21 Ekim 2010 Perşembe

RÖPORTAJ / Özgün - Yeni

Müzik dünyasının gün geçtikçe yükselen isimlerinden Özgün, 2005 yılından bu yana ilerlediği müzik yolculuğunda sağlam ve emin adımlar atmaya devam ediyor. Geçtiğimiz Haziran ayında yayınladığı single çalışması "Yeni" ile haftalardır müzik listelerinin üst sıralarına demir atan Özgün, geçtiğimiz günlerde Avrupa Şampiyonası'nda mücadele eden A Milli Takımımız için de özel bir marş hazırladı. "Kariyerimin en önemli şarkılarından" diye nitelendirdiği, enerji dolu şarkısı "İstiklal"in sözlerini değiştirerek marşa dönüştüren ve tekrar seslendiren başarılı sanatçı hız kesmiyor. Dördüncü albümünün çalışmaları için kollarını sıvadığını müjdeleyen Özgün ile müzik dolu bir sohbet gerçekleştirdik.

Son single çalışmanızın adı "Yeni". Özgün, kendi içinde ve müziğinde neleri yeniledi peki?
Daha sakinim artık. Olgun mu desem? Eski aceleci, sabırsız Özgün yerine ayakları yere daha sağlam basan bir adam var artık. Müziğimde ise yeniden eskiye döndüm. Bazı denemelerim olmuştu fakat anladım ki insanlar benden ilk albümümdeki samimiyet ve sıcaklığı istiyorlar. Ben de içimden ne geliyorsa onu yapmaya karar verdim.

Askerden döneli henüz birkaç ay oldu. Askerlik size ve müziğinize bir şeyler kattı mı?
Askerlik beni çok olgunlaştırdı. Kendime olan güvenimi arttırdı. Bu, muhakkak müziğime de yansıyacaktır.

Öncelikle "Yeni"nin kapak tasarımının içeriğinden bahsedelim? Arkanızdaki insanlar neyi simgeliyor?
Aslında üzerinde çok da düşünülmüş bir şey değildi. Gündelik hayatın koşuşturmasına, hayatın akışına kapılan insanlardan biraz daha farklı bakıyorum hayata. Sonuçta zaman çok değerli ve kısa. Keyfini de çıkartmak lazım!

Siz, kariyerinizde ilk kez bir single çalışmasına imza attınız. Bu defa single'ı tercih etmenizin nedenleri nelerdi?
Dediğiniz gibi, askerden yeni dönmüştüm ve yeni bir şeyler yapmak istiyordum. Bu güzel iki şarkıyı da bulunca albüme kadar bekletmek istemedim. Şirketimle konuşup bir single yapma kararı aldık. Çok da iyi oldu.

Peki artık single fikrine sıcak bakıyor musunuz?
Şu an sadece dördüncü albümüme konsantre oluyorum ama ileride neden olmasın?

Sözleri Osman Hekimoğlu, müziği Ender Çabuker'e ait olan "İstiklal" şarkısı size nasıl geldi? Şarkının öyküsünü bize anlatabilir misiniz?
Öncelikle çok çok başarılı bir şarkı oldu. Kariyerimde de çok önemli bir yer edindi. Terhis olmama bir gün kala yolladı şarkıyı Ender. Aslında başka bir arkadaşımın albümünde olacaktı şarkı fakat son anda bir anlaşmazlık olmuş, bana geldi. Ender zaten benim çok eski arkadaşım ve ilk albümümün de prodüktörüydü. Hayat işte kime niyet kime kısmet...

Single'da yer alan diğer şarkı "Toz"u da kliplendirmeyi düşünüyor musunuz?
Tabii. Hatta şu aralar onun üzerinde düşünüyorum. Bir aksilik olmazsa bu ay klibimizi çekeceğiz.

İsra Gülümser'in adını "Yeni"de de görüyoruz. Kendisiyle müzikal çalışmalarınız devam edecek mi?
Tabii ki. İsra benim çok sevdiğim ve iyi anlaştığım bir söz yazarı, besteci ve arkadaşım. Onunla çalışmak çok güzel. Hatta başladık bile şarkılara bakmaya.

Bu arada kendi söz ve müzik çalışmalarınız nasıl gidiyor?
Güzel gidiyor. Çok güzel şarkılar yazıyorum. Bu dönem daha da hızlanacaktır üretimim. Ben hep son zamanlarda yazıyorum şarkılarımı ve kendi şarkılarımı söylemeyi de çok seviyorum. Bu albümde de en az 6-7 şarkım yer alacaktır.

Albüm çalışmalarınıza baktığımızda, çok uzun aralar vermediğinizi görüyoruz. Sizce sık üretmek ve bunu dinleyiciye ulaştırmak, sanatçıyı ve müziği taze mi tutuyor?
Aslında biraz da mecbur kalıyoruz. Tüketim o kadar hızlı ki... Biz de ayak uydurmaya çalışıyoruz. Bana kalırsa yazık oluyor. Pek çok albümde o kadar çok şarkı harcanıyor ki. Ama yapacak bir şey yok. Dinleyiciler sürekli yeni şeyler istiyor. Biz müzisyenler de taleplerini karşılamaya çalışıyoruz.

Peki yeni albümde sürprizleriniz olacak mı?
Çok güzel şarkılarımız var elimizde. Daha da güzellerini yapacağız, biliyorum. Çok güzel ve kaliteli bir albüm geliyor diyebilirim şimdiden.

www.aveamuzik.com
21.10.2010


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder