10 Şubat 2011 Perşembe

RÖPORTAJ / Zerrin Özer - Fire

Türk pop müziğinin güçlü seslerinden Zerrin Özer dört dilde seslendirdiği "Fire" şarkısını ve remix versiyonlarını içeren single çalışmasıyla geçtiğimiz haftalarda müzikseverlerin karşısına çıktı. Bu yeni çalışması için yıllardır kullandığı sarı saçlarından da vazgeçen sanatçıyla "Fire" şarkısını ve yeniden yayımlanacak kitabını konuştuk.

Uzun süredir sizden duygusal şarkılar dinliyorduk. Bu kez, temposu yüksek bir şarkıyla bizleri şaşırttınız. Buna nasıl karar verdiniz, hayatınızın enerjisi müziğinize mi yansıdı?
Şarkıları hızlı veya yavaş diye ayırmak yerine o şarkıyı hissedip hissedemediğime bakarım genelde ve beni ne kadar etkilediği önemlidir söyleyeceğim şarkının. Fire hem temposu hem duygusu yüksek bir şarkı. Söylerken verdiği enerjiyi çok seviyorum.

"Fire"ı İngilizce, Arapça, Kürtçe ve Türkçe olmak üzere dört dilde seslendirme fikri nasıl oluştu?
Dört değil her dilde okumak istedim bu şarkıyı. İmkanım olsa da yeryüzünde konuşulan bütün dillerde söyleyebilsem. Dünyada aşık olan her insanın bu şarkımı söylemesi fikri beni çok heyecanlandırdı. İmkanlarımız şu an için sadece dört dilde okumaya yetti ama bir gün bir şarkı yapıp bütün dillerde okumak istiyorum. Bir aşk şarkısı...

1985 yılında yayınladığınız "Kırmızı" albümünüzde de iki tane Arapça şarkı seslendirmişsiniz. Arapçaya veya genel olarak farklı kültürlere özel bir ilgi mi duyuyorsunuz?
Hiçbir dile karşı özel ilgim yok, olamaz da zaten. Dil iki insanın birbirini anlamak için çıkardığı seslerden oluşur. İki insanın birbirini anlaması kadar güzel şey var mı dünyada? Benim için insan önemlidir. Ne dediği önemlidir. Gerisi boş.

Şarkı okumalarında yanınızda olan Selami Şahin ile stüdyo hazırlık aşamalarınızdan biraz bahseder misiniz?
Selami Ağabey ile önceki yıllarda da Arapça çalışmamız olmuştu. Selami Ağabey hem Arapça'ya hakimiyeti hem de diksiyon ve artikülasyon bilgisi nedeniyle bana çok yardımcı oldu. Ama o kadar eğlenceli ve o kadar şakacı ki gülmekten okuyamadım şarkıyı. Allah uzun ömürler versin onun yanında yaşlanmaz insan.

"Fire"ın albümde ayrıca üç adet de remix düzenlemesi bulunuyor. Seçilecek remix'lerde nelere dikkat ettiniz?
Daha once de "Dünya Tatlısı" şarkıma remix çalışmamız olmuştu. Oryantal versiyonu vardı, club versiyonu vardı, dört versiyon remixini yapmıştık Dünya Tatlısı'nın. Ama "Fire" için Türkiye'nin en önemli DJ'leri özenle remix yaptılar. Bir şarkıya üç adet remix çalışması ilk oluyor. Çünkü bu şarkımı çok seviyorum. Güncel soundu yakalamaya çalıştık.

Şarkının klip çekimleri için uzun süre dans dersleri almışsınız. Sizin için nasıl bir deneyim oldu? Dansa devam etmeyi düşünüyor musunuz?
Dans etmeyi çok seviyorum. dans bir yaşam biçimi aslında. Keşke hep dans edebilsem. Dans ederken ruhumun revizyona uğradığını düşünüyorum.

"Fire" şarkısını dinleyen müzikseverlerin ilk yorumları genelde şarkının Eurovision'a çok uygun olduğu yönünde gelişti. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Biz bu şarkıda dünya soundunu yakalamaya özen gösterdik. İstedik ki hem dünyaya hitap etsin hem bizden notalar taşısın. Sanırım o yüzden Eurovsion'a yakın bulundu.

Önümüzdeki yıl için Eurovision Şarkı Yarışması'nda Türkiye'yi temsil etmek üzere teklif alırsanız kararınız ne yönde olur?
Ülkemi en iyi şekilde temsil etmek bana gurur verir.

"Fire" için 25 yıldır sizi özdeşleştirdiğimiz sarı saçlarınızdan vazgeçtiniz. Bu değişikliğe nasıl karar verdiniz, alışma sürecinde güçlük çektiniz mi?
Saç rengimi değiştirme fikri uzun zamandır vardı. "Fire" ile birlikte olsun istedim. İyi de oldu. Çok sevdim bu yeni rengi. Yadırgarım zannettim ama tam tersi oldu. Sevenlerimin de benim gibi beğenmesi beni çok mutlu etti.Saçımın rengini ilk gösterdiğimde büyük bir anket düzenlendi ve %75'e %35 gibi açık farkla yeni rengimi beğendiler, bu da beğenildiğini gösteriyor. Ama, çok az dahi olsa sarı saçlarımı ısrarla isteyenler var.

Hayatınızı anlattığınız "Bir Sarışın Küçük Kız" kitabı önümüzdeki günlerde, ufak değişikliklerle tekrar piyasaya çıkacak. Kitapta bizleri ne gibi değişiklikler karşılayacak?
Bu kitap birebir beni ve sansürsüz hayatımı anlatıyor. İçimde ne varsa tüm samımıyetimle yazdığım bir kitap. Yani anlayacağınız kendime hiç kıyak geçmedim. Sevenlerim hataları ve sevaplarıyla Zerrin'lerini tanısınlar istedim. "Fire"ın tanıtım dönemi biraz olsun yavaşladığı zaman, "Bir Sarışın Küçük Kız" yeniden piyasada olacak.

www.aveamuzik.com
05.02.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder