2 Haziran 2010 Çarşamba

RÖPORTAJ / Aslı Güngör - Aşk Alev Aldı

Önce Enbe Orkestası'nın albümünde, daha sonra da geçtiğimiz sene yayınladığı kendi adını taşıyan ilk albümünde seslendirdiği "Kalp Kalbe Karşı" adlı duygusal şarkısıyla bir anda tüm dikkatleri üzerine çeken Aslı Güngör, bu başarısını 2008 yılının dijital müzik satış şampiyonu olarak tescilledi. Müzik dünyasına hızlı ve iddialı bir giriş yapan Güngör, "Son Öpücük", "Dön Gel Yeter", "İzmir Bilir Ya" gibi duygusal şarkılarıyla öne çıkarak, müzik listelerinin üst sıralarında yer aldı ve müzikseverler tarafından yakından takip edilen sanatçılardan biri oldu. Bu sene Mart ayında yayınladığı yeni maxi single çalışması "Ben de Dahil" ile gündemde olan Aslı Güngör ile samimi bir sohbet gerçekleştirdik.


"Aslı Güngör 2009" albümü ile 2008'in en çok dinlenen sanatçılardan biri oldunuz. Neden bir albüm yerine üç şarkılık bir maxi single ile çıkış yapmayı tercih ettiniz? Yola çıkışınız bu yönde miydi?

Yeni bir müzik şirketine transfer olduktan sonra dinleyicilerime kısa sürede yeni şarkılarımla merhaba demek istedim. Birbirimizi çok özlemiştik. Albüm süreci çok uzun olduğundan, yaz ayları için mini bir albüm yapmayı tercih ettim.

"Aşk Alev Aldı" single'ı için "dinleyicilerin farklı bir Aslı Güngör göreceklerini" söylemişsiniz. Bu farklardan ve yeniliklerden söz eder misiniz?
Daha hareketli ve eğlenceli yüzümü de görecekler artık. Bugüne dek sadece duygusal şarkılarıma klip çekildiği için beni sadece o yönümle tanımışlardı ama artık sevdiğim, benden bir parça olan ve albümümde yer verdiğim tarzları görsel olarak da video ve fotoğraflarla öne çıkarıyorum. Amacım kendimi her yönümle göstermek.

"Aşk Alev Aldı"da yer alan şarkıların ortaya çıkış hikayelerini kısaca anlatabilir misiniz?
"Ben de Dahil", sözleri kardeşim Burcu Güngör'e, müziği bana ait olan bir şarkı. Bir gece beni odasına çağırdı, kağıdı bana uzattı ve ben de elime alır almaz melodisiyle söyledim ona, 'budur' diyip hemen kaydettik. "Aşk Alev Aldı" ortak çalışmamız. Şıkır şıkır bi şarkı yapalım diyip, birlikte başlayıp bitirdik. "Simetri" Burcu'nun daha önce yaptığı bir şarkıydı, iki yıldır evde söyleyip duruyordum, sonra düzenlemesini yaptık ve albüme koyduk onu da. Kısacası kendiliğinden ortaya çıkmış şarkılar hepsi.

Enbe ve hemen ardından "Aslı Güngör 2009" albümleri ile beraber slow şarkıların sevilen sesi oldunuz. Çıkış şarkınız "Ben De Dahil" de slow bir şarkı. Kendinize daha çok hüzün temalı, slow şarkıları mı yakıştırıyorsunuz?
Bir çok tarzda müzik yapıyorum, R&B ve club tarzındaki parçaları da çok seviyorum. Kendime yakıştırdığım her şey albümlerimde var. Sadece duygusal parçaları yakıştırıyorum dersem yorumculuğuma haksızlık etmiş olurum.

Single'ın geneline baktığımızda yer alan üç şarkının ikisi hareketli. Bu defa slowlardan çok enerjik şarkılara ağırlık vermeniz, bilinçli bir tercih mi oldu?
Evet, yepyeni bir sayfa açtım ve gerçek Aslı Güngör'ü göstermek istedim. Enerji doluyum ve bu yaz dansettireceğim!

"Aşk Alev Aldı"da yer alan üç şarkıda da yoğun olarak Burcu Güngör imzasını görüyoruz. Bu defa daha çok yorumculuğunuzla mı öne çıkmak istediniz?
Albümümün prodüktörlüğünü de kendim yaptım. Düzenlemelerde de imzam var. Yorumculuğum müzisyen kimliklerimden ayrı düşünülemez. Kendi şarkılarını yapan, altyapısına karar veren, albümle ve şarkılarla ilgili her ayrıntıyı planlayan bir insanım. Kardeşimle ortak çalışmalarımızdan da çok zevk alıyorum, onun şarkılarını söylemekten de. Önemli olan o albüme hangi şarkıları koymak istediğim. Aslı Güngör şarkısı-Burcu Güngör şarkısı ayrımı yok benim için. Hepsi bizim...

İkinci albüm için hazırlıklarınız var mı? Dinleyicileri nasıl bir albüm bekliyor?
Her şeye hazır olsunlar! Şimdiye kadar çıkardığım tüm şarkıları düşünürsek her şeyi yapmam mümkün. Yine daha önce yapmadığım şeyler olacak ama bunun yanında alıştıkları duygusallığı da bulacaklar. Aşk olmadan olmaz.

Peki, zamanı hakkında bir şeyler söyleyebilir misiniz?
Sonbahar hüznünü birlikte yaşayacağız diyebilirim.

İlk solo albümünüz kısa sürede büyük bir başarı yakaladı. Single'ın hazırlık aşamalarında, ilk albümünüzün başarı çıtasını düşürmek gibi endişeler taşıdınız mı?
Hayatım boyunca başarı çıtamı yükseltmeye çalışarak yaşadım. Hep bir şeyler ekleyerek devam ettim yoluma. Doğru olanı yapmaya çalışıyorum sadece. Kulağımın duymak istediği şeyi yapıyorum. İnsanın yaptığı işleri tekrar etmesi gibi güvenli yollar, yerinde saymaktan ibaret olur. Dinleyiciler benim şarkılarımı, sesimi, yorumumu sevdiler sonuçta ve ne yaptığımı çok iyi biliyorum. Müzik geçmişim ve dinleyenlerim bana en iyisini yapma gücünü veriyor.

Biraz önce de söylediğiniz gibi "Aşk Alev Aldı"nın prodüktörlüğünü üstlendiniz ve şarkıların düzenlemelerinde de işin başındasınız. Bu deneyimlerinizden biraz bahseder misiniz?
Yıllardır içinde olduğum bir konu bu. Dokuz Eylül Üniversitesi Müzikoloji Bölümü'nde okurken stüdyo çalışmalarına başlamıştım İzmir'de. Sekiz parçalık bir albüm yapmıştım. Sonra o şarkılar İstanbul'a gelince yeniden kaydedilmişti. "Kalp Kalbe Karşı" ve "İzmir Bilir Ya" da bu şarkılardan ikisiydi. "Aşk Alev Aldı"da şarkıları seçip altyapılarına ve kullanacağımız çalgılara karar verdim, aylardır şarkıların üzerinde düşünüyordum, notlarımı almıştım. Pilot kayıtlardan sonra müzisyen arkadaşım Erman Seven ile birlikte düzenlemelere başladık. Bir hafta evde çalıştıktan sonra kayıtlar için stüdyoya kapandık, yaklaşık 3 hafta soluksuz çalıştık. Biraz zor bir insanım çalışırken, çok ayrıntıcıyımdır. İş söz konusuysa dünya duruyor benim için. Disiplinli bir çalışmayla bir ayda tamamladık her şeyi.

"Aşk Alev Aldı"da üç şarkı yer alıyor olsa da müzikal çeşitlilik hemen dikkat çekiyor. Müzikte çeşitliliğe bakışınız ile ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Bu tamamen benim zevkimi yansıtıyor. Dinlemek istediğim müziği yapıyorum. Bundan sonra da böyle devam edecek. Hayat nasıl çok renkli ise albümlerim de öyle olacak. Birbirine benzeyen şarkıları ardı ardına dinlemek istemem. Bir albüm birçok duyguyu yaşatmalı dinleyen kişiye.

Dijital müzik platformlarında 2008'in en çok dinlenen sanatçısı oldunuz. Bu alanda ödüllü bir sanatçı olarak, dijital platformlar ile ilgili sanatçı, yapım şirketleri ve müzikseverlere neler tavsiye edersiniz?
İki yıldır dijital platformlarda şarkıları yasal olarak en çok indirilen sanatçıyım. Dijital platformlarda yasal olmayan indirmenin yerini yasal indirmeye bırakmaya başlaması sevindirici. GSM operatörleri bu işi iyi yürütüyor. Üreten insanlar olarak telif haklarımıza biraz daha saygı gösterildiğini görüyoruz. Gerçek şu ki; sanatçının motivasyonu iyi olmazsa iyi şarkı yapması beklenemez. Yapımcı gözüyle bakarsak; bir albümün direkt ve dolaylı maliyetleri karşılanması güç, ciddi rakamlar. Her albümün geçtiği onlarca aşama var. Özet olarak; şarkı satın alınıp, stüdyo kiralanıp, şarkıların düzenleme ve kayıtlarının tamamlanıp, videosunun çekilip yayınlatılması, CD basılıp dağıtılması lüks bir ev parasına denk düşüyor. Bir albüm için yüzden fazla kişi çalışıyor ve tüm bu ücretleri yapım şirketi karşılıyor. 'İyi müzik' dinlemek isteyenler bu emeklere ve yapımcıların yaptığı bu ciddi yatırımlara saygı göstermeli. Yapımcının da harcadığı parayı geri kazanması gerekiyor ki yeni albüme yatırabilsin. Dinleyiciler CD satın almasalar bile, beğendikleri şarkıları dijital platformlardan satın alabilirler. Sektörü ayakta tutacak olanlar müzik dinleyicileri. İyi müzik dinlemenin küçük de olsa bir bedeli olduğunu unutmayalım.


02.06.2010
www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder