Önünüzde ne gibi projeler var sizi bekleyen? 
Şu anda açıklamak istemiyorum. Şimdi single'a konsantreyim ve enerjisinin bozulmasını istemiyorum. Ses olduğu müddetçe tabi ki projelerim devam edecek albümler olacak ama şimdi bu şarkının tadını çıkarmak istiyorum ve ona haksızlık etmek istemiyorum. Bu şarkıyı çok seviyorum gerçekten benim hayatımı anlatıyor. Yaşanmışlıklarımı tekrar hatırlattı. 


Şarkınız sadece dijital platformlarda çıktı. Dijital platformlarla ilgili görüşleriniz nelerdir? 
Fiziksel olarak yayınlanıp yayınlanmasına tam olarak karar vermedik açıkçası. Soner'i uzun zamandır takip ediyordum ve sanırım ilk olarak o çıktı bu şekilde sadece dijital platformlarda. Başı çekenlerden biri o. Bu şekilde çalışan ve bunun ne kadar doğru bir karar olduğunu gösteren kişi. İlk defa yeni bir şeyle tanışmaktan mutluyum. Yeniliklere ayak uydurmak lazım. 


Nasıl konserler bekliyor bizi? Konserler için düşündüğünüz sürprizleriniz var mı? 
Benim için konserlerde en önemli şey hayranlarımla olan iletişimim ve ses düzeneği. Ne alakası var diyebilirsiniz ama öyle. Türkiye'de sahneye ses düzeneği kurduran ilk sanatçı benim. Halkımız o kadar bilinçli ki neyin sahte ya da gerçek olduğunu anlayabiliyor. Ben konserlerimde hayranlarıma iyi müzik dinletmek istiyorum. 


Hem yorumculuğunuz hem de müzikal birikiminiz düşünüldüğünde, tamamı yabancı şarkılardan oluşan bir projeye sıcak bakmanız mümkün mü? 
Çocukluk arkadaşımın oteli var onun üst katını kendi zevkime göre döşeyeceğim ve orada caz söyleyeceğim. 


1975 yılında katıldığınız bir yarışmada birinci olmanın verdiği heyecan ve cesaretle müziğe yoğunlaştınız. Geriye dönüp baktığınızda Zerrin Özer müzikal anlamda nasıl değişimler geçirdi?
Görünürde aslında çok memnun değilim. Çok eksiklikler görüyorum ve biraz da kırgınım. Sonra kendime kızıyorum ama bu olgun yaşlarıma denk geldi. Çok kırılgandım ama şimdi bakıyorum bunlara ben sebep verdim. Yaşadığım olumsuzluklara ben izin verdim ama artık gerçekten mutlu olduğum işler yapıyorum. Antalya Senfoni ile down sendromlu çocuklar için konser verdik. Çok mutlu oldum. Müzik olmasa mutlu olamam hayatta onu biliyorum. Benim hayat biçimim ve yaşam şeklim müzik. Özel hayat falan her şey ondan sonra gelmiş benim için. Ben de müziği seçmişim. 


"Fire" için 25 yıldır sizinle özdeşleştirdiğimiz sarı saçlarınızdan vazgeçmiştiniz. Bu geri dönüşün sebebi ne oldu? 
Herkes dedi ki yakıştı ama diyorlar ki biz Zerrin Özer'i düşündüğümüzde aklımıza sarı saçlarıyla geliyor. Ben de açıkçası çok benimseyemedim rüya gibiydi benim için. Sonrasında herkesin bildiği Zerrin Özer imajına tekrar döndüm. Çok mutluyum sarı saçlarımla 25 yıl hep sarışın oldum ben.


www.aveamuzik.com.tr


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder