29 Aralık 2012 Cumartesi

RÖPORTAJ / Mavi - Aç Kapıyı

Avukat bir ailenin müzisyen kızı Mavi, 2010 yılında kendi adını verdiği ilk albümüyle başladığı profesyonel müzik yolculuğuna başarıyla devam ediyor. Şarkılarındaki akustik altyapıları, güçlü kalemi ve naif vokaliyle müzikseverlerin dikkatini çeken Mavi, geçtiğimiz Ekim ayında yayımladığı son çalışması "Aç Kapıyı" ile bu hafta röportaj köşemizin de konuğu oldu.

Biyografinize baktığımız zaman avukat bir ailenin çocuğu olarak sizin de avukat olduğunuzu gördük. Bu bilinçli bir tercih miydi sizin için?
Aslında cevap sorunun içinde de diyebiliriz. Amerikan filmleri izlediğim zamanlar haricinde hiç avukat olma hayali kurmadım. O hayal aileme aitti. Üniversitem de onların tercihi oldu dolayısıyla. Mezun olduktan sonra bu kez ben kendimi denemek istedim ve iki üç sene çalıştım. Daha sonra hiç bana göre bir hayat olmadığını anlayıp kendi yolumu çizmek üzere ayrıldım işten.

Müzik dünyasına girmeye karar verdiğinizde etrafınızdan nasıl tepkiler aldınız?
Tepkiler karşı çıkma, küsme, suskunluk ve kabulleniş seklinde gelişti. Arzunun karşısında durmak zor.

Okul hayatınız boyunca sanatla iç içe olup en sonunda 2010 yılında da müzik dünyasına "merhaba" dediniz. Müzik yolculuğunuz aslında erken başlıyor, peki siz albüm için neden bu kadar beklediniz? Müziğe doğru giden sürecinizden biraz bahsedebilir misiniz?
Büyük hayallerim vardı. Uzağında kalınca da sanki gerçekleştirilemezmiş ve fantastik bir hayalmiş gibi gelmeye başladı herhalde. Sonra bir gün fark ettim ki istiyorsam neden olmasın? İşi bıraktım, yazdığım şarkıları değerlendirmeye, elden geçirmeye başladım, şan dersleri almaya ve kimseyi tanımadığım bir sektöre ufak ufak kendimi tanıtmaya başladım. Üç senelik yalnız ve farklı bir süreç. Ama sonunda "30" çıktı, biraz prematüre ve amatör gibi duran bir iş olsa da bir şekilde start vermiş oldu.

Oldukça erken yaşlarda, yaşınızın getirdiklerinden çok daha büyük ve olgun sözler kaleme almışsınız. "30" da bu şarkılarınızdan biri. Size neler şarkı yazdırıyor?
Yirmili yaşlarımdaydım o şarkıyı yazdığımda. Gerçekten öyle gibi tınlıyor, ama aslında demeye çalıştığım, büyüyor ve dersler alıyor olduğumuzdu. "30'a doğru yol almak kolay değil, illa bunlar yaşanacak" şeklinde. Şarkı yazarken bolca kendi hayatımdan besleniyorum, ama gözlemlerin de faydası büyük oluyor.

Bir gün şarkılarınızı söylemesini istediğiniz isimler var mı?
O tarz birliktelikleri çok romantik bulduğum için, müzik türü yakın olan herkes olabilir. Ortaya nasıl bir şarkı çıkacağı çok merak uyandırıcı.

Adaptasyon şarkınız "Yine Ayni Hikaye"nin albüme giriş hikayesi nedir?
Patronum Samsun Demir'in o şarkıya söz yazılmasının çok zor olduğunu söylemesi üzerine benim durduk yerde heveslenmem ve hırslanmam olarak özetleyebiliriz.

Selah Sue takip ettiginiz bir müzisyen miydi?
Selah Sue'yu akustik videolarından tanıyordum internetten. Bu şarkıya daha önce çok yükselmemiştim. Sözleri yazınca daha çok ısındım diyebilirim.

Peki kendisinden size şarkıyla ilgili herhangi bir geri dönüş oldu mu?
Selah Sue'yla kişisel bir kontağım olmadı, ama aracı kurumdan gelen bilgi, sözleri çok beğendiği yönünde.

Bir de Özdemir Erdogan şarkısı seslendirdiniz. "Aç Kapıyı Gir İçeri" şarkısının sizin için özel bir anlamı var mı? Bu şarkı albüme nasıl dahil oldu?
Özdemir Erdoğan'ı çok severim, "Bana Ellerini Ver", "Pervane" gibi şarkıları, Sezen Aksu'yla yaptığı albümü ve "Türk Müziği Yorumları" albümü başucu kasetlerimden oldu yıllarca. "Aç Kapıyı Gir İçeri" şarkısını yorumlamak istedik, giriş sebebi de budur. Çok farklı bir histe olmayan ama bir yandan da daha taze bir şarkı çıkardığımızı düşünüyorum.

Yeni klip için belirlediğiniz bir şarkı var mı?
"Aç Kapıyı Gir İçeri"

Pop müzik dünyasında büyük bir rekabetin ve yeni albüm yoğunluğunun yaşandığı bu dönemde, kendinizi ve albümünüzü nasıl bir yere konumlandırıyorsunuz?

Bir iğne deliğinden geçmeye çalışan fil şeklinde yorumluyorum. Henüz hortumumu çıkarmaya çalışıyorum, yeni albümle beraber inşallah biraz daha yüzeye çıkabileceğiz. Gittikçe zorlaşan koşullar ve gittikçe küçülen bir havuza karşın artan arz söz konusu. Herkes bir şey üretmek istiyor ama dinleyeni yok. Artık eski müzikseverlik kavramı da yok. 5-10 sene önce keşfetmek, değişik şeylerden beslenmek vardı. Bir yerde gitar çalındığında merak eder kulak kabartırdınız. Şimdi o kadar çok akış var ki internet ve televizyondan, insanlar sadece en çok şaşırtacak ya da anlık tatmin verecek ve zamanlarını almayacak şeye yöneliyorlar. O yüzden tutan şarkılar hap gibi, kompakt ve anında etki edici. Özetle biraz zor işler peşindeyim.

2013 yılında yayımlamayı planladığınız albümüzle ilgili neler söyleyebilirsiniz? Bizi nasıl bir albüm bekliyor?
Şarkılarını söylemek istediğim isimler var, şu an görüşmeler halindeyim, kendime ait 3-4 şarkı var. Bir adet de sürpriz adaptasyon var yine. Daha yetkin, daha çarpıcı bir albüm hedefliyorum, o yüzden planlar her zaman değişebilir. Her şey iyi olması için.


www.aveamuzik.com

1 yorum:

  1. EVET BEKLİYORUM MAVİ 2013 GELDİ ÇATTI VE ALBÜM ZAMANI..HERKES GÖRECEK BU SESİ VE ETKİLENECEK..
    oyun oyna

    YanıtlaSil