12 Kasım 2009 Perşembe

Kenan Doğulu - Patron

Onaltı yıllık müzik kariyeri boyunca hem şarkıları, hem de kişiliği ile müzikseverlerin beğenisini kazanan Kenan Doğulu, geçtiğimiz aylarda yeni albümü "Patron" ile müzikseverlerle tekrar buluştu. 2006 yılında çıkardığı "Festival" albümünden 3 sene sonra yepyeni 15 şarkı ile hayranlarıyla buluşan ünlü sanatçı, albümde yer alan "Patron", ilk video klibini çektiği "Rütbeni Bileceksin" ve alaturka ezgiler taşıyan "Beyaz Yalan" şarkıları ile müzik listelerindeki yerini aldı. "Yaparım Bilirsin" ile çıkış yaptığı 90'lı yıllardan beri beğeniyle izlenen, albümleri ile akıllarda kalıcı ve sevilen şarkılara imza atan, 2007 yılında düzenlenen 52. Eurovision Müzik Yarışması'nda Türkiye'yi başarıyla temsil edip dördüncülük kazanan Kenan Doğulu, bu hafta Avea Müzik'in konuğu oldu.

"Patron" albümünde tüm söz ve müziklerde sizin imzanız var. Bu, hazırlık sürecinde kendiliğinden gelişen bir durum mu oldu yoksa albümün tamamen sizi yansıtmasını mı istediniz?
Üç yıldır bestelerin hazırlığı sürüyordu. Ben her albüm öncesi bir konsept hazırlığına giriyorum ve şarkılar konseptli olsun istiyorum. Yine aynı şekilde bir çalışma olmasını istedim.

Albümde sizinle beraber başka kimlerin emeklerini görüyoruz?
Tabii ki Ozan Doğulu. Menajerim Fikret Özonur, Coşku Turan, Bora Uzer ve Devrim Karaoğlu'nun da aranjör olarak katkıda bulunan arkadaşlarım. Styling'im Ceyda Balaban, fotoğraflar Cüneyt Akeroğlu ve Mehmet Turgut'a ait.

?Patron? şarkısı sözleri ve müziği ile dinleyicilerin hemen dikkatini çekti. Peki ?Patron?un hikayesi nedir?
Şarkıyı yazarken kendime, fikirlerime hükmedip onların patronu olma düşüncesi ile yola çıktım. Yani insanın kendi kendisinin patronu olma durumunu anlattım. İnsanların risk alabilmesi, yenilikçi fikirlerinin arkasında durabilmesi anlamına da geliyor bir anlamda.

Mevlana'nın "Etme" şiirini uyarlayarak, albümünüzde yer verme fikri nasıl oluştu?
Milyonlarca insan gibi ben de onun hayranıyım. Bu albümü geçen yıl, yani Dünya Mevlana Yılı'nda çıkartacaktım. Ancak Eurovision çalışmaları albümün gecikmesine neden oldu. Ben Mevlana Yılı'na yetişecek diye onun şiirlerinden bir tanesini bestelemek istiyordum. Yılmaz Erdoğan bana bir sohbet sırasında "Mevlana'nın 'Etme' şiirini okuman lazım" demişti. O da albümünde seslendirmiş. Dinledim şiiri ve o anda bestelemeye başladım.

Günümüzde sanatçılar albümlerinde en fazla 10 şarkıya yer vermeye başlarken, sizin albümünüzün 15 şarkıdan oluşması bir sonraki albüm için uzun süre bekleyeceğimiz anlamına mı geliyor?
Aslında 20-22 adet şarkı olmuştu elimde. Biz 15 tanesini seçtik. Geçen sene Eurovision araya girdiği için albüm bu kadar uzun süre bekledi. Bundan sonra elbette yine aynı aralıklarla albüm yapmaya devam edeceğim.

Radyolarda duyduğumuz çıkış şarkınız "Beyaz Yalan" olurken, video klibinizi "Rütbeni Bileceksin"e çektiniz. Çıkışınızı iki farklı şarkı ile yapmaya nasıl karar verdiniz?
Albümün her bir şarkısı çok güzel ve keyifli. "Beyaz Yalan" daha slow bir şarkı, "Rütbeni Bileceksin" ise daha hareketli. Albümün her iki tarzına da dinleyicinin alışmasını istedik aslında.

Şarkıların altyapılarında birçok yenilik ve denemeler bulunuyor. Müzikal çeşitliliğe sahip bir albüm yapmak, belirli bir tarza bağlı kalmayı tercih etmemenizden mi kaynaklanıyor?
Her albümde daha yenilikçi, daha dünya standartlarında bir şeyler yapmak için çalışıyoruz. Her albüm öncesi bununla ilgili konsept araştırmaları yapıyorum. Bu sebepten albümün müzikal çeşitliliğe sahip olması kaçınılmaz bir durum.

Yasal dijital müzik platformları korsana karşı büyük bir savaş vermekte. Siz bu yasal platformları sektörün geleceği açısından nasıl görüyorsunuz?
Emeğe saygı duyulması gerektiğini düşünüyorum. Albüm, birçok insanın emeği ile gerçekleştirilen bir ekip işi. Son dönemlerde dijital korsancılık çok yaygın olmaya başladı. Biz de elimizden geldiğince bunu engellemeye çalışıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder