23 Şubat 2012 Perşembe

RÖPORTAJ / Halil Sezai - Seni Beklerken

Başrolünü oynadığı "İncir Reçeli" ile ve filmde seslendirdiği şarkılarla dikkatleri çeken ve kısa sürede internet üzerinden paylaşılan onlarca şarkısıyla büyük bir ilginin odağı olan Halil Sezai, geçtiğimiz aylarda ilk albümü "Seni Beklerken"i yayınladı. Müzik listelerinde üst sıralara yerleşen sanatçı "Olmaz"ın ardından geçtiğimiz günlerde de "Sonbahar" şarkısına çektiği kliple ekranlara gelmeye başladı. Halil Sezai ile müzik yolculuğunu ve ilk albümünü masaya yatırdık.

Uzun zamandır şarkı söylüyordunuz fakat büyük bir çoğunluk sizi oyunculukla tanıdı. Bugüne kadar bu özelliğinizi ortaya çıkarmayışınızın özel bir nedeni var mıydı?
Şöyle bir durum var. Ben tiyatro mezunuyum ve kendimi bildim bileli müzikle iç içeyim, müzik yapıyorum. Bu yönü özellikle ortaya çıkarmak ya da çıkarmamak gibi bir tercihte bulunmadım. Her şeyi akışına bıraktım. Her şeyin bir zamanı olduğunu düşünüyorum o yüzden artık birikmiş şarkılarımı birileriyle paylaşma zamanının geldiğini düşündüm. Zaten paylaşılıyordu ama bir albümle resmileştirmek gerektiğini düşündüm ve bir albüm yaptım.

Müziğe başlamanız nasıl oldu? İlk şarkınızı nasıl yazdınız?
İlk şarkımı annemin bana hediye ettiği gitarı öğrenmeye başladığım zamanlarda yapmıştım. Küçükken tabi saçma sapan şeyler yapabiliyordum. Kendi şarkılarımı söylüyor, bestelerimi yapıyordum.

Albüm aşamasına gelirken az önce de bahsettiğiniz gibi "paylaşmak istiyorum" dediniz. Bu kararı verirken sizi etkileyen insanlar oldu mu? Yoksa kendiliğinden gelişen bir süreç mi oldu?
Benim zaten eskiden beri bir albüm hayalim vardı. Yani konser vermek en büyük hayallerimden biriydi. Konser yapmanın yolunun da albüm yapmaktan geçtiğini düşünüyordum ama albümden önce konserler vermeye başlamıştık zaten. Artık doğru zamanın geldiğini düşündük ve sonunda albüm yaptık.

Şarkıları nasıl seçtiniz?
Ben kendim seçtim şarkıları. Bunu neye göre seçtim bilmiyorum aslında. İlk albümde olmasını istediğim şarkılardı bunlar. Gönül isterdi ki kırk şarkılık bir albüm yapayım ama mecburen seçmek zorunda kaldım ve bu şarkılar albüme girdi.

Aranjelere geçersek; daha önce paylaştıklarınız akustik kayıtlardı. Göksun Çavdar'la çalıştınız. Bu şarkılara bu kadar uzun bir süre sonra değişik aranjelerin dokunuyor olması nasıl hissettirdi? Şarkıların dokusunu bozmamak adına dikkat ettiğiniz şeyler oldu mu?
Aslında şarkıların çoğunun dokusunu bozmadık. Yani biz konserde nasıl çalışıyorsak albüme de aslında onların canlı canlı kayıtlarıyla komutlarda alarak güzel bir albüm yaptığımızı düşünüyorum. Bilerek ve isteyerek bir iki şarkının dokusunu bozdum ve bundan çıkan sonuçtan da keyif aldım.

Bir anda çok büyük bir ilginin odağı oldunuz. "İncir Reçeli" ve Ömür Gedik'le düetiniz, sonra da albümünüz... Bu ilgiyi yola çıkmadan önce bekliyor muydunuz? Hayatınızda değişikliklere neden oldu mu?
Hayatımı çok fazla değiştirmedi benim açıkçası. İnsanların çoğalması beni çok rahatsız etmedi aksine daha keyifli bir durum oldu benim için. 100 - 200 kişiye şarkıya söylerken binlerce kişiye şarkı söylemeye başladık. Albüm öncesi şarkılarımı insanlar internetten rahatça dinliyorlardı zaten. Ömür Gedik'in ricası üzerine hayvanları korumak için yapılan bir projenin içerisinde yer aldım. Rol aldığım filmde şarkılarımı kullandım. Paylaşmayı seviyorum.

Duruşunuz sessiz yapınız aslında popüler olmayı istemiyor gibi br haliniz var bu popülerlik içinizde kaygılara neden oluyor mu?
Hayır olmuyor. Ayrıca popüler olma durumunu kafamda çok yaşamıyorum "Aa popüler oldum" demiyorum. Nasılsam öyle yaşıyorum. Hayatımda çok büyük bir değişiklik yaratmadı.

Akustik bir albüm ya da konser gibi projeleriniz var mı ileride?
Ben zaten yaptığım şarkıların akustik versiyonlarını, ham hallerini internette paylaşıyorum isteyenler ordan dinleyebilsinler diye. Albüm yapmamın amacı da zaten ustalarla çalıp bir kademe daha dolu dolu hale getirmek. İnsanlara bu tercih hakkını sunuyorum isterlerse internetten ham hallerini, isterlerse de albümdeki hallerini dinleyebilirler, seçim onların.

Albümü bir kenara bırakırsak akustik konserler düşünüyor musunuz?
Yapıyorum zaten. Birlikte çalıştığım Türkiye'nin en iyi müzisyenlerinden oluşturduğum bir grubum var hepsi arkadaşım onlarla şarkılarımı çok keyifli bir şekilde insanlara aktarıyoruz. Onun dışında tek gitarımı da alıp bir yerlerde şarkı söyleyebiliyorum.

Cem Adrian'la ortak sahne alıyorsunuz. Ömür Gedik'le bir projeniz oldu. Bu tarz çalışmalarda dikkat ettiğiniz noktalar var mı?
Yaptığım tercihler genelde istediğim işler oldu. Ben de bir hayvanseverim. Amacın gerçekten sokak hayvanları için olduğu projelerde görev alırım. Ömür Gedik'le gerçekleştirdiğim bu projenin samimiyetine inandım ve iyi oldu. Cem'le zaten iyi arkadaşız onunla zaten her yerde her şekilde şarkı söyleyeceğiz. Onun dışında başka müzisyenlerle de ortak çalışmalarım olacak. Yaşam çizgime uygun projelerde seve seve herkesle çalışabilirim.

"Seni Çektim İçime" bir anda albümün öne çıkan şarkılarından biri oldu. Tuğçe kimdir? Müzikal ortaklığınız ne zamana dayanıyor?
Tuğçe benim çok eski bir arkadaşım. Aslında aileden müzik kökenli olup sinema eğitimi almış bir arkadaşım. Onunla evde oturup şarkılarımı söylerdik. Bu şarkıyı Tuğçe ile söylemeye karar verdik. Birçok konserimizde de bize eşlik ediyor. Gerçekten çok güzel bir sesi var. Albümde neden olmasın dedik. Muhtemelen önümüzdeki yıl onun da güzel bir albümü olacak. Beni çok etkiliyor, insanları da etkilendiğini düşünüyorum.

Konserlerinizde cover şarkılara yer vermeyi düşünüyor musunuz?
Genelde yer vermiyorum ama Sezen Aksu'yu ve "Küçüğüm" şarkısını çok seviyorum. Söylemeyi de çok seviyorum bu yüzden Sezen Aksu dışında şimdilik benim repertuvarımda başka bir şarkı yok.

Mutlaka kliplenmeli dediğiniz, kliplendirmeyi düşündüğünüz bir şarkınız var mı?
"Fırtına"yı çok istiyorum ama müzik piyasısındaki insanlar bunun için biraz daha zaman olduğunu söylüyorlar ben de onları dinleyeceğim.

İkinci albüm için çok bekler misiniz?
Bana kalırsa hemen çıkarmak istiyorum ama bu ilk albümümün de keyfini çıkarmak istiyorum. Oysa ki üç tane albümümüz birden hazır aslında.

Biz sizi oyuncu olarak tanıdık. Film projelerine devam edecek misiniz?
Güzel projeler geldiğinde değerlendireceğim. Yazın yapacağım bir ya da iki sinema filmimiz olacak. Televizyon dizilerinde de yer aldım ve almaya da devam edeceğim ama şu an albümün keyfini yaşamak istiyorum çünkü dizi sektörü çok zor, saatlerce çalışmak lazım ve hiçbir şeye vaktiniz olmuyor. Benim şu an böyle bir tempoya ayıracak vaktim yok.

www.aveamuzik.com
23.02.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder