12 Kasım 2009 Perşembe

Sibel Can - Benim Adım Aşk

Başarılarla dolu 17 senelik müzik kariyeri ile Türkiye'nin en çok sevilen sanatçılarından olan Sibel Can, geçtiğimiz Haziran ayında piyasaya sürdüğü 17. albümü "Benim Adım Aşk" ile bu hafta sayfalarımıza konuk oldu. Serdar Ortaç, Gülşen, Tarkan, Halil Koçak, Rafet El Roman ve Şehrazat gibi birçok ünlü ismin söz ve müziklerinin yer aldığı albümüyle bu yazın en çok dinlenen şarkılarına yorumcu kimliği ile imza atan Sibel Can, yakında üçüncü video klibi "Kıskıvrak" ile ekranlarda yer alacak.

Sekiz ayda tamamladığınız "Benim Adım Aşk" albümünün hazırlık aşamalarından biraz bahseder misiniz? Bu albüm nasıl oluştu?
İlk aldığım şarkı, albümüme de adını veren 'Benim Adım Aşk'tı. Sağ olsunlar birbirinden değerli müzisyen arkadaşlarımdan albümüm için şarkılar dinledim ve her zamanki gibi en güzel ve özellerini aldım. Aslında işin en zor kısmı bu kadar güzel şarkıların arasından seçim yapmak oldu.

"Benim Adım Aşk"ı hazırlarken ve seslendireceğiniz şarkıları seçerken nelere dikkat ettiniz?
Şarkılarımı seçerken, önce kendim seviyor muyum ve beni heyecanlandırıyor mu en çok ona bakarım. Bu albümde de birbirinden değerli bestecilerden şarkılar aldım. Yine arkadaşlarım benden desteklerini esirgemediler sağ olsunlar.

Son iki albümünüzde de çıkış şarkısı olarak Tarkan'ın şarkılarını seçtiniz. Bu müzikal birliktelik bundan sonraki albümlerinize de yansıyacak mı?
Tarkan benim canım arkadaşım. Onun ikinci kez bir bestesini okudum. "Çakmak Çakmak" kadar "Çantada Keklik" de dinleyicilerim tarafından çok beğenildi. Bundan sonra da albüm yaparken tabiî ki gidip Tarkan'ın kapısını çalacağım.

Tarkan ve Serdar Ortaç'ın müziğinize yön veren isimler olduğunu düşünüyor musunuz?
Ben ikisinin de çok başarılı ve müzik piyasasında önemli isimler olduklarını düşünüyorum. İkisini de çok seviyorum.

"Benim Adım Aşk"ın çıkışı ile beraber albümdeki birçok şarkı kısa sürede dillere dolandı. Üçüncü video klip şarkınızı nasıl seçeceksiniz?
İlk klibimi çıkış parçamız olan "Çantada Keklik"e, ikincisini de "Benim Adım Aşk"a çekmiştik. Aslında biz üçüncü klibimizi de ikinci klibi çektiğimiz gün "Kıskıvrak"a çektik. Bu şarkıyı tercih etmemizin nedeni de, radyolarda çok istek alması ve sahnede çok beğenilmesi oldu.

Türkiye'de en çok konser veren sanatçıların başında geliyorsunuz. Bu kadar sevilen şarkılarınız arasında konser repertuvarlarınızı nasıl oluşturuyorsunuz?
Bu yaz gerçekten de çok yoğun bir konser programıyla geçti. Bu yoğunluk inşallah böyle de devam edecek. Konser repertuvarımı müzik direktörümle birlikte en sevilen şarkılarımdan oluşturuyoruz.

"Benim Adım Aşk"ta daha çok pop altyapıları dinliyoruz. Gülşen, Rafet El Roman, Halil Koçak gibi isimlerden şarkı almış olmanızın bunda etkisi var mı?
Albümümde her renkte ve lezzette şarkılarım var. Sesime ve kalbime hitap eden tüm şarkılara albümümde yer verebilirim.

Büyük bir orkestrayla ilk kez 17 yaşındayken assolist olarak sahne aldınız. "Benim Adım Aşk" da kariyerinizdeki 17. albümünüz olma özelliğini taşıyor. Bu albümün sizin için anlamı nedir?
Aslında her albümüm benim için çok özeldir. Hepsi ayrı ayrı çok değerlidir. Bu 17 rakamı da ne hoş bir tesadüf olmuş değil mi?

Korsanla aktif olarak mücadele eden bir sanatçı olarak, dijital müzik platformlarının şu anki durumunu ve sektördeki geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Biliyorsunuz ben bu albümümde büyük bir şanssızlık yaşadım. Tüm albümüm daha piyasaya çıkmadan korsan siteler yoluyla sekiz saat içinde 100 bin kişi tarafından indirildi. Durumu hemen MÜYAP'a bildirdik ve gerekli müdahale de hemen yapıldı. Dijital müzik platformlarını bu anlamda olumlu buluyorum fakat bu korsanın önüne tamamen geçilmezse müzik sektörü biter.


01.09.2009
www.aveamuzik.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder