27 Aralık 2012 Perşembe

RÖPORTAJ / Levent Yüksel - Topyekün

Türk pop müziğinin kilometre taşlarından biri olan Levent Yüksel, yedi yıllık uzun bir aranın ardından yepyeni şarkılarıyla dinleyicilerini selamladı. Müzik kariyerinin 20. yılında yayımladığı "Topyekün" albümüyle uzun süren hasreti gideren, Türkiye'nin en özel seslerinden Levent Yüksel ile bu hafta röportaj köşemiz için yeni şarkılarının hikayelerini konuştuk.

"Aşk Mümkün Müdür Hala?" single'ının öncesinde dört yıl kadar bir ara vermiştiniz. Yepyeni şarkılardan oluşan yeni bir albüm de yedi yıllık bir aranın ardından geldi. Öncelikle, neden bu kadar uzun aralar verip kendinizi özletir oldunuz?
Öncelikle bu kadar ara vermek istemedim dinleyicilerimden özür diliyorum. Bu sürecin uzamasında hem şirket değişikliğimin hem de şarkılar konusunda oldukça titiz davranmamın rolü büyük. İşin aslı 7 yıl boyunca ben müzikten uzak kalmadım tabi ki. Yaklaşık 4-5 yıldır Jolly Joker'de ortalama ayda bir kez sahne aldım ve almaya devam edeceğim. Dinleyicilerime beni hiç bir konserimde yalnız bırakmadıkları için çok teşekkür ediyorum. Bu arada İstanbul Jolly Joker'de 29 Aralık; Ankara Jolly Joker'de de 5 Ocak'ta yeniden sahne alıyorum. Hepinizi bekliyorum.

Üreten, yorumlayan, çalan ve düzenleyen bir sanatçı olarak, uzun zaman sonra yeni bir albüm için çalışmak size neler hissettirdi? Albüm sürecinizden biraz bahsedebilir misiniz?
İlk başta Sezen Aksu'ya gittim, iki şarkı verdi bana. Birisi "Sardunya" adlı parçaydı. Diğeriyse benim seçtiğim "İtirafçı Olma". Sonra Halil Koçak'tan "Beş Duyu" adlı şarkıyı aldım. Birkaç şarkı daha varken tam üstünde çalışıyordum ki birden bire "hadi bir single yapalım" dediler ve "Aşk Mümkün Müdür Hala ? Hangimiz" single'ını yaptık. Daha sonrasında menajerliğimi ve plak şirketimi değiştirmeye karar verdim ki işte bu dönem biraz zor oldu benim için. Ama en sonunda yaptık "Topyekün" albümünü.

Siz, henüz ilk albümünüzle "best of" yapmış bir sanatçısınız. Yeni çalışmalarınızın öncesinde bu anlamda herhangi bir kaygı yaşadığınız oluyor mu?
Hayır artık yaşamıyorum. Zira yaptığım ilk albüm olan "Med Cezir"i ben yapmıştım. Yani kendimle yarışmak gibi bir seçeneğim olmadığı için olsa gerek. Şu anda bile sahne aldığım zaman aşağı yukarı 20 yıl geçtiği halde ilk albümümden altı şarkı söylüyorum istek olmadan. Ki bence Türk pop müziğinde önemli bir yere sahip nadir insanlardan biriyim. Bunun farkındayım ve bu farkındalıkla dinleyicilerime layık bir insan olmaya özen gösteriyorum.

Son zamanlarda şarkılarıyla isminden söz ettiren Onur Baştürk de albümünüzde yer alan isimlerden. Kendisiyle nasıl bir araya geldiniz?
Menajerim Handan bana birçok defalarca yeni parçalar dinletmiştir ve ben hep "olmaz bu şarkı" demişimdir. Bir gün dedi ki "Sana birkaç parça dinletmek istiyorum ama fikrini aldıktan sonra söyleyeceğim kimin şarkısı olduğunu". Ben hep bir A bir de nakarat dinlerim ve "geçebilirsin bu parçayı" derim. Dinledim o parçaları ve geç demedim. Herhalde sözlerden memnun olmuştum. "Söylerim elbette, kimin şarkıları bunlar?" diye sorduğumda Onur Baştürk adını duyduğum zaman şok geçirdim. Gazeteci olarak tanıdığım bir insanın meğer şarkılar da üretebildiğini ve bu şarkıların meşhur insanların albümlerinde yer aldığını öğrendiğim zaman kendimden utandım. Zira ben hiç Türkçe şarkı dinlemem. Şimdi artık bir de yeni albüm yaparken şarkılarına bakmam gereken isimlere Onur'cuğum eklendi.

Uzun zamandır ismini göremediğimiz Cenk Eroğlu'na da sizin albümünüzde rastladık. "Olamadım" şarkısının hikayesi nedir?
İlk albümüne hazırlanan Özge Fışkın'a vokal koçluğu yaptığım sırada iyice samimi olduk Cenk'le. O sırada yapmıştı şarkıyı. Genel anlamda hafif rock bir parçaydı. Ben şarkıyı pek sevdim ama düzenlememden de anlaşılacağı gibi yalnızca rock değil, içinde bağlama ve İrlanda flütü de kullandım.

Olmazsa olmaz bir isim, Sezen Aksu da albümünüzde yer alıyor. Sezen Aksu'nun sizin için çok özel bir yere sahip olduğunu biliyoruz. Peki, sizce Sezen Aksu ile birlikte çalışmak bir sanatçıya neler katıyor?
Sezen benim için çok ama çok önemli bir insan. O'nu anlatmak için burada 10.000 tane cümle kursam yetmez. En azından bir sanatçı olarak şunu düşünmeniz bile kafidir: Türk pop müziğinin en önemli mihenk taşından birinin yanındayım.

Albümün çıkış şarkısı "Topyekün"ü nasıl belirlediniz? "Topyekün" Erkin Arslan'ın hem müziğini hem sözünü yazdığı hem de düzenlemesini yaptığı bir parçaydı. Tabii ki ritmi, neşeli sözleri, benim için ilk çıkış şarkısı olmasındaki etkenlerdi. Müziği bilen insanlardan aldığım onaylar doğrultusunda karar verildi. Ancak şöyle de bir durum var ki artık insanlar "çıkış şarkısı" denen şeyi pek umursamıyorlar. Zira albümü almak yerine beğendiği şarkıyı indiriyorlar.

Halil Koçak ve Gülşah Tütüncü gibi yeni nesil şarkı yazarlarıyla da çalıştınız. Levent Yüksel'in bir şarkıyı beğenip, yorumlaması için ne gibi kriterleri vardır?
Benim için bir şarkıyı söyleyeceğime ilk karar verme aşaması sözleridir. Bir şarkının sözlerine dikkat ederim, eğer değişmesi gereken bir kelime bile olursa onu değiştirmesini rica ederim eğer ki kabul etmezse %99,9 almam şarkıyı.

Daha önce sizinle röportaj yaptığımızda Sıla ve Soner Sarıkabadayı'nın da şarkılarının albümünüzde yer alacağını belirtmiştiniz. Bu isimlerin şarkılarını bir sonraki albümünüz için mi sakladınız, bu karar süreci nasıl gelişti?
Evet doğruydu, ilk zamanlarda onların da birer şarkısı yer alacaktı albümde. Ama sonrasında şarkı için istedikleri bütçeleri beni aştı ve kullanamadım şarkılarını.

Sıfır KM ile çalışmalarınız devam edecek mi? Yeni projelerde sizi görebilecek miyiz? Volkan Öktem ve Ant Şimşek'in programları çok dolu gözüküyor şu anda. Ama şahsen ben ısrarla yeni şarkılar üretmemiz gerektiğini söylüyorum kendilerine. Bir gün başaracağım, kararlıyım.

Müzik sektörünün ve dinleyicilerin şu an içinde bulunduğu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz? Artık albüm yapmak demek bir müzisyen için çok ağır koşullarda bir iş haline geldi. Zira albüm satışları yok denecek kadar az. Artık "indirmek" denen şey hakim. Örneğin yolda rastlıyorlar bana ve "Albüm çıkmadı mı?" dedikleri zaman "Çıktı, adı da Topyekün" der demez "Aaa ne güzel" diyerek hemen telefonlarına sarılıyorlar şarkılarımı indirmek için. Benim açımdan hiçbir sorun yok, ancak sadece benim için yok. Oysa ki onlarca, hatta yüzlerce insan ekmek yiyor yapılan albümden. Bunu lütfen unutmayalım, unutturmayalım. Aksi halde artık bu iş yapılamaz hale gelecek.

www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder