1 Ekim 2012 Pazartesi

RÖPORTAJ / Gökçe - Kaktüs Çiçeği

Alternatif müziğin genç temsilcilerinden Gökçe bu hafta konuğumuz oldu. "Böğürtlenli Reçel", "5 Kuruş Yok", "Kaktüs Çiçeği" olmak üzere beş yıllık müzik kariyerine üç albüm ve bir de single sığdıran Gökçe ile büyük beğeni toplayan "Ne Yapardım" ve "Tuttu Fırlattı" gibi şarkılarının başarısını ve son albümü "Kaktüs Çiçeği"ni konuştuk.

Albümün derinine inmeden önce ismiyle başlayalım röportajımıza. Albümün adı niçin "Kaktüs Çiçeği"? Basın bültenimin girişinde yazan satırlar albümün adının neden "Kaktüs Çiçeği" olduğunu en iyi şekilde açıklıyor: "Işıklar yavaş yavaş sönmeye başladığında, insanlar uyumak için yataklarına doğru yol alırken; hani sıkıntıdan içiniz dışınıza çıkar ya, öyle bir gecede başlar kaktüs çiçeğinin hikayesi. Yüzlerce dikenin arasından, tüm güzelliğiyle çıkıverir, tezatlığın böylesi... Sarı, mavi, kırmızı, yeşil. Yakıştırabildiğiniz tüm renkler... Kıskanırsınız onu, tutup fırlatasınız da gelebilir! Sormayın neden, n'apardınız bilemezsiniz. Başkası düşünmez onu sizin kadar. Hem kime ne! Bitti mi büyümesi, oh olsun geleceğe, eskiye dönersiniz! 20'li yaşlarınızı getirir aklınıza, hissettiğiniz tüm kötü şeylerin yanında yaşadığınız güzellikleri! Ve günlerden bir gün, mesela Cuma, soldu diye üzülürken siz, aniden açıverir mevsimlere meydan okuyan inatçılığıyla."

Kendi şarkılarını yapan, üretken bir müzisyensiniz. Albümde de ağırlık kendi şarkılarınızda. Peki size bu albümde şarkı yaptıran etkenler neler oldu? "Kaktüs Çiçeği" nasıl bir döneminizin ürünü? Bu albüm doğallığımın bir ürünü. Hiçbir zaman kendimi şarkı yazma konusunda zorlamadım. Hayat gibi ben de değişiyorum.

Beş yıla üç albüm sığdırmış, başarılı ve genç bir müzisyen olarak, sizce kariyerinizde büyük bir adım atmanızı sağlayan "Tuttu Fırlattı" ve "Ne Yapardım" şarkılarının başarılarının sırrı nedir? "Kaktüs Çiçeği"nin farkı, yapmak istediğim tarzın daha çok oturduğu bir albüm olması. Stüdyo şarkıcılığımı daha çok gösterdiğim, istediğim müziklerin sentezini en iyi şekilde gösterdiğimizi düşünüyorum. Her zaman şarkı sözlerimde içimden ilk gelen sözleri bozmamaktan yanayım. Daha doğal ve naif oluyor. İnsanların içine daha iyi işliyor. Dolambaçlı sözlerden hoşlanmıyorum. İnsanların duygularına direkt ve en basit şekilde dokunmayı seviyorum. Bu albümde bunun fazlasıyla olduğunu düşünüyorum. Bu albüm ve şarkıların sırrı doğal ve samimi olması.

Cover geleneğinizi bozmayarak bu albümde de "Kıskanırım Seni Ben" şarkısını tekrar yorumladınız. Bu şarkıyı seçmenizin sebebi neydi? Cover yaparken özellikle dikkat edip özen gösterdiğiniz noktalar neler oluyor? Bu şarkıyı konserlerde söylüyorum. Çünkü Türk Sanat Müziği'ni çok seviyorum. İnsanlar nereden bulabiliriz diye çok sordular. Bu yüzden albüme koymaya karar verdik. Cover yaparken şarkının gerçekten farklı bir düzenleme ile olmasını düşünüyorum. Alen Konakoğlu'nun bunu farklı bir şekilde başardığını düşünüyorum.

"Oh Olsun" henüz yeni kliplendi ancak albümde mutlaka kliplendirmek istediğiniz başka çalışmalar da var mı? Yeni klip için herhangi bir şarkı veya bir süreç belirlediniz mi? Bu albüme bir sürü klip çekmeyi düşünüyorum. Üçüncü klibi de "20'li Yaşlarım" isimli şarkıya düşünüyoruz.

Kliplerinizde ve şarkılarınızda çok renkli ve eğlenceli bir karakter gözümüze çarpıyor. "Gökçe gündelik yaşamında da bu denkli renkli, enerjik ve dinamik kalabilen biridir." diyebilir miyiz?Evet, diyebiliriz. Aynı zamanda çok duygusal da bir insanımdır. Her an, her yerde, herhangi bir şeye üzüldüysem ağlayabilirim.

Tarzınızı ilk albümünüzden bu yana "eğlenceli rock" olarak tanımlıyorsunuz. Sizce rock müziği veya sizin müziğinizi "eğlenceli" hale getiren öğeler nelerdir? Ben sadece o albüm için söylemiştim. İşin esprisiydi. Şu anda yaptığım tarz alternatif pop. Bir sürü tarzın sentezi. Balkan, rnb, pop, rock... Çok fazla kategorize edemeyeceğimiz bir müzik stilim olduğunu düşünüyorum.

Albümün aranjör ve prodüktör koltuğunda Alen Konakoğlu oturuyor. "5 Kuruş Yok" albümündeyse üç farklı aranjörle çalışmıştınız. Bunun ne gibi avantaj ve dezavantajlarını yaşadınız? Bu albümde bütünlük adına mı sadece Alen Konakoğlu ile çalışmayı tercih ettiniz? Evet öyle oldu. Bir bütünlük sağlanması için birlikte çalışıyoruz. Daha önceki albümümde farklı kişilerle çalışmak altyapı olarak bir bütünlük sağlamadı ama bunu da denemeli ve tecrübe etmeliydim. Her şarkıcı beraber müzikal altyapısını ve tarzını yarattığı kişiyle çalışmalı ki istediği müziği ortaya çıkarabilsin.

Davulcu koltuğunda sizi gördüğümüz D-She şu an aktif çalışmalarına devam ediyor mu? Önümüzdeki dönemlerde de davuldan uzak kalmamak adına grup projelerinde yer almayı düşünüyor musunuz? Çok istediğim ama çok zor bir proje. Zorluğu her gün sabahtan akşama kadar çalışılması gerektiğinden kaynaklanıyor. Diğer davulcu arkadaşım İlke Devrim Duman'ın da yoğunluğu nedeniyle şu anda askıya aldığımız bir iş.

www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder