9 Mart 2011 Çarşamba

RÖPORTAJ / Reyhan Karaca - Yeniden

Doksanlı yıllarda yayımladığı "Gölge Çiçeği", "Sevdik Sevdalandık", "İki Gözüm" gibi sevilen şarkılarla pop müzik arenasında beğeni toplayan Reyhan Karaca, son single çalışması "Yeniden" ile bu hafta röportaj köşemizin konuğumuz oldu. İki yeni şarkı ve versiyonlarıyla toplamda dört şarkının yer aldığı "Yeniden"in hikayesini anlatan Reyhan Karaca, müziğe tutunarak atlatmaya çalıştığı zor günlerinde dinleyicilerle buluşan yeni şarkılarının yapım sürecini tüm içtenliğiyle bizlerle paylaştı.

Son iki çalışmanızı da maxi single olarak yayınladınız. Albüm yerine single'ı tercih etmenizin sebepleri nelerdi?
Müzik sektörü bilindiği gibi iyi günler geçirmiyor. Gerek dijital satışlar, gerekse CD satışları git gide düşüş gösteriyor. Bu yüzden temkinli davranıyoruz. Bendeki en büyük sebep kardeşimin hastanede tedavi gördüğü dönemlerde bu single çalışmasını Şehrazat'ın desteğiyle çıkarmam oldu. Şehrazat ve Bülent Yetiş, iki süper şarkıyla destek oldular ve zaman kaybetmeden single olarak çıkarmak istedik.

Bundan sonraki çalışmalarınızı da single olarak mı yayınlayacaksınız?
Böyle bir plan yapmadım şu anda. Bakalım zaman neler gösterecek.

Peki Şehrazat'la çalışmaya nasıl karar verdiniz?
Bir gün Şehrazat'tan bir mesaj aldım. Geçmiş olsun dileklerini ileten ve "Beni ara lütfen" yazan bir mesaj. Aradım ve bir araya geldik. Bana moral vermek ve destek olmak için Bülent Yetiş'le iki şarkı hazırlamışlar. O kadar mutlu oldum ki anlatamam. Şehrazat olmasa belki bu kadar ayakta kalamazdım son zamanlarda. Beni tek dik tutan isim ve bunu bana son yaptığı işle o sağladı. Ne kadar teşekkür etsem azdır.

Bülent Yetiş'le daha önceden tanışıyor muydunuz?
Sevgili Bülent Yetiş'le uzaktan tanışırdık. Yıllardır görüşememiştik. Tekrar bir araya gelmemizin mimari yine Şehrazat'tır. O kadar güzel bir yürektir ki Bülent, az rastlanır bir dost, insan ve yetenek. Onun gibi yüreği büyük bir insanla çalıştığım için çok mutluyum.

"Yeniden"in klibinde Ali Güven ile birlikte kamera karşısına geçtiniz. Bu süreç nasıl gelişti?
Ali Güven'le çocukluk zamanımız birlikte geçti. Hep kafamda onunla bir şeyler yapmak vardı. Bir gün aranjörümüz Onur Betin'le Şehrazat stüdyoda çalışırlarken beni aradılar. Hastanedeydim. Ali stüdyoya gelmiş ve benim de tuzum bulunsun diyerek vokal yapmış. Çok mutlu olmuştum. "Klipte de oynar mısın?" dediğimizde "Seve seve" dedi ve Salih Singin bana şahane bir klip çekti.

Single'ın diğer şarkısı olan "Hayat Arkadaşım" için de klip düşünüyor musunuz?
Evet, tabii ki. "Hayat Arkadaşım"ın vokallerinde Kemal Doğulu var. Klip için de kendisiyle hala konuşuyoruz.

Şarkıların versiyonlarını hazırlayan aranjörleri seçerken belirli öncelikleriniz var mıydı?
Hepsine Şehrazat karar verdi. Fakat Ozan Yılmaz ve Yasin Keleş'i tanıdığım ve birlikte çalıştığım için çok şanslıyım.

Sizi ilerleyen zamanlarda kendi şarkılarınızı söylerken görebilecek miyiz? Bu yönde bir çalışmanız var mı?
Evet sanırım olacak. Şehrazat bu konuda yüreklendiriyor beni.

Son dönemde öne çıkan şarkı yazarlarından takip ettiğiniz veya birlikte çalışmayı planladığınız isimler bulunuyor mu?
Şehrazat ve Bülent Yetiş benimle çalışmak istedikleri sürece onlarla çalışmak isterim. Bir de Soner Sarıkabadayı ile konuşuyoruz. Bakalım, kısmet...

Diğer projelerinizden bahsedersek, 2009 yılında başladığınız ve ünlü isimleri konuk ettiğiniz radyo programınızı anlatır mısınız? Yayında olmak size neler hissettiriyor?
Çok ama çok keyifli! Türkiye'nin en ünlü isimlerinin albümlerini alıyorum programıma. Bir radyocu sanatçı olarak, dünyaca ünlü bir sanatçı olan Sami Yusuf'u ağırladım mesela. Bir radyocu daha ne ister? Şimdi hayalim George Michael ile bir röportaj yapmak.

Sosyal sorumluluk projeleriyle de yakından ilgilenen bir sanatçısınız. Kas İskelet Tümörleri Derneği (KİTDER)'den ve önümüzdeki dönemde içinde bulunacağınız projelerden bahsedebilir misiniz?
Daha yeni kurduk derneğimizi. Amaçlarımız ve yolumuzu planlıyoruz şu sıralar. Daha yoğun çalışmaya başladık. Amaç, benim yaşadığım zorlukları başkalarının yaşamaması. Çalışmalarımıza da hızla devam edeceğiz.

Yasal dijital platformlar hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce dijital müzik sektöründe nasıl bir yol kat edildi?
Meslek birliklerinin yoğun çalışması sonucunda çok iyi yerlerde şu an. Daha da iyi günlerimiz olur umarım.

www.aveamuzik.com
08.03.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder