15 Şubat 2012 Çarşamba

RÖPORTAJ / Burcu Güneş - Oflaya Oflaya

Bugüne dek "Aşk Yarası", "Yansın Geceler", "Biz Aşkı Meleklerden Çaldık", "Ay Şahit", "Gözlerinde Bıraktım Aşkı", "Tamamdır" gibi birçok hit şarkıyı yorumlayan, son olarak da "Oflaya Oflaya" isimli şarkısıyla müzik listelerinin zirvesine yerleşen Burcu Güneş, yeni şarkısının hikayesini ve hazırlıklarını sürdürdüğü yeni albümünü anlattı.

"Tamamdır" da çok sevilen bir single çalışması olmuştu ve ilk single çalışmanızdı. Ardından "Oflaya Oflaya" geldi. Single çalışmaları ile ilerlemek sizce daha mı mantıklı artık?
Müzik piyasası garip bir dönem geçiriyor. İnsanlar sanatçıya hem değer veriyorlar seviyorlar hem de o verdikleri değeri nasıl göstereceklerini bilemiyorlar. Korsan gerçekten müzik sektörünü bitirdi. Aç olduğumuz zamanlardaki gibi, aç olduğumuzda ne yiyeceğimizi bilemeyiz ve ne bulursak yeriz ya müzik için de geçerli bu. Biz bu şekilde onlara ne yiyebileceklerini gösteriyoruz. Biraz sabredip, seçip en güzel yiyecekleri seçmelerini sağlayacağız. Ben single ile önümüzdeki işleri biraz özlettiğimi ve beklettiğimi düşünüyorum. Kendi adıma konuşuyorum tabi ki diğer arkadaşlar hangi mantıkla yapar bilemeyeceğim. Dünyada da bu ticari anlamda ekipler için gelecekteki işlerin bir öngörüsü bence, rehber şarkılar olarak değerlendiriliyor. Single'lar aslında havayı koklamak adına rehber şarkılar oluyor. "Tamamdır"da da böyle yaptım. Benden beklenenleri ölçmeye çalıştım ama "Oflaya Oflaya"da farklı bir his vardı içimde. Benden akustik şarkıların beklendiğini hissediyordum. Single aynı zamanda yapılan hazırlıklarında habercisi oluyor. Albüm habercisi gibi... Aralarda bunu yapmak mantıklı ama sürekli olarak değil bence.

Albüm hazırlıkları içerisindesiniz o zaman...
Tabi ki şu an çalışıyoruz zaten. Gündemimizde albüm var. Çıkalım mı çıkmayalım mı derken "Oflaya Oflaya" çıktı. Çok güzel bir zamanda çıktı bence yine bu kıvamda güzel şarkıları ekledik albüme. Eflatun'dan yine güzel şarkılar koyduk, çok fazla açıklamak istemiyorum sürpriz olsun dinleyiciler için.

"Oflaya Oflaya" çıkmadan önce mi single planınız vardı? Yoksa "Oflaya Oflaya" ile birlikte mi karar verdiniz?
"Oflaya Oflaya" bana geldiği an single mantığı ile piyasaya sürmek istemiştim ama sonra yapım şirketim ile gündemim değişti ve farklı bir anlaşma yaptım. Sonra yaptığımız çalışmalar sonucunda ibre hep "Oflaya Oflaya"yı gösterdi. Her şeyin, tüm taşların yerine oturduğunu düşünüyorum. Doğru zamanda doğru bir şekilde ortaya çıktı. Çok iyi gidiyor bence. Single olarak düşünüldü ve öyle sevildi, albümde de yer alacak.

Peki "Oflaya Oflaya" da sizi çeken ne oldu. Hikayesi nedir? Eflatun'la buluşmanız nasıl oldu bahseder misiniz biraz?
Biliyorsunuz ben kendi şarkılarımı kendim yazıyorum genellikle. Albümlerimde çok kullandım fakat artık söz beste hazırlamak, aynı zamanda albümün prodüktörlüğünü yapmak yordu beni. Bu işlere girdiğim zaman çok detaycı oluyorum ve yorumcu olarak kendime dışardan bakma şansım azalıyor. Farklı bir şey yapmak istedim açıkcası ve araştırmaya başladım kimlerin şarkılarını seslendirebilirim diye. Eflatun'la görüştük ve şarkıları, sesi ruhuma çok iyi geldi. Bütün şarkılarını sevdim ama "Oflaya Oflaya"yı ilk duyduğumda vurulmuştum. Öncelikle ona bir demo hazırladık. Demo o gün o kadar güzel okunmuş ki akabinde yaptığımız hiçbir demo o kadar güzel tat vermedi. Mustafa Ceceli'nin o harika aranjesi ile birlikte piyasaya sürdük. Hikayesi böyle ve o şarkıları aldığım gün kendim dışında bir müzisyenin şarkılarını okurken müthiş bir keyif hissettim.

Şarkının sözleri de müziği de çok sevildi ama sizin yorumunuzu da çok sevdi insanlar. Belki de söylediğiniz gibi gerçekten insanların beklediği böyle duygusal ve akustik bir yorumdu...
Sanırım öyle. Bu şarkıyı daha derinden etkilenerek dinlediler. Hiç unutmuyorum 99'da Rafet'in (El Roman) "Son Mektup" şarkısının başında küçük bir kısım okumuştum ve hastaydım. Hasta bile olsam bu tip romantik aşk şarkılarında o duyguyu hissettirebiliyorum demek ki, o duygu direkt olarak geçiyor insanlara. O şarkı da çok sevilmişti. Slow şarkılarımda bir tılsım olduğu gerçek sanırım. İnsanlar hala konserlerimde Rafet'in o şarkısını duymak isteyebiliyorlar.

Şarkınızın Mustafa Ceceli, Erhan Bayrak, Kaan Gökman, Sinan Ceceli versiyonları var. Bu isimlerle nasıl bir araya geldiniz?
Aslında kendi kendilerini oluşturdular. Tamam ben hızlı şarkıları da güzel yorumluyorum ama bazen bazı şayler bazı aranjörlere daha çok yakışıyor. Son dönemlerde mesela Mustafa Ceceli buna örnek. Yaptığı işler bence çok güzel. Benim albümümdeki Eflatun şarkıları ona çok yakışacak. Bu şarkıları Mustafa ile çalışmayı düşünüyorum. Dinamizm gereken naif türk motiflerinin olduğu şarkılarımda Ozan Çolakoğlu'nu düşünüyorum. Yani şarkılara ve duygusuna göre seçiyorum. Bu şarkıyı bu aranjör çok güzel yapar dediğim durumda o isimle çalışıyorum. "Oflaya Oflaya"da bütün versiyonlar çok güzel oldu.

Yalnızca yorumculuğunuzla değil, söz yazarı ve besteci kimliğinizle de müzik dünyasındasınız. Kendi şarkılarınızda üretimleriniz devam ediyor mu? Sizin şarkılarınızı da görecek miyiz albümde? Ya da başka isimlerden de dinleyecek miyiz?
Şöyle söyleyebilirim ben kendi şarkılarımı hala üretiyorum yazıyorum ama bu albümde öyle bir takıntım yok olursa olur olmazsa olmaz. Öncelikle yorumcu olarak üzerime düşeni yapacağım. Akabinde albümde yer alması gereken şarkılarım varsa olacaktır. Onun dışında şarkılarımı müzisyen arkadaşlarımla paylaşmayı severim en son Gökmen'e bir şarkımı vermiştim. Çok tatlı bir enerjisi olan arkadaşım. Geldi oturduk şarkılarımı dinledik birlikte. Ben aslında o şarkıyı albümlerimin birinde yorumlamak istiyordum ama ona kısmetmiş. Ağırlıklı olarak şarkı pazarlama işini de düşünmedim açıkcası ama önümüzdeki günler neler olacağını gösterecek bilmiyorum. Şarkılarımı kendime saklıyorum durumum yok yani.

www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder