2 Haziran 2012 Cumartesi

RÖPORTAJ / Ziynet Sali - Sonsuz Ol

Müzik dünyasının başarılı isimlerinden Ziynet Sali, geçtiğimiz Şubat ayında yeni albümünün ilk sinyalini, sözü ve müziği Zeki Güner'e ait olan "Alışkın Değiliz" şarkısıyla vererek hayranlarını sevindirmişti. Müzik listelerinde büyük bir başarı yakalayan "Alışkın Değiliz" şarkısını yayımladıktan 1 ay sonra müzik marketlerde yerini alan "Sonsuz Ol" albümüyle dinleyicileriyle buluşan Ziynet Sali; albümünde söz ve bestelerde Sezen Aksu, Kenan Doğulu, Sıla, Yıldız Tilbe, Atilla Özdemiroğlu, aranjelerde ise Ozan Doğulu, Ozan Çolakoğlu ve Mustafa Ceceli gibi müzik dünyasının yıldız isimleriyle çalıştı. Son günlerde "Favori Aşkım" şarkısının video klibiyle ekranlara gelmeye başlayan sanatçı, albüm heyecanını AveaMüzik kullanıcılarıyla paylaştı.

Sizi son zamanlarda single çalışmalarınızla dinliyorduk. Bu defa dört senenin ardından bir albümle dinleyicilerinizle buluştunuz. Albüm çalışmalarını özlemiş miydiniz? Neler hissediyorsunuz?
Albüm heyecanını çok özlemişim. Kendimi çok mutlu hissediyorum. Yüksek bir enerjim var. Çok çalışıp, emek vererek ortaya koyduğumuz bir albüm olduğuna inanıyoruz. Aslında çok keskin cümleler kullanmak bana hep garip gelir, onu yapmak istemiyorum. Bize göre iyi oldu, inşallah dinleyiciler de sever. Paylaştığımız için ekip olarak çok heyecanlanıyoruz.

Albüm süreci nasıl geçti, biraz bahsedebilir misiniz?
Repertuvar biraz zaman aldı çünkü şarkıları seçerken çok özen gösterdik. Bir kere, en başından beri repertuvarda oluşturmak istediğimiz bir tarz vardı. Çeşitli olsun, herkes kendisinden bir şey bulsun istiyorduk. Tüm albümde aynı alt yapılar, aynı enerji, aynı ritim olmasın, şarkıların akustiği olsun, diskosu olsun, cazı olsun, R&B'si olsun, farklı farklı çeşitlerle yelpazeyi geniş tutalım istiyorduk. Bunu yaparken de bana en yakışan şarkıları seçmeye çalıştık. "Ben her tarzı okuyabiliyorum" anlamında söylemiyorum bunu. Sadece en çok yakışan sözleri ve melodileri seçmeye dikkat ettik.

Albümde özellikle de hareketli şarkılardaki organik yapı hemen göze çarpıyor. Akustik enstrümanlar ve altyapılar bolca kullanılmış. Bu özellikle üzerinde çalışılan bir durum sonucunda mı oldu?
Bu albümde farklı bir Ziynet var. Her şarkıda farklı bir Ziynet var ve bu da beni mutlu ediyor. Alaturka, akustik, şarkılar da var, hafif caz, lounge şarkılar da var. Her tattan şarkı olması özellikle istediğimiz bir şeydi.

Albümle ilgili çok alçak gönüllü konuşuyorsunuz ancak bir o kadar da yıldız isimlerle çalışmışsınız. Sizce bu isimlerle çalışmış olmak, müzik piyasasındaki yarışta albümünüzü 1-0 öne geçiyor mu?
Muhakkak, elbette öyle bir durum vardır. Albümdeki müzisyenler ve besteciler hepimiz için çok kıymetli isimler. Sezen Aksu, Kenan Doğulu, Sinan Akçıl, Sıla, Zeki Güner, sayamadığım diğer isimler hepsi başlı başlına birer değer. Ozan Doğulu, Ozan Çolakoğlu, Mustafa Ceceli... Albümde yok yok. Evet şanslıyım, inşallah bizim sevip inandığımız şarkılar da dinleyiciye en az bizim inandığımız kadar güzel geçer. Önemli olan sonuç.

Albümün çıkış şarkısı "Alışkın Değiliz"in albüme giriş süreci nasıl oldu?
Zeki Güner çok sevdiğim bir besteci ve söz yazarıdır. Tanıştığımızda şarkılarını dinlemeye gittik. Gerçekten çok güzel şarkıları vardı. Birbirinden güzellerdi ama bu albümdeki şarkılarda, hep önce kendimden bir şey bulmaya çalıştım. Kendi duygularımı ifade etmek istedim. Eğer önce ben seversem, bir şarkıyı ancak öyle güzel yorumlayabilirim. Öyle düşünerek yola çıktım. Benim hassas bir dönemimdi. Zeki'nin de şarkıları çok güzeldi. "Zeki, ben böyle bir dönem geçiriyorum. Benim duygularıma tercüman olan bir şarkı yap, bana özel bir şey yap" dedim. Gerçekten on üç şarkının on üçü de öyledir. Asla hiç biri hazır seçilmiş, "Bu ne güzel şarkıymış, ben bunu okuyayım" dediğim şarkılar değil. "Ruh İkizim" de öyle, "Vakit Tamam" da öyle, Sinan Akçıl şarkıları da öyle. Zaten Sinan'la yolumuz en başından beri hep böyle devam etti. Evet, ben söz yazamıyorum. Hiç öyle bir yola sokmadım kendimi ama eğer ki ben söz yazıyor olsaydım, şu an bu albümde bulunan tüm şarkıları ben yazardım. "Alışkın Değiliz" de bu şarkılardan bir tanesi. İki yıllık bir şarkı ve aynı zamanda albüme de ilk dahil olan şarkı.

Peki "Alışkın Değiliz"in bu kadar kısa sürede büyük bir başarı elde etmesinin sizce sırrı nedir?
Sözleri çok gerçek ve çok sıcak bir şarkı. Eminim herkesin gece yalnızlığında düşünürken bu şarkıdan kendine bir duygu çıkardığı ve bir cümle bulduğu olmuştur. İnandırcı olması şarkının başarısının sırrı herhalde. Samimiyet var o şarkıda.

Kenan Doğulu ilk kez birlikte çalıştığınız isimlerden. Nasıl yollarınız kesişti?
Kenan'ın şarkısı "Ruh İkizim" de albümde öne çıkan şarkılardan biri. Çok sevildi. O kadar samimi, o kadar egosuz bir şarkı ki. Repertuvar sürecinin en başından beri Kenan'la konuşuyordum. Kenan, şarkılarını çok sevdiğim ve kendisini de çok saydığım bir müzisyen. En başından beri bir Kenan Doğulu şarkısı söylemek istediğimi herkese belirtiyordum. Son ana kadar o şarkı yoktu. Sohbet ettiğimiz bir gün, "Albüm bitti, senden bir şey gelmedi" dedim. Havadan, sudan, dostluklardan, ilişkilerden konuştuk. Sohbetin sonunda "Ben bir şeye başladım" dedi ve o gece bu şarkı çıktı. Albüme son giren şarkılar Sezen Aksu ve Kenan Doğulu'nun şarkılarıdır.

Sezen Aksu'ya "Siz benim uğurumsunuz, sizsiz bir albüm düşünemiyorum" dediğiniz doğru mu?
Evet doğru. Onsuz bir repertuvar bilmiyorum düşünebilir miyim? Son ana kadar Sezen Aksu albümde yoktu. Artık kısmet dedik. Her şarkıcı bir Sezen Aksu şarkısı yorumlamak ister. "Beş Çayı" hatırlarsınız çok güzel olmuştu. Onun üzerine Sezen Aksu'suz yürümek nasıl olurdu bilmiyorum. Her daim onu arıyorum.

Siz albüme baktığınızda, sizce dinleyiciler hangi şarkıları öne çıkarırlar?
Çok heyecanlıyım, ben de merakla bekliyorum aslında. Benim için onüçte onüç. Bana kalsa her gün birine klip çekeyim istiyorum. İkinci klip "Favori Aşkım"a oldu. Dinleyiciler şarkıyı belirledi. Çok enerjik bir yaz şarkısıydı. Bundan sonrasını ben de merakla bekiyorum.

Albümde emeği geçenlerin şarkılarına baktığımızda aslında şarkıların formlarının çok da değişmediğini görüyoruz. Örneğin Sıla'nın yazdığı "Deli" aynı zamanda tam bir Sıla şarkısıyken, Yıldız Tilbe'nin yazdığı "Favori Aşkım" da bir o kadar Yıldız Tilbe esintileri taşıyor.
Evet bu söylediğinize katılıyorum. Ben de dinlerken bunu hissetmiştim. Bu repertuvarda çeşitliliği fark olarak yansıtmak istedik. Çünkü ben sahneden geliyorum. Bir şarkı patlayıp da gelenlerden değilim. Sahnede o kadar renkli bir repertuvar o kadar çok çeşit sunuyorsunuz ki insanlara. Söylediğiniz durumu her şarkıda görebilirsiniz. Örneğin "Yenilik Var" da Sinan Akçıl'dan esintiler bulabileceğiniz, çok güzel bir kulüp şarkısı. O tarzın en iyisiydi bence.

Pakize Barışta, özellikle 90'lı yıllarda Tarkan'ın albümlerinde ismini duyduğumuz bir söz yazarıydı. Bir süredir ismini göremiyorduk. Pakize Hanım'la nasıl bir araya geldiniz?
Pakize Barışta'nın sözlerini yazdığı "Dün Gece" şarkısı bana Sezen Aksu aracılığıyla geldi. Özden Bora'nın çok sevdiği bir şarkıdır. Bir gün bana dinletti ve "Seni duyuyorum bu şarkıda" dedi. Müziği anonim bir şarkı. Ben de dinleyince çok sevdim ve albüme dahil ettik.

Albümün adı "Sonsuz Ol". Bu isim nasıl ortaya çıktı?
İsimde epey bir zorlandık aslında. "Favori Aşkım"ı düşündük, "Senin Olsun"u düşündük. Şarkı sözlerinden çıktık yola ama ben daha derin bir şey olsun istiyordum. O kadar inandık ki bu albüme. Ben de çok anlam yükledim. Yüklediğim anlamı yansıtsın istedim. Tek şarkıya da dikkat çekip onun ismini koymak istemedim çünkü hepsi birbirinden değerli şarkılar. Samsun Demir sonsuzluk işaretini gösterip, "Albümün bir köşesine koyalım mı?" dediğinde inanamadım çünkü ben o sonsuzluk simgesini hayatımda, sahnede, düşünebileceğiniz her yerde kullanırdım. Heyecanlandım görünce. Nihat Odabaşı'yla da bu fikrimizi paylaştık. Albüm kapağında olmasını istediğimi söyledim. O da altına açıklamasını yazınca albümün adı kendiliğinden ortaya çıkmış oldu.

Peki siz hayatınızda nelerin sonsuz olmasını istiyorsunuz?
En başta sağlık. Sonra da huzur ve egosuz bir hayat, sonsuz olmasını istediklerim.

Müzik dışında önümüzdeki günlerde sizi göreceğimiz projeler var mı? Mesela sinema ve reklam dünyasından teklifler alıyor musunuz?
Bu tarz teklifler ara ara geliyor ama ben en iyi yapabildiğimi düşündüğüm işi yapmak istiyorum, o da müzik. Her zaman iyi bir yorumcu olarak anılmak istiyorum. Ama bazen de o kadar güzel projeler geliyor ki! Örneğin "Son Osmanlı Yandım Ali"de küçücük bir rolüm vardı ama yine şarkıcı kadındım. Yine beni yansıtıyordu. Bu tür projeler geldiğinde karşı tarafa pozitif yansıyacak bir şey olduğuna inanıyorsanız hayır diyemiyorsunuz.

www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder