22 Eylül 2010 Çarşamba

RÖPORTAJ / Tuğba Özerk - Hediye

Türk popunun en güçlü kadın yorumcularından Tuğba Özerk, geçtiğimiz sene yayınladığı "Aşkın Her Hali" albümüyle müzik listelerinde ve özellikle de dijital platformlarda büyük başarı elde etti. Müzik kariyerinde hedef çıtasını her geçen gün daha yüksekte tuttuğunu söyleyen sanatçı, son single çalışması "Hediye" ile tekrar gündeme geldi. "Hediye"nin başarısı ile son derece mutlu günler geçiren Tuğba Özerk, içtenlikle sorularımızı yanıtlarken, hayranlarına da yeni albüm müjdesi verdi.

"Aşkın Her Hali" albümünüzün yeni çıktığında gerçekleştirdiğimiz röportajımızda single çıkarma gibi bir fikrinizin olmadığını söylemiştiniz. Fikrinizi değiştiren ne oldu?
Fikrimi yapımcılarımla beraber değiştirdik. Bu, tek başına alınmış bir karar değil. Bu tür kararları ben zaten tek başıma almıyorum, şirketimle beraber yürüyoruz. Aslında biz yeni albüm çalışmasına girecektik, bu yaza da bir önceki albümden bir kliple devam edecektik ama hayranlardan da aşırı istek gelince oturup bir toplantı yaptık, bir şarkı sunalım dedik. Yeni şarkı yayınlamam için de çok istek geldi. Albümle ilgili müjdeleyici bir şarkı duymak istediler, dolayısıyla fikrimizi de bu etkenler oluşturdu.

Peki "Hediye" yeni albümünüzle ilgili bir fikir veriyor mu?
Benim şarkılarım ne kadar klasik bir formda gibi görünse de aslında çok farklı bir tınısı var. Bir Tuğba Özerk formu var şarkılarda. Albüm de yine aynı şekilde Tuğba Özerk tarzında söz ve müziklerle devam edecek bir tarzda olacak. Şu anda içimden gelen müziği yapıyorum. Kendi şarkılarımı yazıyorum. İçimden gelen müziğin sesi değişirse zaten tarzım da değişir ama şimdilik böyle gidiyor. Yeni albümde birçok renk ve form olacak. Hatta yeni yazdığım 40-50 tane şarkım var ve hepsi de birbirinden farklı.

"Hediye"nin nasıl bir hazırlık aşaması oldu?
Çok acele oldu bir kere. Benim yazdığım şarkılar da aslına bakarsan bir nevi hazırlık çalışması. Bir sonraki aşama seçim aşaması oluyor. Şarkıyı şirketimle birlikte seçtik. Zaten tek şarkı olduğu için hazırlık aşaması da çok uzun sürmedi ama asıl aşama benim şarkıyı yazma aşamamdı bence.

Bir anda bu kadar çok şarkı yazdığınıza göre siz nasıl bir aşamadan geçtiniz?
Besteci ve söz yazarlığı anlamında iyi bir konumda olduğumu biliyorum. Satışlarımızda da bunu ölçebiliyoruz. Bu çok önemli bir zirve aslında ama ben hala daha kendimi zirvede görmüyorum. Böyle düşünürsem yere çakılmak çok daha kolay olur. Bunun asıl formülünün, çok samimi yazmaktan kaynaklandığına inanıyorum. Şarkılarımı tamamen içimden geldiği gibi ve ruhumdan kopan duygularla yazdığım için o samimiyetin yavaş yavaş insanlara geçtiğini düşünüyorum.

Peki şimdi single'a bakış açınız ne yöne doğru gitti?
Daha çok yeni olduğu için henüz bilemiyorum. Bu daha benim ilk single deneyimim. Single'ın nasıl bir mantık olduğunu daha yeni yeni anlayacağım herhalde.

Bir sanatçı olarak değerlendirdiğinizde, sizce single sanatçıyı daha mı taze tutuyor?
Tabii ki! Bir şarkı ile kendinizi tekrar hatırlatmak, insanlara görünmek, sesinizi duyurmak sanatçıyı bence taze tutar.

Şarkının herhangi bir versiyonunun olmaması göze çarpıyor. Şarkının tek bir versiyon ile çıkmasının özel bir sebebi var mı?
Yok, aslında yapabilirdik ama fırsatımız yoktu. Kimsenin zamanı yoktu, ben de dahil olmak üzere. Erhan Bayrak, şirket, herkes çok yoğundu. Biz bunu hayranlara bir şekilde ulaşabilmek ve istediklerini verebilmek adına yaptık. Versiyon olarak da çok beğendik. O yüzden çok farklılaştıracak bir şeye gerek duymadım. Kafaları karıştırmayalım dedik.

"Hediye"ye bir video klip gelecek mi? Nasıl bir klip düşünceniz var?
Şirketimle konuştuk, belli fikirler var kafamızda ama şu an tam olarak oturmuş değil.

"Aşkın Her Hali" ile şarkı yazarlığınızın zirvesine çıktınız. Bundan sonra yolunuza kendi şarkılarınızla mı devam edeceksiniz?
Herhalde öyle olacak. Çok özel, çok sevdiğim bir şarkı olursa okumak isterim ama gidip de özel olarak bir arayışa gireceğimi sanmıyorum. İnşallah böyle yazmaya devam ettiğim müddetçe de arayışım olmayacak.

Her albümünüzde, kendi şarkılarınıza biraz daha çok yer veriyorsunuz. Bu grafiği nasıl yükselttiniz?
Kariyer planlamamı çok uzun yıllar önce kendim yaptım. Birileri, başka birileri için kariyer çizer ve onlar onu oynarlar ya hani, ben öyle değildim. Planımda hep çıtamı yavaş yavaş yükseltmek vardı çünkü o zaman yerimi sağlamlaştırmak daha kolay olacaktı. Gerçekten bugün baktığımda basamakları yavaş yavaş, emin adımlarla çıkıp kariyerimi sağlamlaştırdığımı ve doğru yolda olduğumu görüyorum. Ne olursa olsun bu planlamayı yapamıyor olsaydım çok daha kötü pozisyonlar yaşayabilirdim. Hep adım adım ve aşırı göz önünde olmadan, polemiklere girmeden var olma taraftarıydım ve bunu başarabildiğim için insanların gözünde saygın bir sanatçı olduğum için çok mutluyum.

Şu aralar albüm hazırlığınız ne durumda?
Daha repertuvar aşamasındayım. Hala şarkı yazıyorum. Seçebileceğimiz aşamaya bile daha gelmedik. Hazırda şarkı olunca seçmesi daha kolay oluyor. Şarkı arayışına girmek çok daha zor. İnşallah iyi bir albüm olacak.

Ne kadar bekleyeceğiz?
Çok uzun bir ara vermeyeceğim. Kolay olmuyor bu işler, sakin sakin yapmak lazım. Bugüne kadar yaptığımız şeylerin devamını getirip güzel bir şey yapmak lazım. O yüzden de acele etmiyoruz.

Önümüzdeki dönemlerde şarkılarınızı başka sanatçılardan dinleyecek miyiz?
Gönen diye bir arkadaşımıza "Seyrüsefer" diye bir şarkı verdim. Başkaları da var. Genelde genç arkadaşlar şarkılarımı daha çok istiyorlar. Yeni çıkacak olan arkadaşlar, bir şans gibi görüyorlar şarkılarımı. Bu benim için büyük bir mutluluk. Paylaşmayı çok seviyorum. Seslendirebildikleri müddetçe şarkılarımı paylaşırım. Seslendirebildikleri müddetçe diyorum çünkü benim şarkılarım söylemesi kolay şarkılar değiller. Hakkını verebilecek insanlarla paylaşmayı çok isterim tabi ki.

Sezonun hit şarkılarının bestecilerinden beğendikleriniz var mı?
Ben her şeyi dinliyorum. Genelde işim dolayısıyla takip ediyorum. Beğendiğim çok işler var son dönemde. Çabuk tüketilen değil de daha çok insanların içine işleyen şarkıları seviyorum ben. Hareketli de olabilir, illa slow olması gerekmiyor. Melodisi ve sözü güzel olan her şeyi de dinliyorum. Ayırt etmiyorum. Şahısları dinlemiyorum ben, şarkıları dinliyorum. Bir insanı sevmiyor olabilirim ama şarkılarını sevebilirim. Dolayısıyla son dönemde sevdiğim çok şarkı var.

www.aveamuzik.com
21.09.2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder