8 Ocak 2010 Cuma

Şebnem Ferah'ın ormanında bir gezinti..



Şebnem Ferah dört buçuk yıllık bir aranın ardından tümünün söz ve müziği kendisine ait olan 11 yeni şarkıya yer verdiği "Benim Adım Orman" isimli altıncı stüdyo albümüyle rock müzikseverlerle buluştu. Prodüktörlüğünü Tarkan Gözübüyük'ün üstlendiği çalışmada sanatçıya yaklaşık on yıldır olduğu gibi klavyelerde Ozan Tügen, gitarlarda Metin Türkcan, bas gitarda Buket Doran, davullarda ise Aykan İlkan eşlik etti. Ferah, "Eski" isimli şarkısını daha akustik bir düzenlemeyle de seslendirerek ilk kez bir albümünde bir şarkının ikinci versiyonuna yer vermiş oldu. Sanat yönetmenliğini Hale Utangaç'ın üstlendiği, fotoğraflarını Zeynel Abidin Ağgül'ün çektiği albümün ilk video klibi Ömer Faruk Sorak yönetmenliğinde akordeon melodisiyle başlayan ve biten albümün üç numaralı şarkısı "Yalnız"a çekildi.

2007 yılında İstanbul Senfoni Orkestrası ile gerçekleştirdiği ve DVD olarak da yayınladığı konserin büyük ilgi görmesinin ardından Şebnem Ferah yeni şarkılarında da görkemli senfonik altyapılarıyla karşımıza çıkıyor. Önceki albümünün açılış şarkısı
"Okyanus" tadındaki "Merhaba" ile başlayan albüm ileride Şebnem Ferah klasikleri arasına rahatlıkla girebilecek, doğaya dair metaforların yoğun olarak kullanıldığı sözleriyle ve flüt melodisiyle beğeni toplayan "Benim Adım Orman" ile devam ediyor. İlk klip şarkısı "Yalnız"ın ardından İstiklal Caddesi'nin atmosferi gerek şarkının sözleri, gerekse de tramvay ve ambiyans sesleriyle "İstiklal Caddesi Kadar" şarkısıyla kulaklarımıza taşınıyor. Daha önce "Ben Bir Mülteciyim" şarkısında olduğu gibi progressive altyapısıyla ve isyankar sözleriyle dikkatleri çeken "Mahalle", pop müzik dinleyicilerinin de rahatlıkla dinleyip sevebileceği "Eski" ile "Ateşe Yakın", vurucu sözleri ve güçlü bestesiyle şimdiden en güzel Şebnem Ferah şarkıları arasında sayılabilecek "İnsanlık" da albümün diğer dikkate değer şarkıları. Özetle, "Benim Adım Orman" 80'lerdeki hard rock ve klasik rock sound'larının hakim olduğu, Şebnem Ferah'ın kendi iç dünyasından çok hayatı sorguladığı, vokalinin tüm hünerlerini sergilediği başarılı bir rock albümü.

www.aveamuzik.com
08.01.2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder