18 Kasım 2012 Pazar

RÖPORTAJ / Murat Dalkılıç - Bir Güzellik Yap

Geçtiğimiz aylarda yayımladığı "Bir Güzellik Yap" albümüyle hayranlarını sevindiren Murat Dalkılıç, sözü ve müziği Gülşen'e ait olan ve albüme ismini veren çalışması "Bir Güzellik Yap" ile bu yazın en sevilen şarkılarından birine imza attı. Hareketli şarkının liste başarısının ardından, sözü ve müziği Emre Kaya'ya ait olan "Kader" şarkısının video klibiyle ekranlara gelen genç şarkıcı, bir yandan konserlerinde müzikseverlerle buluşurken bir yandan da albümüyle beğeni toplamaya devam ediyor. Kendi şarkısı olan "Lüzumsuz Savaş"ı kliplendirmek için kolları sıvayan Murat Dalkılıç ile bu hafta "Bir Güzellik Yap" albümünü konuştuk.

2008 yılında sizi "Kasaba" ile tanıdığımız ilk günden beri yayınladığınız tüm şarkılarınızı müzik listelerinde üst sıralarda gördük. Henüz ilk çalışmanızdan bu yana giderek artış gösteren bu başarınızdaki istikrarı siz nelere bağlıyorsunuz? Bu başarının gerçekten en önemli nedeni çok çalışmak ve güvendiğim insanlarla çalışmak. Ben bu yola çıkarken benimle çalışan birçok arkadaşım hala benimle. Bu yolda yalnız olmamak ve çevrende güvendiğin insanların olması çok önemli ama dediğim gibi gerçekten hep beraber çok çalışıyoruz.

"Merhaba"nın sonrasında iki yıllık bir aranın ardından "Bir Güzellik Yap" dinleyiciyle buluştu. İlk kez birlikte çalıştığınız Gülşen'in şarkısıyla da çok başarılı bir çıkış yakaladınız. Kendisiyle nasıl bir araya geldiniz? Gülşen?le beni bir araya müzik direktörüm Ozan Çolakoğlu getirdi. Çok güzel bir enerji yakaladık. Çok uğraştık ama Gülşen süper bir şarkıyla bütün endişemizi aldı götürdü. İkisinin de emeğine, kalemine, kulağına sağlık.

Şu sıralar "Toz" şarkısıyla dikkatleri üzerine çeken Emre Kaya da birlikte çalıştığınız ve "Kader" şarkısında imzası olan isim. Peki Emre Kaya ile sizi bir araya getirenler neler oldu? Emre Kaya'yla ilk kez bir önceki albümdeki "Çatlat" şarkısıyla bir araya geldik. Bizi bir araya getiren insan da Selim Çaldıran'dır. Benim için iyi bir arkadaş ve çok önemli bir söz yazarı ve bestecidir.

Albümde ayrıca Ersay Üner, Murat Çekem, İsra Gülümser, İskender Paydaş ve daha birçok önemli isimle çalıştınız. Birlikte çalışacağınız isimlerde en önemli kriterleriniz neler oluyor? Evet bu albümde çok önemli isimlerle çalıştık ama bizim için önemli olan ünlü bir isim olması değil, oluşturduğumuz sinerji. Ben çalıştığım bütün bu çok değerli müzisyen arkadaşlarımla aramızda özel bir bağ kurduğumuza inanıyorum. Hepsine de tek tek teşekkür ediyorum.

Albümün yanında, hazırlık aşamasının da kameraya alındığı bir DVD hediye ediliyor. Bu DVD fikri nasıl ortaya çıktı? Nasıl tepkiler aldınız? Aslında bu DVD çalışmasının dünyada birçok örneği var ama Türkiye'de bu kadar kapsamlısı yapılmamıştı daha önce. Bizim bu DVD'yi yapma amacımız; müziğin içinde olmayan insanların da bir albümün nasıl yapıldığına dair bir fikri olması ve dinleyicilere de güzel bir anı olmasıydı.

Bu albümde de size ait bir şarkı yer alıyor. "Lüzumsuz Savaş" nasıl bir döneminizin ürünü olarak karşımıza çıkıyor? Ben bu albüm için 35 şarkı hazırlamıştım. Ekip olarak hepsini dinledik, içlerinden en fazla içimize sinen şarkılardan biri de bu şarkı oldu ve bunu koyduk albüme.

Önümüzdeki albüm veya single çalışmalarınızda daha çok kendi yazdığınız şarkılara yer vermeyi düşünüyor musunuz? Evet, mümkün olduğunca kendi şarkılarımdan da kullanacağız ama hep dediğim gibi önemli olan benim golüm değil, takımın maçı kazanmasıdır her zaman. O yüzden benim şarkım olsun olmasın çok da büyük bir önemi yok. Albümler iyi olsun her zaman ve dinleyicimiz mutlu olsun.

Bir sonraki klibinizi hangi şarkınıza çekmeyi düşünüyorsunuz? Albümde hangi şarkıların öne çıkacağını düşünüyorsunuz? Bir sonraki klibimiz "Lüzumsuz Savaş"a gelecek. Ben bu albümdeki hiçbir şarkıyı birbiriyle yarıştırmıyorum çünkü bütün şarkıların tarzı, tavrı ve hissi farklı. Zaten bütün şarkılara klip çekeceğiz. Sırayla hepsi öne çıkacak.

Murat Çekem vokal koçluğunuzu üstlenmiş. Niçin bir koçla çalışmayı tercih ettiniz? Stüdyoda okuma yapmak çok kolay gözükebilir ama aslında çok zor bir şey ve dışarıdan bilinçli, dinleyici bir kulağın sizi uyarması, bir şekilde motive etmesi faydalı bir durum. Ayrıca da bu şekilde şarkılarda daha kolay bir tarz oturtuyoruz.

Bu yıl Beykent Üniversitesi'ndeki oyunculuk eğitiminizi de tamamladınız. Önümüzdeki dönemde oyunculukla ilgili ne gibi planlarınız var, biraz bahsedebilir misiniz? Evet, oyunculuk eğitimimi bu sene tamamladım, aslında oyunculuk eğitimi almamın asıl nedeni de yine sahnedeki performansıma katkıda olması içindi. Çünkü sahnedeki duruş, disiplin bence çok önemli ve ben dört senelik eğitiminde bununla ilgili sahnede kendime çok şey kattım. Oyunculuk konusuna gelince de, dizilerde oynamayı düşünmüyorum çünkü ben şarkı söylüyorum ve aynı anda günde 16 saatlik bir çalışma temposuyla dizi çekmek gibi bir durumum söz konusu olamıyor maalesef. Ancak film projesi olursa ileride düşünebilirim.

www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder