18 Kasım 2012 Pazar

RÖPORTAJ / Mehmet Erdem - Herkes Aynı Hayatta

Sözü ve müziği Sezen Aksu imzalı "Hakim Bey" şarkısına getirdiği yepyeni yorumla 2012 yılında müzik dünyasının en çok konuşulan isimlerinden biri olan Mehmet Erdem, ilk albümün ikinci video klibi "Herkes Aynı Hayatta" ile başarısını devam ettiriyor. Kendine özgü duruşu ve sıradışı sesiyle kısa sürede milyonların beğenisini kazanan Mehmet Erdem; "Herkes Aynı Hayatta" albümünde kendi şarkılarının yanı sıra Fikret Kızılok, Fikret Şeneş, İlhan Şeşen gibi isimlerin de sevilen şarkılarını tekrar yorumladı. Bu hafta merak ettiklerimizi yanıtlayan Mehmet Erdem ile müzikal geçmişini ve ilk albümünü masaya yatırdık.

"Müzik ne zaman hayatınıza girdi?" dersek ilk olarak hangi an gözünüzde canlanır? Müziğe boyutundan dolayı en uygun telli enstrüman olduğu için beş yaşında mandolin çalarak başladım. Sonrasında bağlama, ud ve cümbüş çalarak devam ettim. Dayım halk oyunlarında öğretim görevlisiydi. Babam klarnet çalardı. Ailede hep müzik vardı o yüzden belli bir an aklıma gelmiyor.

Kardeş Türküler geçmişi, hazırlamış olduğunuz dizi müzikleri vs. derken yıllara dayanan bir müzik geçmişiniz var. Eğer yıllar öncesinde bu tecrübeyi kendinize katmış olmasaydınız, sıfırdan yola çıkacak bir müzisyen olarak yine solo albüm için bu yola girer miydiniz? Müzik her zaman hayatımda vardı.O yüzden solo veya başka projelerde illa ki yer alırdım diye düşünüyorum.

Az önce de söylediğimiz gibi, aslında yıllardır profesyonel müzik dünyasında var olan bir isimsiniz. Peki solo albüm için neden bu kadar beklediniz? Aklımda bir gün albüm yaparım düşüncesi yoktu. Yıllardır çalıp söylemekten keyif aldığımız şarkıların yanı sıra dizi ve filmlere yaptığımız şarkılar da birikmişti. Üzerine yapım şirketimden teklif de gelince neden olmasın dedik. Anlayacağınız beklediğimiz bir zaman yoktu, benim hayatımdaki her şey gibi albüm de zamanını kendi belirledi.

Albümdeki cover şarkıları seçerken neye göre karar verdiniz? Söylediğim gibi yıllarca çalıp söylemekten keyif aldığımız şarkıları kendimize has yorumladık. Bazı şarkıların defteri dürülmüştür ve üstüne çıkamazsınız, bazı şarkılar da zamanında çok iyi anlaşılmamış, kıyıda köşede kalmıştır ve yeniden ortaya çıkmayı beklerler. Albümde de bu kıyıda kalmış şarkıları seçmeye dikkat ettik. "Hakim Bey" de bu şarkılardan bir tanesi ama tabii ki bir Sezen Aksu bestesi olmasının bu kadar sevilmesinin başlıca sebeplerinden biri olduğunu düşünüyorum.

Albümde rock, jazz, Balkan ve Anadolu ezgileri derken birden çok müzik türü bir arada yer alıyor ancak müzikal bütünlüğü de olduğu gibi koruyorsunuz. Siz yaptığınız müziği herhangi bir sınıfa koyuyor musunuz? Bu bütünlüğü korumanızı sağlayan etkenler sizce nelerdi? Kendimizce beğendiğimiz her tarzda yorum yapmaya çalışıyoruz. Bütünlük meselesi de hepsindeki mantığın aynı insanlardan çıkmış olmasıdır bence.

"Hayat Bu", "Haydi Gel Gidelim" ve "Herkes Aynı Hayatta" şarkılarında sizin imzanızı görüyoruz. İlk albümde kendi söz ve bestelerinizden ziyade cover şarkılara ağırlık verdiniz ancak siz dinleyicilere ulaştıkça onlar da sizi daha çok sizin sözlerinizle tanımak istiyorlar. Peki söz ve müziklerinin tamamının size ait olduğu bir albüm projeniz olacak mı? Söylenmiş çok güzel sözler, yapılmış çok güzel besteler var ve ben bunlarla kendimi çok güzel ifade edebildiğime inanıyorum. Tabii ki kendi şarkılarımı yapmaya devam ediyorum ve bundan sonraki albümlerde de olacaklar ama özellikle bana ait şarkılardan oluşan bir albümüm olsun diye bir planım yok, bir gün denk gelir öyle olur.

Son dönemde kazandığınız bu popülerliği siz nasıl yorumluyorsunuz? Ben zaten kendi arkadaş ortamımda popülerdim (Gülüyor). Derdim popüler olmak olmadı hiçbir zaman. Samimiyete dayalı bir iş yapıyoruz ve bu samimiyet insanlara geçmiş ki takdir görüyoruz. Dinleyen ve destekleyen herkes çok sağ olsun.

Biliyorsunuz, ilk kez duyulan sesler veya ilk kez görülen yüzler daha önce alışılmış olana benzetilmek istenir. Sizin için de yapılan Tom Waits ve Leonard Cohen benzetmeleri için ne düşünüyorsunuz? Ben bu kadar büyük isimlerle karşılaştırılmayı biraz abartılı buluyorum. Bahsedilen isimler dünyaca ünlü üstatlar, onlara benzetilmek ne haddimize. Milletçe alt ses aralığına alışık olmadığımız için insanlara farklı geliyor.

Siz günlük hayatınızda kimleri dinliyorsunuz? Son dönemde yapılan hangi işleri beğeniyorsunuz? Yapılan bütün işleri dinlemeye çalışıyorum feyz almak adına veya muadillerimiz neler yapıyor diye. Yurtdışında yapılan orijinal işlere de bakmaya çalışıyorum.

"Kuzey Güney", "Leyla ile Mecnun" derken oyunculuğa da göz kırptığınızı söyleyebilir miyiz? Oyunculuğu sevdiniz mi, bu duruma nasıl bakıyorsunuz? "Kuzey Güney" dizisinde sahnedeki beni canlandırdım ki bu bir oyunculuk deneyimi değildi. Leyla ile Mecnun'da biraz bunu deneyimledim. Oyunculuk benim harcım değil, zaten başarılı olduğumu da düşünmüyorum.

Bir sonraki klip için şimdiden düşündüğünüz bir şarkı var mı? Klip şarkısını neye göre belirleyeceksiniz? "Olur Ya" şarkısına klip çekmeyi planlıyoruz. Klip çekilecek şarkıyı gelen taleplere göre karar veriyoruz.

www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder