8 Temmuz 2012 Pazar

RÖPORTAJ / Sinan Akçıl - Karnaval

Müzik sektöründe yıllardır söz yazarı, besteci ve aranjör kimliğiyle kendine önemli bir yer edinmiş olan Sinan Akçıl, geçtiğimiz yıl yayımladığı ilk albümü "Kalp Sesi" ile yorumculuğunu da konuşturmuştu. Hande Yener ile düet yaptığı "Atma" şarkısıyla uzun süre müzik listelerinde üst sıralarda yer alan Sinan Akçıl, tam bir yıllık bir aranın ardından ikinci stüdyo albümü "Karnaval"ı yayımladı. Son günlerde albümün çıkış şarkısı "Fark Atıyor" ile ve Azeri sanatçı Aygün Kazımova ile birlikte seslendirdiği "İkinci Sen" şarkısıyla müzik dünyasının gündeminde olan Sinan Akçıl, "Karnaval"ı anlattı.

Sizinle ilk röportajımızda, artık müzik dünyasındaki yerinize yorumculuğu da eklediğinizi ve bu yolda devam edeceğinizi söylemiştiniz, şimdi de ikinci albümünüzü müzikseverlerle buluşturdunuz. Albümün hazırlık aşamasından biraz bahsedebilir misiniz? Evet, Sözümün arkasında durdum. İki buçuk, üç aylık bir periyotta kendime kapandım. Sanatçı arkadaşlarımla olan müzikal paylaşımlarıma biraz ara verdim ve kendime göre olan şarkıları yaparak "Karnaval"ı oluşturdum. Volga Tamöz'le de aranjelerde birlikte çalıştık. Suat Ateşdağlı, Yalçın Aşan, Burak Yeter, Mustafa Yıldırım, Kaan Gökman ve Cihat Uğurel gibi Türkiye'nin altı önemli DJ'iyle de çalışarak, sekiz şarkı ve 6 remix ile "Karnaval" oluştu. Tüm bu sürede kendime çalıştım aslında.

Bir önceki albümle kıyasladığımızda "Karnaval"da hiç düet çalışması göremiyoruz. Bu bilinçli bir tercih miydi? Bilinçli bir tercihti çünkü artık düetlerle biraz ön sempati kazandıktan sonra bir süre düet yapmayacağımı açıklamıştım ve şu anda da onu uyguluyorum.

Albüm tanıtımlarınızda "Pop Müziğin Lordu" gibi bir ifade var. Bu nasıl ortaya çıktı? Bana bu şekilde hitap eden kişiler var, sağ olsunlar. Müziğin lordu, müziğin prensi gibi. Bunu marka ve promosyon danışmanım Selim Akar gerçeğe çevirmek istedi ve bu konsepti çalıştık. Sonra bu konsepte göre kıyafetler hazırlandı. Sonra da çok sevgili Deniz Özgül fotoğrafları çekti ve bu konsepti oluşturduk. Aslında fiskos gazetesinden çıkan "lord" lafını da bu şekilde gerçeğe dönüştürmüş olduk.

"Karnaval" yurt dışında da yayımlandı. Hangi ülkelerde albümü bulabiliriz? Romanya, Hırvatistan, Yunanistan, Bulgaristan, Makedonya, Sırbistan ve Rusya'da satışa çıktı. Ayrıca Balkanlarda albüme güzel bir ilgi ve sevgi var. Ayrıca çok yakın bir zamanda da, oralarda yaşayan gurbetçilerimiz için de Almanya, Hollanda, İngiltere ve Fransa gibi ülkelerde de yer alacak.

"Atma" şarkısıyla müzik listelerinde çok büyük bir başarı elde etmiştiniz. "Fark Atıyor" da yine Arap bir besteciye ait. Arap müzisyenlerin şarkıları size şans getiriyor diyebilir miyiz? "Fark Atıyor"un "Atma" ile farkı şu, "Atma"nın müziği tamamen Mohammad Refai'ye, sözleri bana aitti fakat "Fark Atıyor"un ara melodisi sadece Mohammad Refai'nin çalıştığı besteci Tamim Gallal'a ait. Mohammad yalnızca sözlerini yazmış ama şarkının geri kalan tüm kısmı müziği ve sözü bana ait. Yalnız şans getirdi diyebiliriz, ikinci şarkının ara melodisini bulup kullanmama yardımcı oldu. Ancak geri kalan iskeleti tamamen ben oluşturdum. Mohammad Refai'ye buradan tekrar teşekkür ediyorum. Çok değerli bir müzisyen ve vizyonumuz çok uyuyor. Yakın bir zamanda yine ortak çalışmalarımız olacak.

Biraz önce de bahsettiğiniz gibi, altı farklı DJ ile çalışmışsınız. Hepsini bir araya nasıl getirdiniz? Şarkıları çok beğenip remix yapmak isteyenler de oldu ayrıca benim çok beğendiğim DJ'lere de kendi parçalarımı gönderdim. Şarkıları kendim verdim, hepsi hissettiği şarkılara kendi remixlerini yaptılar. Böylece bir "Karnaval" havası yaratmış olduk.

"Terkediyorum (Küfür)" şarkısında Hande Yener geri vokallerde yer alıyor. Bu ortaklık nasıl oldu?
Hande Yener "Terkediyorum (Küfür)" şarkısını çok beğendiğini ve çok kıskandığını belirten açıklamalar yaptı. Kıskanmak derken, güzel bir anlamda kıskanmak tabii ki. Şarkıyı ben söyleyeyim sen de küfürlerini et dedim. Stüdyoya girdik. Sanki bir erkek arkadaşına sinirlenmişsin gibi hisset dedim. Onları da sonra şarkıda anlaşılmayacak şekilde teknolojiyle bozdum ve bu şarkı oluştu.

Siz de bir aranjör olmanıza rağmen, albümün aranjeleri için Volga Tamöz'le çalışmışsınız. Bu yolu tercih etmenizin sebebi neydi?
Söz ve müzikleri yapınca artık insan biraz yoruluyor. Normalde çok sevdiğim aranjelerim var ve aranje yapmaktan da büyük keyif alıyorum ama hayatımda ilk kez başka bir vizyondan görmek istedim. Normalde şarkıları maket olarak veriyorum aranjör arkadaşlarıma ve onu yalnızca geliştirmelerini rica ediyordum. "Fark Atıyor" hariç, bu defa şarkıları sadece piyano ve gitarla çalarak verdim. Volga diğer şarkıların çok güzel bir şekilde maketlerini çizdi, oluşturdu, böylece iki müzisyenin birleşmiş olduğu yerde de daha kuvvetli şarkılar çıktı.

Önümüzdeki günlerde kimlerin albümlerinde şarkılarınızı göreceğiz?
Şimdi yoğun bir promosyon ve konser dönemi başladı. Ziynet Sali'nin son albümünde "Her şey Güzel Olacak", "Yenilik Var" ve "Senden Sonra" isimli şarkılarım var. Onun dışında sadece iki kişiye bu yaz şarkılarımı vermeyi düşünüyorum. Bunlardan biri, Hande Yener ve Seksendört düeti. Yakın zamanda sizinle buluşacak. Ünlü grubunun "Rüya" şarkısını tekrar yorumladılar ama yakında sıfır bir şarkı geliyor. Diğeri de sayın İbrahim Tatlıses'in albümü "Mucize" için. "Mucize" ve adını vermek istemediğim iki şarkım daha var. Yani bu yaz sadece bu üç albümde şarkılarım olacak.



www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder