14 Ocak 2011 Cuma

RÖPORTAJ / Toygar Işıklı - Sonunda

Neredeyse her akşam evlerimize misafir olan sevilen dizilerin bir o kadar ilgiyle takip edilen müziklerine imzasını atan Toygar Işıklı, ilk solo albümü "Sonunda"yı müzikseverlerin beğenisine sundu. Geçtiğimiz sene Haziran ayında dinleyicilerle buluşan, başta "Sen Eşittir Ben" olmak üzere, albümde yer alan pek çok şarkısıyla dinleyicilerin takdirini kazanan ve olumlu tepkiler alan sanatçı, müzik listelerine de hızlı bir giriş yapmıştı. Önümüzdeki günlerde albümün ikinci video klibi "Gönlüm Göçebe" ile tekrar ekranlara gelmeye hazırlanan Toygar Işıklı, bu hafta sorularımızı yanıtladı.

Dizi müzikleri ile elde ettiğiniz büyük başarılar sonucu sizi tanıyorduk. Peki albüm fikri nasıl oluştu?
Dizilerde zaten bestelediğim şarkıları seslendiriyordum. Bu şarkıların sayısı arttıkça, tümünü tek bir albümde dinlemek isteyenlerden yoğun istekler gelmeye başladı. Aslında yıllardır yapmayı planladığım solo albümü; dizi, belgesel ve film müziği çalışmaları yüzünden hep erteliyordum. Gerçek anlamda hiç duyulmamış parçalardan oluşan bir solo albüm öncesi, dört yeni şarkıyı ve dizilere yaptığım tüm parçaları içeren bir albüm yapmayı tercih ettim ki; ileride dizilerden bağımsız albüm çıkartma konusunda bir geçiş olsun istediğim için bu yeni parçalara da yer verdim.

Albümünüzde yer verdiğiniz dizi müziklerinin söz ve aranjelerinin değiştiğini görüyoruz. Dinleyiciye var olan dışında yeni bir şeyler mi sunmak istediniz?
Evet. Zaten 3-4 yıldır televizyonda duydukları, ayrıca film müziği albümlerinde de yer alan hallerini sunmak istemedim. Yeni sözler ekleyip, dizilerdeki daha minimal aranje formundan çıkarıp, albüm mantığında, daha yoğun ve güçlü hale getirmeyi düşündük. Farklı bir hava yaratabildiğimizi düşünüyorum.

Albümdeki çoğu şarkıda söz ve müzikler size ait. Peki, çıkışınızı Çağın Bodur ile ortak çalışmanız olan "Sen Eşittir Ben" şarkısıyla yapmanızın sebebi neydi?
Açıkçası ben birkaç istisna dışında şarkılarımı kendim yazıp besteliyorum. Bu albümde daha çok solist kimliğimle ön plana çıkmak istedim. Çağın Bodur'un bu şarkısını dinlediğimde çok beğendim ve içimde "Bu parçayı söylemeliyim" hissi doğdu. Benim için farklı bir hava yaratacak, çok güzel bir renk olacağını düşündüm. Zaten çok etkili olan bu şarkının sözlerine de katkıda bulundum ve inanılmaz mutlu olarak albümde seslendirdim. Her şeyiyle kendi üreten bir müzisyen olmam, başka güzel renklerden kaçmamı gerektirmez. Özellikle bunu diğer albümlerimde de denemeyi istiyorum. Tabii ki bu durum solo albümler için geçerli olacaktır. Bazen bir müzisyen için farklılıklar enerji verir, yeni fikirler yaratır. Radyolardan ve dinleyicilerden gelen çok güzel tepkilerle de yanılmadığımı da görmüş oldum.

"Sonunda" ile iddialı bir çıkış yakaladınız. Solo albümünüzün başarısında, yapmış olduğunuz dizi müziklerinin sizce ne kadar payı var?
Mutlaka çok büyük bir katkısı var. Çünkü bu yapımlar, 3-4 sene içerisinde ciddi bir dinleyici alt yapısı oluşturmamı sağladı. Müziğimin samimiyetine ve kalitesine inananlar, albüme de sahip çıktılar diye düşünüyorum. Ortalıkta müzik dışında her şeyle gündemde olan ama aslında içi boş birer objeden farkı olmayanların yanında; beğenilir veya beğenilmez ama sadece müzik yapmak isteyen bir müzisyene inandılar. Bunu, dizi müzikleri sayesinde onlara hissettirebildiğimi düşünüyorum.

Diziler için hazırladığınız müziklerin, albümünüzün önüne geçmesi gibi bir endişe yaşadınız mı?
Sonuçta hepsi "Toygar Işıklı" adı altında toplanıyor. Hangisinin öne geçmesi gerekiyorsa, birbirlerini ezmeden kendi yerlerini bulurlar diye düşünüyorum.

Duygusal şarkılarla şimdiden bütünleştiniz. Albümde de slow şarkılar ağırlıkta. İleride "romantik şarkıların sesi" olarak anılmak sizi rahatsız eder mi?
Duygusal şarkılar dizilerden dolayı ağırlıkta oldu. Genelde daha hüzünlü melodiler besteliyorum doğrudur ama ikinci solo albüm ile tam olarak Toygar Işıklı tarzı oturacak ve orada daha hareketli ve tansiyonu yüksek parçalar da dinleyecekler. Beni müzisyen olarak anmaları daha çok hoşuma gider.

Albümle beraber hayatınızda neler değişti? Örneğin, kamera önüne alıştınız mı?
Pek fazla bir şey değişmedi. Zaten solo albüm öncesinde de çok göz önünde değildim. Bu albümle birlikte sadece sokakta sima olarak daha fazla tanınan biri haline geldim. Seçici davrandığım için, müzisyen olarak kendimi ifade edebileceğim programlara çıkıyorum. Birikiminiz varsa, kamera önü veya arkası, kendinizi özgüvenle ifade edersiniz diye düşünüyorum. Bunu da başardığıma inanıyorum.

İkinci video kliple ilgili neler söyleyebilirsiniz?
İkinci klibi "Gönlüm Göçebe"ye çektik. Şu anda montajın son aşamalarındayız. Birkaç gün içinde de klip ekranlarda yayınlanmaya başlayacak. Farklı bir çalışma olduğuna inanıyorum, umarım sizler de beğenirsiniz.

"Ezel" ve "Aşk-ı Memnu" gibi, sadece diziler için yaptığınız şarkıları da bir albümle dinleyicilere ulaştırmayı düşünüyor musunuz?
İki dizide de sadece enstrümantal eserler var ve ikisinin de soundtrack albümlerini çıkarmayı planlıyorum.

Ödül törenleri sezonu yaklaşırken; siz albümünüzü sizinle aynı sene çıkış yapan sanatçıların yapımları arasında nasıl değerlendiriyorsunuz?
Dizi müzikleriyle ödüller almış ve sektörde belli bir süredir yer alan bir müzisyen olarak, "Çıkış Yapan Sanatçı" tabiri bana biraz yabancı geliyor açıkçası ama ödül her zaman güzeldir. Çıkış yapanı, her dakika televizyona çıkan olarak değil de müzikal anlamda çıkış yapan olarak değerlendiriyorlarsa, ki öyledir sanırım, elbette ödül şansım olabilir. Esas ödül, gece başınızı yastığa koyduğunuzda "Ben iyi şeyler yapmaya çalışıyorum ve başardığıma inanıyorum" duygusudur.

Önümüzdeki dönemlerde belirlenmiş olan planlarınızdan bahseder misiniz?
Şu anda "Fatmagül'ün Suçu Ne?" dizisinin müziklerini yapıyorum ve önümüzdeki dönemde de ciddi oranda sinema projelerine yönelmeyi düşünüyorum.

Dizi müzikleriyle başlayan ve ilk albümünüz "Sonunda" ile devam eden başarı grafiğiniz dijital platformlarda da etkisini gösteriyor. Yasal dijital ortamların, müzikseverlerin nabzını tuttuğunu ve sanatçılara da yön verdiğini düşünüyor musunuz?
Kesinlikle oradaki ilgi, albümün genel anlamda başarısına da katkıda bulunuyor. Tüm sektörün bunu çok önemsediğini biliyorum ve ben de kesinlikle önemsiyorum.

www.aveamuzik.com
14.01.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder