6 Eylül 2010 Pazartesi

RÖPORTAJ / Levent Yüksel - Aşk Mümkün Müdür Hala?

Müzikseverlerin 90'lı yıllardan bu yana ilgiyle takip ettiği isimlerden Levent Yüksel, ortaya koyduğu kaliteli işlerle adından söz ettirmeye devam ediyor. Özellikle Türk pop müziğinin en parlak dönemini yaşadığı 90'lı yıllarda, şarkılarıyla popüler müziğin gelişimine yön veren isimlerden biri olan sanatçı, Kasım ayında yepyeni albümüyle hayranlarının karşısına çıkacağını duyurdu. Albüm öncesi dinleyicilerle paylaştığı single çalışması "Aşk Mümkün Müdür Hala?" ile kendisini özleyenlerle hasret gideren Levent Yüksel, yeni albümüyle ilgili merak ettiklerimizi sizler için yanıtladı.

"Aşk Mümkün Müdür Hala?" ile dört yıldır sizi bekleyenleri sevindirdiniz. Peki neden 4 yıl kadar uzun bir ara verdiniz?
Dört yıl beklememizin sebebi bir kere "Kadın Şarkıları" albümünün çok tutmuş olması. Onunla ilgili çok çalışmamız oldu. Sonrasında Sıfır KM'nin albümü çıktı. Yine de tüm bunların yanı sıra, iyi şarkı bulmak amacıyla dört sene boyunca beklemek mecburiyetinde kaldım. Piyasaya baktığınız zaman, iki ayda bir albüm çıkaranlar da var. Yaptıkları şarkılar da malum, bir ay ömrü olan, saman alevi gibi anında sönen şarkılar. Öyle olsun istemedim. Ben çok kaliteli şarkılar olsun, yıllarca dinlensin istedim ve o yüzden beklemek durumunda kaldım.

Dolayısıyla, yeni şarkı arayışı 90'lı yıllara göre daha mı zorlaştı?
Evet, benim açımdan çok zor oldu. Ben zaten "Med Cezir" denen bir albüm yaptım. İlk albümde best of yapmış bir adamım. Onu yaptıktan sonra şarkılar artık sıradan olsun diyemiyorum. Şarkıyı söylerken de öyle hissetmiyorum. Hissedebileceğim şarkıları seçmeye çalışıyorum. O yüzden de böyle bir durum oluştu.

Sözleri Murathan Mungan'a ait olan "Aşk Mümkün Müdür Hala?" şarkısının hikayesini bize anlatır mısınız?
Murathan Mungan ile ilk defa çalıştık. Buna da Yaşar Gaga öncü oldu. Yaşar bana "Böyle bir beste var, sözlerini Murathan Mungan yazmış, bence dinlemelisin, süper olmuş" dedi. Şarkıyı dinler dinlemez beğendim çünkü o kadar enteresan sözleri var ki. Aşkı anlatan da Murathan Mungan olunca ben anında vuruldum şarkıya. Aşkın tarifini sorarlar ya hani hiç bir şey söyleyemeyiz. İşte bu şarkı resmen aşkı anlatan bir şarkı. Aşk bu kadar mı güzel tarif edilebilir? Ayrıca şarkının yaşı da yok.

Aslında sözleri itibariyle günümüze de uygun bir şarkı..
Kesinlikle. Herkes aşk arayışında ve aşk için yanıp tutuşuyoruz.

Peki single'da yer alan diğer şarkı "Hangimiz"in öyküsü nedir?
Bu şarkı bana beş sene önce Habil Ceyhan tarafından gönderilen bir CD'deydi. Şarkıyı dinlediğim zaman farklı bir beste yapılmıştı. "Bu olmamış" dedim. Sözler çok güzel ama melodisi olmamıştı. "Ben yeniden beste yapabilir miyim?" diye sorduğumda Habil de kabul etti. "Ben sana çok büyük saygı duyarım, çok güzel olur" dedi. Bu şekilde, telefonu kapattık tam beş sene önce. Gel zaman git zaman ben arayamadım Habil'i. Sonrasında bu proje olduğu zaman direk aradım, "Habil yaptım senin şarkını sonunda" dedim. Habil de çok sevindi, beş senedir bekliyormuş. Şarkıyı dinlettiğimde de çok hoşuna gitti, çok beğendi.

Single'da yer alan iki şarkı da alaturka altyapılara ve hayatı sorgulayan şarkı sözlerine sahip. Albümde de bu havayı soluyacak mıyız?
Bu artık Levent Yüksel havası. Nelerden kaynaklanıyor dersen, rock davulu da var içinde, alaturka sazlar da var. Basları ben çaldım. Üzerine söylerken de gerek Türk müziği makamlarından olsun, gerek benim okumamdan olsun direk olarak bir Levent Yüksel tarzı oluştu.

Bu iki şarkı albümde de yer alacak mı?
Her ikisi de albümde olacak. Bu iki şarkının haricinde beş şarkı daha var. Toplamda yedi şarkımız var. Bir tanesi Sezen Aksu'ya ait bir şarkı. Bir tanesi Halil Koçak'a ait. Sıla'nın bir şarkısı var. Soner Sarıkabadayı'nın bir şarkısı var. "İkili Delilik" diye bir şarkı var ama yepyeni bir şarkı bu. Sözleri ve melodisi de başka. Düet düşündüğüm bir şarkı var ama henüz kimle yapmak istediğimi kestiremedim. Belki yapmayabilirim de.

Albüm hazırlıklarını Sezen Aksu ile devam ettiriyorsunuz. Düşündüğünüz düet onunla olabilir mi?
Olabilir, hiç belli olmaz. İlla ki olacak diye bir şey de demiyorum.

Sıfır KM ile çalışmalarınız devam ediyor mu?
Evet, devam ediyor ama şu an yaz tatilindeyiz. Dönüşte görüşürüz demiştik. Ekim gibi onlarla tekrar görüşeceğiz.

Bir önceki albümünüz "Kadın Şarkıları" konsept bir albümdü. Bu tarz proje albümlerinin devamı gelecek mi?
Bu tarz projelere sıcak bakıyorum. Single'dan sonra, Kasım ayında yayınlanacak olan albüm şu anda daha ön planda. Ondan sonra da çeşitli projeler var. Bir tanesi "Best Of" projesi. Nasıl yapabileceğimi de bilemiyorum gerçi. Bir tane "Med Cezir" albümü verip, yanında bir tane daha CD olur diye tahmin ediyorum. "Kadın Şarkıları 2" yapılabilir. "Erkek Şarkıları" gibi bir proje düşünmüyorum.

Peki Kasım ayında yayınlanacak yeni albüm öncesinde bir single yayınlamanızın sebebi neydi?
Dört sene beklemiş olmam. Bana o kadar büyük bir zaman gibi geldi ki. Bu iki şarkı da çok güzeldi, hatta mümkün mertebe erken çıkarmak istedim ama ancak şimdiye kısmet oldu. Bu single ile beraber insanlarla tekrar yüz yüze gelebildiğime çok seviniyorum.

Yaz sezonunda genelde hareketli şarkılar dinleyicinin daha çok ilgisini görür. Siz iki slow şarkı yayınladınız fakat her ikisi de büyük beğeni topladı. Bunu neye bağlıyorsunuz?
Yapılan müziğin samimiyetine bağlıyorum. Ne kadar hareketli bir müzik de olsa, ben müziğimi zaten bir şekilde orta tempoda yapan bir adamım. Orta tempoda yaptığım şarkılar daha mı anlaşılıyor, daha mı güzel geliyor bilemiyorum ama samimi olduğuna eminim. Çünkü önce ben beğeniyorum, sonra da dinleyici. Ben beğenmeden dinleyiciye sunup "Nasıl buldunuz?" diyemem.

Müzik dünyasında kalıcı bir isim olmayı neye borçlusunuz?
Magazinsel tarafım pek yoktur. Zaten uğraşım da yok bunun için. Benim hayatım müzik. Ben müziğimi yapıyorum. Yaptığım müzikle çok da övünmüyorum ama kendimi başarılı buluyorum. Daha da ilerleyeceğim çok adımım olduğuna inanıyorum çünkü müzik dediğin şey enteresan bir merdivene benzer. İki adım atarsın, dört adım daha önüne çıkar. Onları da çıkarsın, altı adım daha vardır önünde. Hiç aşağıya inmez. Sen ölürsün, müzik devam eder. Sen, "En tepedeyim!" dersen, o senin dibe çöktüğünün resmidir. Bunun da bilincinde olduğum için, hayatım boyunca ilerlemeye devam edeceğim.

www.aveamuzik.com
01.09.2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder