1 Ekim 2012 Pazartesi

RÖPORTAJ / Emir - Ateşten Bi' Rüzgar

İlk albümü "Ben Sen Olamam" ile 2009 yılında müzik dünyasına merhaba diyen Emir, üç yıllık bir aranın ardından "Ateşten Bi' Rüzgar" adını verdiği bir maxi single çalışmasıyla tekrar müzikseverlerin karşısına çıktı. İlk albümünde kendisine destek olan Yıldız Tilbe, Gülşen ve Alper Narman gibi müzisyenlerle single'ında da çalışmaya devam eden Emir, bir yandan "Sudan Sebep" şarkısının liste başarısının heyecanını yaşarken, diğer yandan da yeni albüm öncesinde merak ettiklerimizi yanıtladı.

Son üç yıldır neler yapıyordunuz? "Ateşten Bi' Rüzgar"a kalan olan süreç sizin için nasıl geçti? Şarkı arıyordum. İstediğim şarkıların peşine düştüm. Yurt dışında uzun süre kaldım. Bir çok yere gittim, Almanya'da uzun süre kaldım. Bol bol gezip, tozdum diyebilirim!

Peki single'ın ilk adımları nasıl atıldı? Bazı şarkılar okudum ama bu üç şarkı çok içime sinen şarkılar olduğu için bir an önce yayımlamak istedim. Üçünün de hit olduğunu düşündüğüm, çok sevilecek, başka başka tatlarda şarkıları bir araya getirmek istedim. Üç şarkıya da çok güveniyordum ve bu aradaki zamanı da daha fazla uzatmak istemedim. Çok detaycı biri olduğum için işin içinden çıkamayacağımı düşündüm. Dolayısıyla da diğer şarkıları şimdilik bir kenara koyup, bu üç şarkıyı dinleyicilere sundum.

Müzikseverlerle buluşan ilk albüm tüm müzisyenler için çok önemlidir. Siz de ilk albümünüz "Ben Sen Olamam" ile büyük bir çıkış yakalamıştınız. Peki ikinci albüm hazırlıkları yaparken hiç çıtayı düşürme endişesi yaşadınız mı?
İlk albümde daha hiç beni tanımadıkları için kendimi yansıtmak için çok çalıştım. Kendimi de yansıtabildiğimi düşünüyorum. İkinci albüm öyle bir şey ki, ya inşa ettiğiniz her şey çökecek ya da yükselmeye devam edecek. İlk albümde birlikte çalıştığım isimlerle gelen o başarıyı devam ettirmem gerekiyordu. Doğru şarkılar seçtim. Single, ilk albümün tadında ve sıcaklığında oldu. Fakat daha kendinden emin, daha insanların ondan ne beklediğinden emin olmuş bir Emir var diyebiliriz bu albümde. İlk albümün bana bu yönde getirisi. İnsanlar benden ne istiyor, bana ne yakışıyor? Bunları öğretmiş oldu. Ben de ikinci albümü bu öğrendiklerimin üzerine bir şeyler koyarak hazırladım.

Peki stüdyo albümü ne zaman geliyor? Çok yakın zamanda stüdyo albümü için hazırlıklara başlayacağım. Diğer şarkıları toplayıp tamamlamaya başlayacağım. Mesela bir Sezen Aksu şarkısı okumayı çok istiyorum. Öyle bir fırsatım hiç olamadı. Mete Özgencil'den de bir şarkı okumak istiyorum. Umarım bu albümde de bu iki ismi görürüz.

Gülşen ve Yıldız Tilbe sizin ilk albümünüzde de şarkılarıyla yer almışlardı. Single'da da ikisinin ismini görüyoruz. Onlarla nasıl bir müzikal bağınız var?
Bir samimiyetim var her şeyden önce ama müzik olarak da yaptıkları işler beni hep etkilemiştir. Gülşen 2000'lerde olanı biteni çok yakından takip ediyor ve yeniliğe çok açık. Yıldız Tilbe zaten üzerine çok da bir şey söylenmeye gerek olmayan ancak bir o kadar da üzerine söylenmesi gereken çok şeyin olduğu bir isim. Onun yazdıklarına gerçekten çok hayranım. Bu albümde de sözlerinin ağırlıkta olmasını çok istedim. Gülşen'i ve Yıldız Tilbe'yi aynı yerde görmeyi çok istedim. Hep ikisinden nasıl bir şarkının ortaya çıkacağını düşünürdüm. Şansıma, "Sudan Sebep" hem çok modern hem de çok sıcak bir şarkı oldu. Böyle hayal etmiştim zaten. İkisiyle de hem arkadaşlığım hem de müzikal iş birliğim beni çok mutlu ediyor.

Peki siz her iki ismi tek şarkıda bir araya getirmeyi planlamış mıydınız yoksa bir sürpriz olarak mı gelişti?
İşi şansa bırakmadım. Bu single'da her şeyi planlayarak yaptım. Yıldız Tilbe ağırlıklı olarak söz yazmalı, Gülşen müziğini yapmalı diye düşündüm. Yunanca bir şarkıya Alper Narman ve Onur Özdemir birlikte söz yazmalılar dedim. Her istediğimi de gerçekleştirdim. Tamamen, her satırında alın terim var diyebilirim.

Yunanca şarkı demişken, ilk albümde de Yunancadan adapte edilmiş şarkılar seslendirmiştiniz. Bu albümde de yine adaptasyon şarkılar var. Yunan müziğine olan bu ilgi nereden geliyor?
Yunanistan göçmeniyim. Anneannemler oradan göçmüşler. Ayrıca Yunanca şarkıların, o melodilerin bana çok yakıştığını düşünüyorum. Maksat Yunanca şarkılara söz yazmak değil, güzel söz yazmak ve yepyeni bir şarkıymış gibi sunabilmek. Bence besteler konusunda doğru insanlarla çalışıyorum ki sözler şarkıya tamamen oturuyor ve yeni bir şarkıymış gibi duyuluyor.

Üçüncü şarkı "Veda Gecesi"nin hikayesi nedir?
Bir arkadaşımla bir şarkı dinlemiştim. Yunanca bir şarkıydı. Sonra da kaybettim, bir türlü dinlediğim şarkıyı bulamadım. Daha sonra arkadaşım tatilde Cunda'da bir yerde çalarken duymuş şarkıyı, benim için kaydetmiş. Ben de hemen sözleri için Yıldız Tilbe'ye gönderdim. 10-15 gün şarkı ortada kaldı. Sonra da sözleri ben yazayım dedim, aldım kalemi kağıdı elime yazmaya başladım ama hayal ettiğim gibi olmadı. Bir sabah Yıldız Tilbe aradı. "Kalem kağıdı al eline, yazdım ben." dedi. Hemen sözleri bana yazdırdı. Resmen o sınırlı melodinin içinde bir hikaye anlatmış. O yüzden çok özel bir şarkıdır "Veda Gecesi". Çok acıtan ama aynı zamanda da melodisi itibariyle göbek attıran bir şarkıdır.

Seçtiğiniz üç şarkının üçü de hareketli yaz şarkıları. Özel bir sebebi var mı?
Herkes "Veda Gecesi" ve "Sudan Sebep"e müziğinden dolayı hareketli şarkılar olarak bakıyor ama ben onlara slow gözüyle bakıyorum. Ben "Sudan Sebep"i öyle havalarda, öyle ülkelerde, öyle psikolojilerde dinledim ki bence oldukça duygusal derinliği olan bir şarkı. Benim için bambaşka bir anlamı var. Zaten albümde ona yeni bir akustik versiyon hazırlamayı düşünüyorum.

"Sudan Sebep"in ardından "Makina" da kliplendi. "Veda Gecesi" de kliplenecek mi?
Üçü de kliplenmezse zaten bir anlamı kalmaz. O yüzden "Veda Gecesi"ni de kliplendireceğim. "Veda Gecesi"ne özellikle Eylül sonu gibi bir klip çekmeyi düşünüyorum.

Single'ın çıkış şarkısı "Sudan Sebep" oldukça kısa bir sürede çok beğenildi ve müzik listelerinde üst sıralara çıktı. Peki siz bu aralar en çok kimlerin şarkılarını beğeniyorsunuz?
Göksel'in albümü bu yılın en iyi ilk üç albümünden bir tanesi bence. Göksel "Makina"yı çok seviyor ben de "Uzaktan"ı çok seviyorum. Onun dışında Yıldız Tilbe ile maNga düetini çok seviyorum. Ayrıca İzel'in de son albümünü keyifle dinliyorum.

www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder