9 Ocak 2013 Çarşamba

RÖPORTAJ / Bengü - Anlatacaklarım Var

Pop müziğin en sevilen isimlerin Bengü, hayranlarına sürpriz yaptığı "Anlatacaklarım Var" single'ıyla geçtiğimiz aylarda dijital müzik platformları, müzikmarketler ve radyolar aracılığıyla dinleyicilerle buluştu. Son dönemin dikkat çeken şarkı yazarlarından Zeki Güner'le çalışan ve "Haberin Olsun" ile iddialı bir çıkış yapan Bengü ile ilklerinin albümü "Anlatacaklarım Var"ı konuştuk.

Diskografinize baktığımızda müzik kariyeriniz süresince albümlerinizi hep Haziran ayında yayımladığınızı fark ettik. Bu kez bir değişiklik yaptınız ve ilk kez Kasım ayında bir albüm yayımladınız. Tarih seçiminin özel bir sebebi var mıydı?
Hayır, özel bir sebebi yok. Aslında yazın çıkardığımız albümlerde de "İlla yazın çıkalım" gibi bir kuralım yoktu, ona denk geliyordu. Bir de yazın insanlar daha enerji dolu oluyorlar, deniz kıyısına gidiyorlar, daha çok müzik dinliyorlar. Ben Haziran sonunda "Yaralı"yı ve "Haberin Olsun"u keşfettim. Bir an önce hazırlayıp çıkarmak istedim. Şarkıların bir mevsimi olduğunu da düşünmüyorum. Kısmet bu zamanaymış. Yazın albüm yayımlarken de özellikle planlanmış bir durum yoktu ama sonbaharda da albüm yapmak keyifli oluyormuş.

Albümünüzün adı "Anlatacaklarım Var". Peki neler anlatıyor Bengü?

Eskiye göre içimde biriktirdiğim çok daha fazla anlatmak istediğim şey var hayata dair. O yüzden de adını öyle koyduk. İki tane şarkı var zaten. Şarkı ismi olsun istemedim. Bir de son zamanlarda başıma kötü olaylar geldi, böyle zamanlardan sonra insan daha bir farklı bakıyor hayata. Daha duygusal bakıyor, iki dakikada gözleri dolabiliyor. O yüzden hayata dair anlatacaklarım var. Şarkılarımla da anlattığımı düşünüyorum. İki şarkının sözleri de daha yumuşak, daha sevgiliye özlem duyan şarkılar. Ana fikri o şarkıların, hem bana da uyuyor. Bu sebeplerden albüm adı "Anlatacaklarım Var" oldu.

Peki neden yalnızca iki şarkı var? Anlatacaklarınız daha fazla değil mi?
Çünkü o kadar şarkı bulabildim! (Gülüyor). "Haberin Olsun"u ilk duyduğumda çok hoşuma gitti. Hatta bir ay sonra hemen çıkarmak istedim, heyecanlandım. Sonra Zeki (Güner) bana "Yaralı"yı dinletince daha çok heyecanlandım. Bir albüm kolay yapılmıyor. Ben bir buçuk sene ara vermiştim. Şimdi yine on tane şarkı daha olsaydı bir altı ay daha süre uzayacaktı. Artık vakit de benim için daralmıştı. Bir an önce buluşmak için önden iki şarkı verdik, ilkbaharda da inşallah albümümü yayınlayacağım.

Zeki Güner'le ilk kez çalışıyorsunuz. Nasıl bir araya geldiniz?
Evet ilk kez birlikte çalışıyoruz. Benim takip ettiğim bir isimdi Zeki. Ziynet Sali'ye verdiği "Alışkın Değiliz"i çok beğenmiştim. Yonca Lodi'nin şarkıları da aynı şekilde. Zeki'nin tüm şarkıları çok kıymetli. O da içinden beni geçiriyormuş. Kalplerimiz birmiş gibi düşünelim. Bir gün ofiste buluştuk, anlaştık. Ben de çok sevindim böyle bir dost kazandığıma. Çok da iyi iki arkadaş olduk. Bundan sonra birçok şarkımda imzası olacak gibi görünüyor.

Her ne kadar albümde iki şarkı da olsa, bir bakıma tüm albümü Zeki Güner'e emanet etmişsiniz. Neler buldunuz Zeki Güner'in şarkılarında?
Tüm şarkılarını çok sevdim ben Zeki'nin. Size duyurmadığımız, albüme sakladığımız şarkıları da öyle. Boş bir söz yok şarkılarının içinde. Ayrılığı, aşkı çok iyi ifade edebildiğini düşünüyorum. Aslında bize çok yakın gelen ama aklımıza hiç gelmeyen sözler buluyor. "Yaralı"daki "Ben kimseye böyle yakışmamıştım." cümlesi mesela. O cümle bence bir felsefe. Zeki'nin bütün şarkılarını söylemek istiyorum. Mustafa Ceceli de var bu arada albümde, onu da ekleyeyim. Eskiden de çalıştığım bir arkadaşımdı. Şimdi tüm düzenlemeleri de yine Mustafa Ceceli yaptı.

"Anlatacaklarım Var" ilklerin albümü oldu dedik. İlk kez birlikte çalıştığınız diğer isim de Nihat Odabaşı. Onunla bir araya gelme hikayeniz nedir?
Nihat'la da hep böyle görüşüp görüşüp çalışamamıştık. Daha önce bir iki klibim için bir araya gelmiştik ama bir türlü olmadı. Bu sefer ben kesinlikle kafama koymuştum "Nihat çekecek videoyu" diye. İyi de anlaştık, kimyamız tuttu. Çok eğleniyoruz beraber. Onun dediklerine de çok güveniyorum. Kendimi teslim etmek adına bana çok güven veriyor. O yüzden de mutluyum. Bu albümde bugüne kadar kiminle çalışamadıysam çalıştım.

Bir de ilk kez prodüktörlük yaptınız. Neler hissettirdi size prodüktörlük?
Kendi kararlarımı kendi verme özgürlüğü oldu benim için. Kendime yatırım yapmış oldum. Daha önce cesaret edemediğim bir şeydi. İşin arka tarafını, o teknik tarafını başarabilir miyim diyordum. Hala daha iki gece önce matbaaya gidip kendi başıma oturup bir şeyler yazdım, çizdim. Bunlarla uğraşmak çok zevkli ama zor. Benim işim sahne ve stüdyo aslında bakarsanız. Ama işin öteki tarafıyla, ticari boyutuyla da ilgilenmek güzelmiş, çok zevkliymiş. İnşallah bundan sonra da öyle devam eder.

Prodüktörlük kararını nasıl aldınız?
Bir önceki şirketimle çok güzel bir üç sene geçirdik. Her şeyiyle bende çok emekleri vardır. Sonrasında onlardan da izin alarak, kendi başıma bir şey yapmak istiyorum dedim. Onlar da bana güç verdiler. Öyle gelişti prodüktörlük süreci. Kafama koydum ve herhalde başardım diye düşünüyorum.

Yeni isimlerin de prodüktörlüğünü üstlenmek ister misiniz? Genç bir yeteneğe albüm yapmanız için ne gibi kritlerler ararsınız?
Bunu çok isterim çünkü benim de ilk albümümü Kenan Doğulu hazırlamıştı. Müthiş bir gurur olur benim için, çok isterim. Ne gerekir derseniz, bir insana baktığınız zaman bu işi neden yapmak istediğini gözünden anlarım diye düşünüyorum. Öncelikle kişiliğe de bakmak lazım, o çok önemli. Birçok iyi sese sahip genç arkadaşlar ulaşıyorlar bana. Onlarla bir araya geleceğiz zaten bir iki ay sonra. Aslında adaylar var, çok da tatlı isimler.

Sizinle çalışmak isteyen genç arkadaşlar size nasıl ulaşabilirler?
Menajerlik şirketime ve basın halkla ilişkilerimi yürüten şirkete ulaşabilirler. Benim kendi mail adresim var, bengu@bengu.com.tr'ye mail atabilirler. Sosyal medya şu an oldukça güçlü, sosyal medya üzerinden de ulaşabilirler.

İlk kez çalıştığınız isimler, ilk kez prodüktörlük, yeni bir ekip derken siz de yepyeni bir döneme girdiniz. Bu yeniliklerle risk alma endişesi yaşadınız mı?
Eskiden olsa korkardım da artık daha cesaretli olmaya başladım. Risk almaktan hiç korkmadım. Zeki'nin daha duygusal şarkıları var, farklı bir tarzı var. Risk olabilir mi senin için dediler ama şarkılar içime sindi ve yaptım.

Geçirdiğiniz trafik kazasından sonraki röportajlarınızda hep artık daha cesaretli olduğunuzu vurguluyorsunuz. Şimdi nasıl bir Bengü var karşımızda?

Yine çok çalışkan, yine işini çok seven, belki biraz daha dolu dolu yaşayan. Daha kendini önemseyen, hayata sarılan, güçlü bir Bengü var.

Güç demişken, herkesi bir şekilde güçlü kılan etkenler vardır hayatta. Sizi güçlü kılan etkenler neler?
Bir kere insanın en başta kendisiyle barışık olması en büyük güç diye düşünüyorum. Aynaya baktığında sevdiği bir insan görmesi gerek. Benim içimdeki güç de bu.

Sizinle aynı dönemde pop müzik sektöründe ardarda yeni albümler çıktı. "Anlatacaklarım Var"ı siz içinde bulunduğumuz dönemde nereye koyuyorsunuz?
Mutlaka şarkılar yarışacaktır, tabii ki öyle olacak. Herkesin beğenisine kalmış bir şey bu. Ben yaptığım işi severek yaptım. Kendim çok beğendim, inşallah insanlar da beğenir. Listedeki 10 tane isimden siz kaçıncı olursunuz derseniz cevap veremem ama yaptığım işe güveniyorum.

www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder