11 Kasım 2009 Çarşamba

Bengü - İki Melek

Bundan tam 9 yıl önce "Sen Bir Çiçeksin" şarkısı ile henüz 21 yaşındayken tanıdığımız Bengü, 2000 yılından bu yana pop müzik arenasında ismini attığı adımlarla sağlamlaştırdı. "Hoşgeldin" albümünden sonra sırasıyla yayınladığı "Bağlasan Durmam", "Taktik" ve "Gezegen" albümlerinde "Gel Gel", "Korkumdan Ağladım", "Korkma Kalbim", "Unut Beni", "Gezegen" gibi bir çok şarkıları müzik listelerinde üst sıralara yerleşti. Şu sıralar Serdar Ortaç, Şehrazat, Yalın, Sinan Akçıl, Alper Erinç, Volga Tamöz gibi isimlerle çalıştığı yeni albümü "İki Melek"in keyfini yaşayan Bengü, tüm güler yüzü ve pozitif enerjisi ile sorularımızı yanıtladı.


Sizden "İki Melek"i tanıtmanızı istesek, kendi sözlerinizle albümünüzü nasıl tanımlardınız?Öncelikle şunu söyleyebilirim, "İki Melek" müthiş arkasında durduğum bir albüm oldu. Her şeyiyle, bütün şarkıları ve aranjeleriyle bunun yanında ekibimizle bir bütün olarak baktığınızda tabi ki herkesin en son albümü en içine sinen albümü olur ama çok şey öğrendiğim bir albüm oldu. Hazırlık aşamasında her şeyi ile kendim ilgilenebildiğim, benim için çok kıymetli bir albüm oldu. Kariyerimde dönüm noktası diyebileceğim bir iş çıkarttık. Bunu da zaten insanlar dinledikçe anlayacaklar. Hiçbir şarkı atlanmadan geçecek bu albüm. İnsanlar hepsini tek tek dinleyecekler, müziğe doyacaklar. Şarkılara, sözlere doyacaklar. Benim için on numara bir albüm oldu.


"İki Melek"in hazırlık sürecinde neler yaşadınız? İlk hangi şarkıyı kaydettiniz?
İlk yola çıktığımda daha Avrupa Müzik'le flört aşamasındaydık. İkimiz de birbirimizle çalışmak istiyorduk. İlk olarak ben Sinan Akçıl'la görüşüyordum. O zamanlar Eurovision serüveni vardı ve çok yoğundu. Aralarda gidip şarkılar yapıyorduk. Bunlardan ilki "Biz Mi Ayrıldık?"tır. İlk demosunu okuduğum ve içime sinen şarkı o şarkıydı. Sinan Akçıl'ın şarkılarından sonra Volga Tamöz ile tanışmamın müthiş bir etkisi oldu. Onunla yaşadıklarım adına her şey çok ilginçti aslında. Daha önce şarkı okumuyormuşum ben mesela. Şimdi artık "evet ben yorumcuyum" diyebiliyorum. Bu içimdekini de Volga Tamöz çıkarmıştır, çok şey öğrendim ondan. SinanWla başladık sonra Volga ile tanışmamız derken "İki Melek"i de böyle tamamladık.

Albümü dinlediğimiz zaman ilk olarak mutlu bir yaz atmosferi hissediliyor...
Aynen öyle, hatta kapağa baktığınızda bile fotoğraflar da öyle, iç acıcı ve ferah bir çalışma oldu.

"Özetle Ben Aşığım"a beraber imza attığınız Yalın'la nasıl bir araya geldiniz?
Yalın'la biz çok eskiden beri tanışıyoruz. Onun daha ilk albümü bile piyasaya çıkmamıştı. Ben daha Kenan Doğulu ile çalışırken ilk albüm aşamasında bir araya geliyorduk sürekli. Daha sonra onun ve benim albümlerim çıktı ama bir türlü onun bir şarkısını söyleyememiştim. Yalın çok da severek dinlediğim bir müzisyendir ayrıca. Müziğini, duruşunu, sanatını çok takdir ettiğim bir arkadaşım. Avrupa Müzik'le aynı çatı altında buluşunca yapımcımız Deniz Bey böyle bir fikir sundu. Yalın'dan da bir şarkı isteyelim diye düşündük. Yalın da oturup benim için bir şarkı yaptı. Bana özel bir şarkı oldu. Öyle olunca da çok özel oldu her şey. Bir de ben "rica etsek sen de gelip söyler misin" dediğimde o da kafasında aynı şeyi canlandırmış. Birlikte stüdyoda çalıştık ve düet de yaptık aynı zamanda. "Özetle Ben Aşığım" çok özel bir aşk şarkısı. Albümde farklı bir yeri olması ile beraber Yalın'la çalıştığım için de çok şanslı buluyorum kendimi. İkimizin buluşması insanların da çok hoşuna gidecek. Ses uyumumuz, şarkının naifliği, güzelliği, aşkı anlatışı... İyi ki de bu şarkıda buluştuk.

Bu şarkıyı kliplendirmek isteseniz kamera karşına yine Yalın'la mı geçersiniz?
Ben çok istiyorum tabi ki. Eğer müsait olursa Yalın da ve kendisi de isterse herhalde klipte birlikte rol alırız diye düşünüyorum. Ben de öyle istiyorum zaten!

Albüme ismini veren çıkış şarkınız "İki Melek" e nasıl bir klip gelecek?
Senaryoyu açıklamayayım ama diğer kliplerimden çok daha farklı bir görüntü istiyorum. Çok fazla alengire gerek kalmadan, benim aynı fotoğraflardaki gibi sade ve yalın görünebileceğim bir çalışma istiyorum. Şarkının o hareketli tarafı ile hüznünü, romantizmini ve sürreal durumunu aşk ve huzurun hepsinin çok sade ve net anlatılabileceği güzel bir yaz klibi olacak.

Serdar Ortaç size "İki Melek"i ilk olarak nasıl dinletti?
Serdar'la ben her albüm aşamasında ondan şarkılar dinliyorum. "Yeni neler var, neler yaptın?" diyorum. Birlikte biz bir Avrupa turnesi yaptık bu sene. Uçakta yan yana giderken 3 saatlik yolculukta trübülansların arasında bu şarkıları yaptım diye çıkarttı dinlemeye başladık. 3-4 şarkı dinledim hepsi birbirinden güzeldi. "Yine yapmışsın yapacağını" dedim. Bende bir de Serdar'la olan müzikal yolculuğumda hep şöyle bir şey oldu, Serdar'ın hangi şarkısının benim üzerime olacağını kestirebiliyorum artık. Çok güzel şarkıları var mesela ama ben "bu şarkı bana gitmez" diyebiliyorum. "İki Melek" ilk dinlediğim anda "bu şarkı benim olmalı" dediğim bir şarkı. Öyle bir ön plana çıkarttım daha sonra Serdar'dan "İki Melek"i almaya karar verdiğimizde elimizde dört beş şarkı daha vardı. Ama ben biliyordum ki ben "İki Melek" ile çıkacağım.

Sizce bu albümde hangi şarkılarınız sivrilecek?
Mesela "Kocaman Öpüyorum" da çabucak sıyrılacak, çok hareketli, çok cici bir yaz şarkısı. Onun dışında Sinan Akçıl'ın "Bu Yazı Bir Kenara Yaz" şarkısı sivrilecek. Ama tabi "İki Melek"in yeri çok ayrı.

Albümde iki tane söz ve müziği size ait şarkı var. Sözlerinizi nasıl bir ruh halinde yazıyorsunuz?
Ben kendimi hiç besteci ve söz yazarı gibi görmüyorum. Ben sadece arada bir bana gelen o coşkuyu ve fırtınayı bir şekilde kağıda dökebiliyorum diye düşünüyorum. Bunun üzerine de gitmiyorum o ilham gelecekse de kaçırmayayım demiyorum, sakin bırakıyorum kendimi. Ben insanları çok izlerim. Arabada giderken filan herkesi izlerim. Ne yapıyor, nasıl bakıyor, nasıl duruyor, acaba sevgilisinden mi ayrılmış diye böyle yalnızken çok düşünürüm mesela. Çevremdeki olaylar, okuduğum kitaplar, ama genelde gözlemleyerek. Başkalarının ne hissettiğini düşünerek, kendimi onların yerine koyarak. Biraz da fazla düşünürüm zaten.

Albümün en çok konuşulan taraflarından biri de fotoğraflarınız. Fotoğraflarınızın konsepti nasıl ortaya çıktı?
Öncelikle albümün ismi olarak da "İki Melek" çok yakıştı. Her şey tıkırında gitti birbirine bağlı olarak. Albümün ismini "İki Melek" koyalım dedik, hadi koyduk o zaman iki melek konsepti yapalım, hadi yaptık o zaman bu iki kızı bir araya getirelim filan derken fotoğraflarımızda da müthiş bir şekilde yolunda gitti her şey.

Bengü'nün imza atacağı projelerin ne gibi kriterleri olmalıdır?
Aslında bir kere inanmalıyım en başta. Böyle bir iş yapacaksam önce inanmam gerekir. İkincisi kendimi orada canlandırıp "nasıl duruyorum ben bu projenin içinde" diye düşünürüm. Yoksa illa "ünlü bir isim olması lazım da ben o zaman kabul ederim" gibi büyük cümlelerim yoktur böyle projelerle ilgili. Benim yakışabileceğim bir işse, hizmet verebileceğim bir işse, yeni çıkan birisine yardım etmek, prodüksiyon yapmak da olabilir, düet yaparak destek olmak da olabilir. Ben işe yarayacaksam ve içime siniyorsa kabul ederim. Bir de tabi disiplin de benim için çok önemli. Disiplinli ve tutarlı olacaksa, yarım kalacak bir proje olmaz ve amacına ulaşabilecek sağlamlıktaysa ben varım derim.

"İki Melek" şu sıralar dijital platformların listelerinde de üst sıralarda. Peki sizce sanatçılar dijital müzik platformlarının ne gibi avantajlarını yaşıyor?
Müthiş başarılı ve çok doğru bir şey bu platformlar. O kadar üzücü bir şey ki korsanla bize yaptıkları. Çok klasik olarak "emeğimizi çaldınız, hırsızlık yaptınız" değil bu sadece. Korsan tarafından yapılan bütün her şey çok büyük bir suç ve müthiş bir hakaret. Albümlerimizin alınması, çoğaltılması... Siz ve sizin gibi kuruluşlar bunu çok profesyonel bir şekilde bizi destekleyerek, haklarımızı göz önünde bulundurarak, dinleyiciye aslında çok kolay bir hizmet sunarak, "bakın gidip çalmak yerine bakın biz size buradan temin ediyoruz" demek çok doğru bir şey. Ben bütün sanatçı arkadaşlarım adına yasal platformların sağlayıcılarına da çok teşekkür etmek istiyorum.



22.07.2009
www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder