29 Eylül 2010 Çarşamba

RÖPORTAJ / Ayşe Özyılmazel ile müzik dolu bir sohbet!

Geçtiğimiz senenin son günlerinde yayınladığı, kendi adını taşıyan ilk albümüyle müzik dünyasına "Enerji" dolu bir giriş yapan Ayşe Özyılmazel, bugünlerde "Taşıyo Baksana" adlı beğeni toplayan şarkısının video klibiyle ekranlardan bizlere göz kırpıyor. Kalemiyle olduğu kadar şarkılarıyla da müzikseverlerin dikkatini çeken güzel şarkıcı, sorularımızı tüm içtenliğiyle yanıtladı. İkinci albümü ile ilgili mesajlar da veren Ayşe Özyılmazel; ilk albümünün başarısıyla beraber, müzik dünyasına girmiş olmanın da mutluluğunu yaşıyor.

İlk albümünüz henüz birinci yılını doldurmadan güzel yorumlar aldı ve dört şarkı kliplendi. Albümü ve yorumcu kimliğinizi şu an, müzik dünyasında nasıl bir yere koyuyorsunuz?
Çok güzel bir soru sormuşsunuz ama ben kendimi bir yere koymasam, koymak zorunda kalmasam; daha tatlı, daha mutlu, daha sempatik bir insan oluyorum. İddialı laflar etmek müziğe yakışmıyor. Herkes müziğini yapsın, içinden gelen şarkıları söylesin. İlla ki bir alıcısı çıkar diye düşünüyorum. Kimse kimseye benzemek zorunda değil, hatta benzemezse de daha şık bir durum oluyor.

İlk albümünüzden sonra, müzik adına beklentileriniz ve aldığınız kararlar ne yöne doğru gitti? Geriye dönüp baktığınızda bu girişiminiz şu an size nasıl görünüyor?
Kendi hissettiğin müziği yapmak doğruysa, doğruyu yaptığımı düşünüyorum. İlk albümüm tamamen hayatımdan ve içimden gelen şarkılardır. Benim ve Mert Ekren'in o dönem hissettiğimiz müziktir. Bu yüzden yaptığımız işten çok memnunum. Hayat değiştikçe insan da değişiyor, müzik de değişiyor, söz de değişiyor. Bu değişim elbette ikinci albümüme de yansıyacaktır. Üçüncü albüm ikinci albümden farklı olacaktır. Dördüncü de üçüncüden. Beklenti meselesine gelince, benim tek isteğim şarkılarımı dinleyiciye ulaştırmak ve hep beraber şarkılar söyleyebilmekti. Başka nasıl bir beklentim ya da amacım olmalıdır bilemiyorum.

Müzik dünyasına girdikten sonra hayatınızda neler değişti?
Eskiden bulgur yerdim şimdi havyar yiyorum! Şaka tabi ki! Hayatımın genelinde büyük bir değişiklik söz konusu değil. Fakat içimde çok şeyin değiştiğini fark ediyorum, bu da beni mutlu ediyor. Müzik; hayatımdaki her şeyin, tüm önceliklerin de üzerine geçti. Hayranlarımın olması, beni takip eden ve yazdığımız şarkıları bizimle söyleyen insanların olması müthiş bir mutluluk. Yaşadığıma değiyor gibi hissediyorum ve şimdi kendime daha iyi bakıyorum.

Albümde kliplendirmeyi düşündüğünüz başka şarkılar var mı?
Bana kalsa hepsine çekerim ama bu mümkün değil tabii. Bugüne kadar "Enerji", "İki Sakin", "İstanbul'un Kızları" ve son olarak da "Taşıyo Baksana"ya klip çektik. "Evler Yansın", "Abla" ve "Sevene Kadar"a klip çekmeyi isterim. Olur mu, yoksa artık bir sonraki klip ikinci albümden bir şarkıya mı çekilir onu henüz bilemiyorum.

Yeni albüm çalışmalarınızda Mert Ekren ismini tekrar görecek miyiz?
Tabii ki. Mert benim sözümün müziği, müziğimin sözü gibi. Biz çocukluktan beri arkadaşız. Birbirimizi tek bir bakışla, hiç konuşmadan anlayabiliyoruz. Onsuz olur mu hiç?

Yeni albüm çalışmalarınız başladı mı?
Başladı. Şu sıralar Mert Ekren'le birlikte stüdyoda yeni albümün repertuarını oluşturuyoruz. Yine yazma ve bozma dönemi başladı. Meğer zor olan ilk albüm değil ikinci albümmüş. Şimdi kendimizle yarışma, kendimizi yenmeye çalışma ve daha ileri gitmek için uğraşma dönemi. İnşallah Şubat ayında yayınlamayı planlıyoruz. Çalışıyoruz, çalışıyoruz ama çok da eğleniyoruz.

Önümüzdeki dönemlerde, başka sanatçıların albümlerinde de şarkı yazarı ve besteci olarak yer alacak mısınız?
Evet. Şimdiden üç kişiye şarkı verdik. Yeni albümümün çalışmaları bittikten sonra o konuya daha fazla eğilebileceğim. Şimdilerde kendimden başka birşey düşünemiyorum, şarkıları vermekte cimrileşiyorum ama arkadaşlarımın benim sözlerimle ya da müziğimle şarkı söylemelerinin hazzı da bir başka. Müzik paylaşınca daha da güzelleşiyor.

Kendi şarkılarınızı yazmaya devam ediyor musunuz?
Kendi şarkılarımı yazmaya devam ediyorum. Zaten amaç budur benim için. Kendimi şarkılarla ifade edebilmektir.

Yeni şarkılarınızdan biraz bahsedebilir misiniz?
Yeni şarkılarımdan bahsetmeyi isterdim ama bahsetmesem daha iyi olur çünkü her an fikrimi değiştirebiliyorum. Sadece ilk albümümden çok uzakta durmayan şarkıların olacağını söyleyebilirim.

Peki size en çok neler şarkı yazdırıyor?
Acı ve şaka. Zaten acılar da şaka gibi geliyor bir süre sonra. Aşk acısı çektiğimde stüdyoya koşuyorum. Hayatta birçok şey besliyor beni ama en çok da başıma gelenler, yaşadıklarım besliyor. Fazlasıyla hayatla dalga geçen bir tipim, enerjik şarkılar da o dalgalardan çıkıyor.

Yeni albüm öncesi, single mantığında yeni bir şarkı yayınlamak gibi bir düşünceniz var mı?
Onu da düşündük ama şimdilik bir karara varamadık. Biz albümden gidelim en iyisi.

Önümüzdeki dönem için belirlenmiş olan projelerinizden biraz bahseder misiniz?
Şu anda bütün konsantrasyonum ikinci albümde ve konserlerde. Birkaç önemli proje üzerinde ekip arkadaşlarım çalışıyorlar, onlardan da bahsetmeyelim. Artık olunca görürsünüz!

Kendinizi müzik ve yazarlık dışında hayal ettiğiniz bir alan var mı? Örneğin, oyunculuk yapmayı düşünür müsünüz?
Peşin peşin söyleyeyim oyunculuk yapmayı düşünmüyorum. Yazarlık da, müzik de zaten çok önemli ve insanın kendisini geliştirmesi, her zaman yenilemesi gereken alanlar. Her ikisi de yeterince zamanımı alıyor. İki işimi de çok seviyorum. İkisini de birbiriyle iç içe görüyorum. Daha yolum uzun.

Müzikal anlamda birlikte çalışmak istediğiniz sanatçılar var mı?
Ben herkesle çalışabilirim. Yeter ki aynı yöne bakalım, aynı heyecanı duyalım. Müzikte ayrım yapılmaz. Uyum olursa, kan tutarsa çok güzel işler çıkar.

www.ttnetmuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder