18 Mayıs 2010 Salı

RÖPORTAJ / Yeşim Salkım - Bambaşka

Geçtiğimiz sene Ekim ayında yayınladığı maxi single'ı "Bambaşka"yı dinleyicilerin beğenisine sunan Yeşim Salkım, sözü ve müziği Serdar Ortaç'a ait olan "Bana Güneş Gibi Gel" şarkısıyla adından sıkça söz ettirdi. 4 şarkılık maxi single'da, "Bana Güneş Gibi Gel"in club remix düzenlemesinin yanı sıra, sözü Fikret Şeneş, müziği Mia Martini'ye ait olan ve Ajda Pekkan'ın sesinden dinlemeye alışık olduğumuz "Sana Doğru" şarkısı ile beraber, yine sözü ve müziği Serdar Ortaç imzalı olan "Beni Yüreğine Hapsetme" şarkısına da single çalışmasında yer verdi. Sorularımızı içtenlikle yanıtlayan sanatçı, henüz yolun başında olan genç müzisyenlere de çeşitli tavsiyelerde bulundu.

Son albümünüz “7” kısa bir süre önce piyasaya çıktı. Uzun bir ara vermeden yeni single çalışmanız “Bambaşka” ile müzikseverlerle buluşmanız, farklı tarzlardaki çalışmalarınızı eşzamanlı yürütmek adına aldığınız bir karar mıydı?
Bunların hepsi planlı programlı bir çalışmaydı. Böyle de devam edecek. Günümüzde albüm satışı diye bir şey kalmadı artık. Sadece koleksiyon yapan kişiler albüm alıyor. Bende ara ara hem albüm hem de single çıkararak hem müzik sektörünün ayakta kalması için elimden geleni yapıyorum, hem de beni seven kişilerin arşivlerinde bir çalışmamın olmasını sağlıyorum.

Albüm ismi olarak “Bambaşka”yı seçmenizin sebebi nedir?
Ben seçtim bu ismi. Çünkü özlenilen bir Yeşim Salkım çalışması oldu. Gelen taleplerden anladım ki Yeşim Salkım’dan pop müzik duymak istiyorlar. Onun için bu albümümün adı BAMBAŞKA... Bir diğer nedeni de ilk defa Serdar Ortaç’la çalıştım. İlk defa saçlarımı bu kadar kısa kestirdim. Yani sadece müzikte değil görsel olarak da bambaşka bir Yeşim Salkım olduğumu düşünüyorum.

“Bambaşka”da yaptığınız şarkı seçimlerinde nelere dikkat ettiniz?
Single da 2 tane Serdar Ortaç, bir tane de Fikret Şeneş şarkısı var. Serdar bana 17 tane şarkı yolladı. “Bana Güneş Gibi Gel”i ilk dinlediğim andan itibaren çok sevdim. “Beni Yüreğine Hapsetme” ise farklı bir şarkı. Onu dinlediğim anda hem ben, hem de ekibim bu şarkıya çok inandık.

“Bambaşka”da müzik kariyeriniz süresince ilk defa Serdar Ortaç ile çalıştığınızı görüyoruz. Bu müzikal birliktelik nasıl doğdu?
Zamanı şimdiymiş. Ben her zaman Serdar Ortaç’ın başarısını dile getiren biriydim. Hem kendi albümlerinin başarısı, hem de başka şarkıcılara verdiği şarkıların başarısı ortada. Ben de Serdar Ortaç şarkısı okumak istedim. Bundan sonra ki albümlerimde de seve seve çalışırım Serdar’la...

“Bambaşka”da Ajda Pekkan'ın “Süperstar” albümünde yer alan "Sana Doğru"yu cover çalışması olarak seçmenizin özel bir nedeni var mı?
Sevgili Fikret Şeneş benim uğurum. Bu single çalışmamda da bir şarkısını okumak istedim. Fikret Hanım da “Sana Doğru” şarkısının üstüne not yazmış bunu oku diye. Tereddüt bile etmedim...

“Bana Güneş Gibi Gel”in ardından “Bambaşka”da kliplendirmeyi düşündüğünüz başka bir şarkınız var mı?
Diğer 2 şarkıyada klip çekeceğim. “Beni Yüreğine Hapsetme”nin senaryosu hazır bile.

"Bambaşka"da yer verdiğiniz tüm şarkılar altyapıların hareketliliği ile göze çarpıyor. Slow bir esere yer vermeyişinizin sebebi nedir?
O bir sonra ki çalışmam olacak. 14 Şubat’ta tek şarkılık bir çalışma yapacağım. Bu, "Deli Mavi" gibi etkili bir slow şarkı olacak :)

“Bana Güneş Gibi Gel”in Murat Uncuoğlu tarafından yapılmış bir remix’ini görüyoruz. Kendisi ile nasıl bir araya geldiniz, bu süreçten biraz bahseder misiniz?
Murat Uncuoğlu müzik sektöründe Türkiye’nin önemli insanlarından biri. Hem eğitimi, hem de yeteneği muhteşem. "Beni Yüreğine Hapsetme"yi ilk dinlediğimde "bunu en iyi Murat aranje eder" dedim. Gerçekten de çok içime sinen bir çalışma oldu. Kendisine bir kez daha teşekkür ederim.

“Bambaşka”dan sonra belirlenmiş olan projeleriniz var mı? Gelecekte yapmayı düşündüğünüz müzikal çalışmalarınız hakkında dinleyicilerinize neler söyleyebilirsiniz?
14 Şubat’ta tek şarkılık bir çalışmam olacak. Yaza tekrar bir single çıkaracağım. Daha sonra da "Best Of Yeşim Salkım"...

Türk Sanat Müziği ve Balkan müziği gibi müzikal çeşitliliklere açık bir sanatçısınız. Yeşim Salkım 20 yıllık müzik kariyerinde müzikal anlamda yapmak istediği her türü denedi diyebilir miyiz?
Bunun sonu yok. Belki ileride sırf Halk Müziği’nden oluşan bir albüm de yapabilirim. Ben üretmeyi, yeni şeyler yapmayı seviyorum.

Profesyonel olarak müzikle uğraşmayı hedefleyen müzisyenlere neleri tavsiye edersiniz?
Bu çok zor bir yol. Çok kuvvetli olmaları gerekiyor. Her zaman sonu mutlulukla da sonuçlanmıyor. Çok yürekli durmaları gerek. Bir de artık herşey değişti. Bizim ilk çıktığımız zamanlarda mp3 yoktu, korsan yoktu. Bizler hedef kitlelerimizle daha sağlıklı iletişim kurduk. Şimdi herşey çok farklı...

Korsana karşı aktif olarak mücadele veren dijital müzik platformları hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce bu platformların geliştirilmesi adına neler yapılmalıdır?
Birlik olunmadıktan sonra sonuç elde edilemez. Ama maalesef biz bunu beceremiyoruz. Tüm müzik sektörü olarak ortak bir karar alıp bunu uygulamak gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder