11 Kasım 2009 Çarşamba

Berksan - Zaaf

2003 yılında "Çilek" şarkısı ile müzik dünyasına hızlı bir giriş yapan, şarkıları dillere dolanan ve başarı basamaklarını hızla çıkan Berksan, geçtiğimiz ay kariyerinin 5. albümü olan "Zaaf"ı piyasaya sürdü. Altı seneye beş albüm, iki dizi, bir de sinema filmi sığdırmış olan genç sanatçı ile müzik hayatını, önümüzdeki projelerini konuştuk. Yeni müzik şirketi ve bol ödüllü profesyonel bir ekip ile sevenlerinin karşısına çıkan Berksan bu albümde; ünlü fotoğrafçı Mehmet Turgut, 2008 Dünya Güzeli Alfina Nassyrova, MTV ödüllü yönetmen Efe Işıldaksoy ve DJ Can Tosun gibi isimlerle çalıştı. Müziğe ilgisini farkeden babasının desteği ile ilkokul 3. sınıfta müzik eğitimi almaya başlayan genç şarkıcı "Zaaf"ı anlattı.

"Zaaf"ı diğer albümlerinizden farklı kılan nedir?

Çok daha elektronik bir sound'a sahip olması ve çok hareketli bir repertuardan oluşması Zaaf’ı diğer albümlerimden ayıran bir fark. Bir sonraki projemde slow parçalarımı seven hayranlarımı da unutmadığımı gösteren bir repertuar oluşturacağım.

Albüm fotoğraflarınızdaki konsept, çalıştığınız isimler ve "Zaaf"ın video klibi ses getirecek yeniliklerle dolu. Dolayısıyla "Zaaf"ın içinize sinen bir albüm olduğunu söyleyebilir miyiz?

Tabii ki bir proje dinleyici ile buluşmadan önce kendime bu soruyu çok uzun süre soruyorum. Eğer gerçekten içime sinmeyen bir şey varsa o düzelene kadar albüm raftaki yerini alamaz. Yani ‘Zaaf’ kesinlikle içime sinen bir çalışma oldu.

Yoğun bir şekilde dans eğitimi alıyorsunuz. Konserlerinizde seyircilerinizi nasıl bir görsel şov bekliyor?

Ben dans ve müziğin bir bütün olduğunu düşünen insanlardanım. Sahne büyük ölçüde görsellik gerektiren bir yer. Bu yüzden müziğim ne kadar yeterli olursa olsun sevenlerim için sürekli yenilenen ve daima taze tutacağım görsel showlar hazırlıyorum ancak bunları sözle ifade etmek çok zor. Herkesi konserlerime bekliyorum!

Albümlerinizde çoğunlukla şarkılarınızın söz ve besteleri size ait. Özellikle söz ve bestelerinizi seslendirmesini istediğiniz sanatçılar veya bu yönde size gelen bir talep var mı?

Özellikle şarkılarımı okumasını hayal ettiğim bir yorumcu olduğunu söyleyemem çünkü bir sürü değerli yorumcu tanıyorum. Elbette şarkılarımın okunmasından mutluluk duyarım. Bugüne kadar bestelerimi çok fazla paylaşmadım ama bu yıl bir çok arkadaşım yeni projeleri için benden yardım istediler. İlk defa yazacağım, besteleyeceğim ama yorumlamayacağım şarkılar için heyecanlanıyorum.

Başarılı bir müzik ve oyunculuk kariyeriniz olmasına rağmen, magazinde yer almayan ve başka isimlerle karşılaştırılmayan bir sanatçı olmanızı neye bağlıyorsunuz?

Açıkçası bunu nereye bağlamam gerektiğini bilmiyorum çünkü özel bir çaba sarf ettiğim söylenemez. Ama bu yorumların beni mutlu etmediğini de söyleyemem. Verebileceğim en dürüst cevap bu.

Pop müzik arenasında sağlam bir kariyer edinmenin yolları size göre nedir? Bu yönde sizin şansınız ne oldu?

Herşeyden önce şarkı. Eğer şarkınız varsa siz de varsınız. Gerisi teferruat. Yani imaj hiçbir şeydir şarkı herşey! Benim de şansım sevilen şarkıların sahibi olmam oldu.

"Çocuk" şarkısını kendinize yazdığınızı söylemiştiniz. Geçmişe duyulan bir özlem veya pişmanlıklarınız olduğunu söyleyebilir miyiz?

Geçmişe dair tabi ki küçük pişmanlıklarım vardır herkes gibi. Benim büyük özlemlerim var. Kaybettiğim şeyleri çok özlüyorum. Yeniden büyük bir ailenin içinde çocuk olmayı özlüyorum. Öğrencilik yıllarımı özlüyorum ama en çok kaybettiğim babamı özlüyorum. 'Çocuk' şarkısı bir zaman makinası gibi. Hepimizin hayatında gözlerimizi kapadığımızda özlediğimiz ya da olmak istediğimiz yerlere götürebilecek duygulara sahip.

Albümünüzün ikinci video klibini hangi şarkınıza çekmeyi düşünüyorsunuz?

Bunu şarkı kendisi hak eder. Web sitem ve radyolar aracılığıyla hangi şarkı kliplenmeyi hak ederse ikinci klip parçamız o olacak. Ben de merak ediyorum.

Selin Denizli'nin "söz yazarı" tarafını keşfeden biri olarak, tekrar kendisi ile çalışmak ve projelerinizi genişletmek gibi bir düşünceniz var mı?

Evet var. Zaten Selin'in yazdığı 10'un üzerinde sözü besteledim. İlerleyen günlerde dinleyiciler ile paylaşacağız.

Gün geçtikçe önem kazanan dijital müzik platformlarının, sektörü ne yönde etkilediğini düşünüyorsunuz?

Kontrolsüz bir şekilde kullanıldığı ilk günlerde gerçekten sektöre büyük yaralar verdi. Ancak günümüzde müziğin geleceği olarak görüyorum. Hatta artık eskisi kadar uzaklar beklemeyecek şarkılarımızı. Bunu bilmek beni heyecanlandırıyor.

www.aveamuzik.com / 31.03.2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder